MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
lazyboy
Innlegg: 248
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av lazyboy »

Var en tur innom mc Oslo idag. Veldig hektisk der pga av Honda roadshow var der i dag. MYE folk som skulle prøvekjøre.
Tusla rundt nye Bmw r1300 og 1250 gsa en halvtimes tid, prøvesatt flere , flyttet på sykler og generelt var etter min mening tydelig at jeg hadde en agenda.
I løpet av denne halvtimen var det ingen ansatte som så mye som møtte blikket mitt, jeg spurte ikke etter selger, men hadde ærlig talt forventet at noen tok kontakt.

Forestår at det er hektisk ved slike dager, men en god selger bør lese deg såpass at man gir beskjed om at man er sett men det kan ta litt tid før man for hjelp.
Sist redigert av AJ den 27 apr 2024, 19:52, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Tillot meg å gjøre trådtittelen litt mer utfyllende

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37946
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av AJ »

Opplevde det samme hos en Toyotaforhandler for mange, mange år siden, da vi var i den heldige økonomiske situasjon at vi var nybilkunder.
Men ingen selger tok kontakt...
Etter hvert sa jeg ganske høyt og tydelig til kona, som var med, at "her er de visst ikke interessert i å selge oss bil" og forlot butikken og stakk innom en Nissanforhandler i nærheten, hvor vi ble vist en helt annen interesse for oss som potensielle kunder.
Og selvfølgelig ble det Nissanhandel. Ikke bare en gang, men flere i årene etter.

Men har tilgode å bli "oversett" i en MC-butikk jeg har vært innom. Selv om det i enkelte butikker har tatt litt tid før før ansatte har tatt kontakt.
Så skal det nevnes at jeg aldri har vært innom MC Oslo...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

lazyboy
Innlegg: 248
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av lazyboy »

Tipper det blir en tur til Speed Ila mai måned, Føler det er litt mere swung over sakene der. Snodig følelse og stå med 350-400 k i baklomma uten at noen vil ha dem. Som sagt spurte jeg ikke etter selger, men ble forbigått av flere ansatte som ikke engang møtte blikket mitt.

Ved 3-4 siste nykjøp har jeg vel blitt fanget opp Ila 5 minutter og med tilbud om prøvekjøring så godt som umiddelbart. Dette uten noen følelse av salgspress fra selgers side. Ekstra hyggelig med en telefon fra selger etter en dag eller 2 der han sjekker at ting er på stell og at jeg er fornøyd.
Ingen sure miner om mc Oslo fra min side, men noe uventet mottagelse .

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av dypen »

Har gjennom veldig mange år vært innom MC Oslo i forskjellige ærende, delekjøp til sykler jeg har hatt hvor jeg gjerne i forkant bestiller delene og sjekker at de er på lager før de hentes og betales over disk, kjøp av hjelmer bekledning med mere og selvfølgelig har jeg veldig mange ganger vært innom for å se og prøvesitte BMW … men har bare opplevd en gang at selger kommer bort og bruker både tid og interesse for å vise hva de har av sykler samt utstyr som kan leveres. Var innom igjen for bare noen dager siden hvor jeg konkret var ute etter tilbud hvor nevnte selger fra i vinter var opptatt med kunde og de andre var opptatt med pc’n så da forsvinner gnisten litt hos meg. Du må nok ta tak selv for å spørre etter hjelp spesielt nå når det er høysesong for her er kundegrunnlaget stort og de løper ikke etter kunder.
Sist redigert av dypen den 28 apr 2024, 22:42, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av hansiver »

Hvis de ikke er interessert i å selge. Hvordan blir det da hvis du kommer tilbake for å klage på noe du har kjøpt? Både i Norge og her i Thailand forlater jeg slike butikker rett og slett fordi at de må vise interesse for kunden. Jeg hadde kjørt Honda i dag hvis min lokale Honda forhandler hadde giddet å selge..

kaLARSnikov
Innlegg: 194
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av kaLARSnikov »

Om noen vil ha god og veldig oppsøkende kundeservice så kan jeg anbefale AGM. Har allerede vært innom noen turer i år og den ene gangen telte vi 11 tilfeller hvor vi fikk spørsmål om vi trengte hjelp... Det ble litt i overkant og godt over grensen til komisk (og ikke minst kan man undres hvor høye lønnskostnadene er der), men man føler seg i det minste sett og de ansatte løper gjerne skoa av seg for å prøve å lete opp produkter i spesifikke størrelser dersom man ikke finner noe som passer ute i butikksortementet.

Personlig trives jeg egentlig aller best i butikker hvor jeg får være i fred frem til jeg aktivt oppsøker noen. Min tankegang er at om jeg trenger hjelp så ber jeg om det, så hvis jeg ikke har bedt om det så har jeg heller ikke behov for det...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av Bjerknez »

kaLARSnikov skrev: 29 apr 2024, 10:02 Om noen vil ha god og veldig oppsøkende kundeservice så kan jeg anbefale AGM. Har allerede vært innom noen turer i år og den ene gangen telte vi 11 tilfeller hvor vi fikk spørsmål om vi trengte hjelp... Det ble litt i overkant og godt over grensen til komisk (og ikke minst kan man undres hvor høye lønnskostnadene er der), men man føler seg i det minste sett og de ansatte løper gjerne skoa av seg for å prøve å lete opp produkter i spesifikke størrelser dersom man ikke finner noe som passer ute i butikksortementet.

Personlig trives jeg egentlig aller best i butikker hvor jeg får være i fred frem til jeg aktivt oppsøker noen. Min tankegang er at om jeg trenger hjelp så ber jeg om det, så hvis jeg ikke har bedt om det så har jeg heller ikke behov for det...
Ja, det er mange ansatte hos AGM virker det som. Lønnsutgiftene virker å være ganske høye. Men jeg føler arbeidsmoralen der er høy og at dem tar vare på sine ansatte. Det er bare en følelse jeg har/får når jeg kommer inn der.

MEN... jeg mener servisen er på det gjevne. Man får hjelp, men når jeg måtte bytte mitt 2 år gamle batteri her for ett par uker siden så fikk jeg beskjed om at det kun var ett år garanti på batteri. Her var det ikke snakk om å egang gi meg en liten rabatt eller møte meg på halveien. Tror det var det dyreste batteriet av det slaget som kunne oppdrives.

Så jeg rangerer totalt sett AGM helt på det jevne.

Nineball
Innlegg: 102
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
Sted: Vestfold

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av Nineball »

Det kan nok være at Mc Oslo har et godt kundegrunnlag i sitt område, men det faktum at Speed i Sandefjord i lang tid har hatt en god andel av BMW-kunder fra Osloregionen burde vært nok til at de våknet. Mulig de trives best uten flere kunder :-k
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror alt har med ledelse å gjøre. En grinete og for kravstor samt gjerrig sjef er ofte nok til å skakkjøre hele greia.

Solo-rider
Innlegg: 784
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av Solo-rider »

Vel vel.. :sk?
Det er hektisk hos Speed Mc også på denne tiden av året.
Vanskelig å få kontakt med selgere .
Fikk omsider kontakt .Hadde blitt forespeilet prøvekjøring av ny sykkel 1tme denne uka når jeg var der under Speed dagen forrige uke
Fikk max 1/2 time.
Ble en kort tur.Og minimal kontakt med selgere i etterkant.
Hadde tenkt å kjøpe en ny som de hadde stående klar..Men nå blir det ikke noe av.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23016
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 02 mai 2024, 13:17 Vel vel.. :sk?
Det er hektisk hos Speed Mc også på denne tiden av året.
Vanskelig å få kontakt med selgere .
Fikk omsider kontakt .Hadde blitt forespeilet prøvekjøring av ny sykkel 1tme denne uka når jeg var der under Speed dagen forrige uke
Fikk max 1/2 time.
Ble en kort tur.Og minimal kontakt med selgere i etterkant.
Hadde tenkt å kjøpe en ny som de hadde stående klar..Men nå blir det ikke noe av.
Et ganske typisk problem hver sesonstart dette. Vanskelig å beregne antall ansatte mot rushet som kommer. Det kan jeg forstå. Uten at jeg har noe grunnlag for å si at Speed MC er noe bedre enn andre. Jeg sier bare at MITT inntrykk av servisen der borte er veldig god. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4729
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg tenker at grunnen til at man opplever AGM som at det er for mange ansatte, så er det jo kanskje sånn at de er nok ansatte? Alle andre steder går de ansatte bare rundt og stresser og gjør til halvveis.

Skal jeg kjøpe noe, så skal jeg ha service. Jeg droppet å kjøpe Rukka Realer kjøredress på MCOslo sist fordi de ikke hadde tid til meg. En kjøredress som er såpass dyr at jeg nødig vil kjøpe en størrelse feil eller annet.

lazyboy
Innlegg: 248
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: MC Oslo besøk - "usynlig" for selgerne...

Legg inn av lazyboy »

En tur til Speed idag, Et tydelig hei fra enden av lokalet når jeg kom inn døra. Selger opptatt, men en utskremt mekaniker tok kontakt Ila 3 minutter og hjalp til med konfigurering av sykke og svarte etter beste evne. 10 minuttter senere er jeg på prøvekjøring👌
Ved retur er han på pletten og jeg forteller at det er en kjempe sykkel, men går nok ikke for den. Bare smil fra den ansatte og vi vandrer videre til gsa og snakker litt om den.
Takker for meg, går ut og tenker litt. Så inn igjen der jeg møter en selger og stiller et spørsmål og for umiddelbart hjelp . Ut og se på min gamle regne litt innbytte pris og reservert sykkel frem til mandag👍

Her har jammen Mc Oslo en del og lære.

Svar