Ta en kikkm på denne saken, som NMCU publiserte i dag:
https://nmcu.org/2023/09/15/pressemeldi ... tdirektiv/
Herldigvis er leder av sentralstyret i NMCU sterk og klar i sin melding om disse forslagene som foreligger.
Men hva med den vanlige motorsyklisten i gata?
Et slapt likegyldig skuldertrekk når det gjelder dette også og som i så fall veldig sdannsynlig vil bidra at grepet strammes ytterligere?
Så kanskje på tide å gjøre det lille vi kan, nemlig å støtte NMCU med medlemsskap og heller levere et slapt likeyldig skuldertrekk i forhold til (ikke spesielt ingteressante...) medlemstilbudene?
Jeg tror vi er inne i en ny tid hvor det er ytterst viktig å stå imot og vise dette gjennom medlemskap og engasjement i både NMCU og NAF MC. Hvis ikke står vi antakelig i fare for å få vår MC-frihet betydelig innskrenket etter hvert...
Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38819
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SveinHa
- Innlegg: 550
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Der er du nok ved kjernen... Det handler ikke om sikkerhet men innskrenking av rettigheter, steg for steg, i mer eller mindre umerkelig grad helt til vi plutselig står der uten alt og ingen skjønner hva som skjedde...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Usikker på hvordan jeg skal reagere på dette … vi bør kanskje komme med eget utkast / forslag Uavhengig av hva som kommer fra EU er jo Norge det første landet som implementerer mest ubehag for folket.
Er det i hele tatt noen punkter som er bra i dette forslaget …
Veldig bra NMCU og FEMA følger opp saken
Er det i hele tatt noen punkter som er bra i dette forslaget …
Veldig bra NMCU og FEMA følger opp saken
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- hansiver
- Innlegg: 328
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Husker jeg i sin tid stemte nei til EU, slik flertallet i Norge gjorde. Jeg stemte slik fordi jeg mente at vi i Norge kunne styre landet vårt selv. Men slik ble det jo ikke.... Siden folk flest er ganske likegyldige til det meste så blir det nok sånn som EU bestemmer. Det er helt greit for meg å se Norge fra utsiden.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Enkelte fornuftige punkter, men i helhet har det vel lite for seg. Essensen er vel å røske litt tak i mc-biten for å tenke nytt og annerledes som igjen, forhåpentligvis, fremmer sikkerheten. Personlig synes jeg det er merkelig at det ikke har kommet krav om makshastighet på mc slik flere bilmerker har innført. Hadde fått full støtte av meg
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1549
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Skrekk & gru... noe av de dummeste forslagene jeg har sett. For min del kan EU ryke og reise. Håper i min levetid at vi ikke er så idioter at vi blir medlem.
Norge er et lite land med lave befolkningstall men mye naturressurser som fisk, olje, gass og en stor pengesekk.
EU hadde kommet til å drenert oss for det meste, og at noen få idioter nedi sentraleuropa skal detaljbestemme alt mulig rart man må føye seg etter er ikke mye til demokrati.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Norge er et lite land med lave befolkningstall men mye naturressurser som fisk, olje, gass og en stor pengesekk.
EU hadde kommet til å drenert oss for det meste, og at noen få idioter nedi sentraleuropa skal detaljbestemme alt mulig rart man må føye seg etter er ikke mye til demokrati.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Absolutte fartsgrenser på kjøretøy er jo helt kokos? De foreslår 110kmt for klasse B også, tyskerne ville ikke akseptere dette lol
Slike forslag eksisterer bare for å være ekstreme, ikke komme gjennom europaparlamentet - på samme måte som diverse partier på endene av økonomiaksen kun eksisterer for å være ekstreme
Slike forslag eksisterer bare for å være ekstreme, ikke komme gjennom europaparlamentet - på samme måte som diverse partier på endene av økonomiaksen kun eksisterer for å være ekstreme
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Hva er forskjellen på der vi er nå og være fullverdig EU medlem …Gammelsmurfen skrev: ↑16 sep 2023, 18:09 Skrekk & gru... noe av de dummeste forslagene jeg har sett. For min del kan EU ryke og reise. Håper i min levetid at vi ikke er så idioter at vi blir medlem.
Norge er et lite land med lave befolkningstall men mye naturressurser som fisk, olje, gass og en stor pengesekk.
EU hadde kommet til å drenert oss for det meste, og at noen få idioter nedi sentraleuropa skal detaljbestemme alt mulig rart man må føye seg etter er ikke mye til demokrati.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- SveinHa
- Innlegg: 550
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
I realiteten er vi fullt EU-medlem uten stemmerett. Vi implementerer flere EU-lover enn de landene som er fulle medlemmer og det går så fort at lovene ikke en gang blir oversatt til norsk. EUs lovverk trumfer allerede Grunnloven og EUs rettsvesen trumfer Høyesterett så vi er allerede uten reell makt over vårt eget land... Takk skal du faenmeg ha Gro "Quisling" HB
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Det var akkurat derfor jeg stilte spørsmålet.SveinHa skrev: ↑17 sep 2023, 20:53I realiteten er vi fullt EU-medlem uten stemmerett. Vi implementerer flere EU-lover enn de landene som er fulle medlemmer og det går så fort at lovene ikke en gang blir oversatt til norsk. EUs lovverk trumfer allerede Grunnloven og EUs rettsvesen trumfer Høyesterett så vi er allerede uten reell makt over vårt eget land... Takk skal du faenmeg ha Gro "Quisling" HB
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38819
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Ja...
Dessverre startet det hele med henne !
Hun som også kom med denne uforglemmelige uttalelsen:
Uavhengig kritisk presse funker kun unntaksvis og ikke minst selektivt. Utover det er hovedstrømsmediene myndighetene og politkernes ryggslikkende lakeier.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SveinHa
- Innlegg: 550
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Motorsykkelen og MC-kjøring under EU-press...
Jeg har (nesten) helt sluttet å bruke tid på de klassiske mediene. Jeg husker godt jeg en gang sa at "Når avisen skriver om en sak JEG har greie på så ser en hvor mye vas de skriver så hva da med alle sakene jeg IKKE har greie på?" På den tiden var jeg vel rundt 15-16 år gammel... Det har ikke bedret seg...
Synes jo denne her er hysterisk morsom og svært aktuell:
Synes jo denne her er hysterisk morsom og svært aktuell:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808