Sesongstart

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

Hei. Nå midt i vintermørket, må vi tenke fremover til lysere tider. Nedtellingen til sesongstart er i gang! 1. april er sånn ca start for meg. Noe som ca skulle være sånn 57 dager til. Med tanke på at jeg satte bort sykkelen 28. oktober, som er ca 97 dager siden, begynner vi å nærme oss!

Når bruker folk å starte opp igjen sesongen her, og enda viktigere, har dere noen turplaner for i år?

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

Jeg håper og tror hvert år at jeg så smått er i gang i begynnelesen/midten av Mars.
Kjører ikke fram og tilbake til jobb da, men lurer meg til en liten tur i ny og ne når det er lyst og ikke glatt.

Turer:
Håper jeg finner tid til en ukes tur til Østerrike/Italia i løpet av sesongen. (Har mye tid som skal avspaeres)
Ellers blir det småturer rundt i Kongeriket.
Enten alene, eller med en av ungene bakpå..

Gleder meg vanvittig!!!!!

(Men akkurat nå er det skiene som gjelder. blir noen fine turer innigjennom Nordmarka, Østmarka, Sørmarka)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Sesongstart

Legg inn av Intruder »

Regner med start ved påsketider,og håper på en del turer i Østlandsområdet,en mulig tur nord / vestover..... :=D>
Og selvsagt Charlottenberg med dets herligheter ! Samt evt. forumtreff / Ryk & Reistreff.
Ialt kanskje 10.000 km (?) ;-) ;) :fool: :prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Sesongstart

Legg inn av kuleberg »

FJZZR skrev:Jeg håper og tror hvert år at jeg så smått er i gang i begynnelesen/midten av Mars.
Kjører ikke fram og tilbake til jobb da, men lurer meg til en liten tur i ny og ne når det er lyst og ikke glatt.

Turer:
Håper jeg finner tid til en ukes tur til Østerrike/Italia i løpet av sesongen. (Har mye tid som skal avspaeres)
Ellers blir det småturer rundt i Kongeriket.
Enten alene, eller med en av ungene bakpå..

Gleder meg vanvittig!!!!!

(Men akkurat nå er det skiene som gjelder. blir noen fine turer innigjennom Nordmarka, Østmarka, Sørmarka)

jeg måtte bare tilføye her, det kom til meg plutselig da jeg leste du krev Kongeriket. Vet ikke om dere fulgte med på Xfaktor da det gikk, men vinneren, Chand, hadde skrevet en låt som het nettop det, Kongeriket Norge. Der synger han om at han skal besøke hver krik å krok. Så da igjen straks for meg turer denne sesongen til alle plasser man er innom på sykkeltur som man ellers ikke ser når man er på ferie. Ser meget fram til en debutsesong for min del :bananas

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Sesongstart

Legg inn av Baron von Waffel »

Småkjøring på Veslederoen satser jeg på at jeg får gjort litt ut i mars. Men det blir vel nærmere slutten av mars før brøytekantene med saltinnhold er borte så V-stromen får lov å kjøres.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Sesongstart

Legg inn av Onsløv »

Baron von Waffel skrev:Småkjøring på Veslederoen satser jeg på at jeg får gjort litt ut i mars. Men det blir vel nærmere slutten av mars før brøytekantene med saltinnhold er borte så V-stromen får lov å kjøres.
Så lenge veien er skylt og kostet fri for salt, så har jeg ikke noen problem med å kjøre der, selv med saltede brøytekanter. Er da tross alt på veien jeg skal kjøre, ikke i brøytekantene. :mk

Bilde
Bilde
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:Jeg håper og tror hvert år at jeg så smått er i gang i begynnelesen/midten av Mars.
Kjører ikke fram og tilbake til jobb da, men lurer meg til en liten tur i ny og ne når det er lyst og ikke glatt.

Turer:
Håper jeg finner tid til en ukes tur til Østerrike/Italia i løpet av sesongen. (Har mye tid som skal avspaeres)
Ellers blir det småturer rundt i Kongeriket.
Enten alene, eller med en av ungene bakpå..

Gleder meg vanvittig!!!!!

(Men akkurat nå er det skiene som gjelder. blir noen fine turer innigjennom Nordmarka, Østmarka, Sørmarka)
Gleder meg også veldig, men jeg kjører til og fra jobb hver dag. Har også lyst å ta en tur til Italia, men samboeren min kjører ikke, og litt dumt å bruke en hel uke av fellesferien vår på å reise alene!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Sesongstart

Legg inn av Onsløv »

FJZZR skrev:Gleder meg også veldig, men jeg kjører til og fra jobb hver dag. Har også lyst å ta en tur til Italia, men samboeren min kjører ikke, og litt dumt å bruke en hel uke av fellesferien vår på å reise alene!
Eksos-rypa mi kjører heller ikke sjøl, men vi bruker to-tre uker av fellesferien til å kjøre MC i år :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

Dette med ryper som ikke er så interesserrt i mc er vel et kjent problem for en del av oss.
For meg har det seg sånn at datter blir med på en sving i ny og ne, og at poden vurderer sykkel lappen etterhvert.
Han har akkurat fyllt 18, og tok bil lappen "på dagen".

Det hadde selvfølgelig vært hyggelig med andre halvdelen påkpå også.
Men det er vel bare å innse realitetene som det er, de som sitter bakpå, er en av barna.

Det går også an å leie sykkel der en er en dag å kjøre alene.
(Se med leid sykkel på Gran Canaria/Tur & treff)
Mesteparten av den turen ville hun uansett ikke vært med på :lol Ikke engang i bil.

Det blir mange "småturer" i nærområdet og mange plasser gjenstår å oppdage, også i Norge.

18 Februar er det somsagt Touring seminar på Høk :-)

Hvis jeg ikke er bortreist, så blir det nok en tur dit..

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

Touring seminar, hva innebærer det? Skjønner jo forsåvidt ut i fra tittelen, men fortell litt.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

Hmmm :-)
Har ikke vært der selv heller, men som navnet sier, så er det et seminar i mc-touringens tegn.

I fjor var Svein Berli der og kåserte.
Det snakkes og diskuteres vel om forberedelser, utstyr, mulige reiseruter etc. etc.
Fant denne linken på nettet, og den forteller vel mer om årets arrangement enn jeg kan.

http://www.nrk.no/torget/kalender?arrangement=2032569" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette tror jeg kan være veldig interessant.
Reiselysten blir ikke akkurat mindre av dette!!
Sist redigert av FJZZR den 04 feb 2010, 18:41, redigert 1 gang totalt.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

Baron von Waffel skrev:Småkjøring på Veslederoen satser jeg på at jeg får gjort litt ut i mars. Men det blir vel nærmere slutten av mars før brøytekantene med saltinnhold er borte så V-stromen får lov å kjøres.
Hvor mye skade tar en mc av saltede veier?

Det eneste problemet jeg har opplevd er at simmeringene i forgaffel får det vondt (ialfall på FJ)
Hvordan dette stiller seg med andre sykler vet jeg ikke.
Vil tro en del skruer kan sitte ganske godt :-) etterhvert, men der går det an å ta sine forholdsregler.
Bar aluminium blir gjerne stygg, men det er går nå an å pusse blankt igjen.

Min nåværende "hverdags-sykkel" ser ut til å være mye bedre beskyttet, for her finnes ikke bar alu, den har helkåpe, og ei leppe på hvert gaffelbein beskytter inner-rørene for direkte sprut.

Noen som har andre erfaringer enn meg?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:Hmmm :-)
Har ikke vært der selv heller, men som navnet sier, så er det et seminar i mc-touringens tegn.

I fjor var Svein Berli der og kåserte.
Det snakkes og diskuteres vel om forberedelser, utstyr, mulige reiseruter etc. etc.
Fant denne linken på nettet, og den forteller vel mer om årets arrangement enn jeg kan.

http://www.nrk.no/torget/kalender?arrangement=2032569" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette tror jeg kan være veldig interessant.
Reiselysten blir ikke akkurat mindre av dette!!
Dette hørtes jo litt morsomt ut, mulig jeg tar en tur selv også. svein Berli er jo flink å skrive. Har lest en del av reiseskildringene hans i Mc-avisa.

Gammelgutt

Re: Sesongstart

Legg inn av Gammelgutt »

FJZZR skrev:Dette med ryper som ikke er så interesserrt i mc er vel et kjent problem for en del av oss.
..
Det har ikke jeg problem med. Problemet er at det ikke er noen ryper som er interessert i meg. :-k

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

Nå har jeg forresten skaffet meg hepco & becker gobi vesker. så nå er jeg helt klar til langtur. Snæen må bare smelte først!

Svar