Høyde på sykkelsal

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Høyde på sykkelsal

Legg inn av SilverSmurfer »

pingvin skrev: 09 aug 2022, 15:29
SilverSmurfer skrev: 09 aug 2022, 15:02 Nei, kan ikke det, er ikke noe å ta av. Da blir du sittende igjen på en treplanke...
Ja, spørs selvfølgelig hvor mye er å ta av :knegg
Gjør nok det ja, og slik jeg forstår det så er årsaken til at forhandler og produsent ikke tilbyr senket sete til denne sykkelen at det ikke er noe å gå på i utgangspunktet. Som gjør denne situasjonen ekstra kinkig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Høyde på sykkelsal

Legg inn av Bjerknez »

Får man ikke andre dempere heller som senker sykkelen litt?

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Høyde på sykkelsal

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 15:33 Får man ikke andre dempere heller som senker sykkelen litt?
Jo, det finnes et kit. https://www.baakmotocyclettes.com/en/tr ... speed-twin

Men er usikker på om det passer sykkelen til TS. Ettersom det ikke ble nevnt nøyaktig hvilken Speed Twin modell det er snakk om.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Høyde på sykkelsal

Legg inn av FredrikE24 »

Få sykkelen først, prøv den ut litt. Å fikse litt på salen kan nok fint gjøres. Ellers så er jeg helt med på at man kan kjøre med bare en fot i bakken ved stopp. Det er en ren vanesak, men sykkelen bør helst ikke være aaaaltfor tung. Man må bare ta forholdsregler uansett hvor man ferdes og skal stoppe. Nå har jeg veldig lange bein og må finne sykler som er store nok, men har kjørt tohjuling siden barnehagealder og har kjørt i mange år uten å rekke ned i bakken. Jeg husker det som uproblematisk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Høyde på sykkelsal

Legg inn av Bjerknez »

Når jeg var rundt 12 år (siste året på barneskolen) så husker jeg at jeg kjlrte en 250 crosser på et jorde like ved her jeg bor som en litt eldre nabogutt hadde skrudd litt på. Den var rimelig høy og jeg hadde ikke nubbesjans til å rekke ned. Vi startet ved en stor trerot som sto opp av bakken og det var også der vi stanset igjen. Gikk helt utmerket og merkelig nok trynet vi ikke en eneste gang.

Så dette blir en vanesak. Litt uvant og ekkelt i starten muligens, men du rekker nå vertfall ned om ikke annet.

Tror dette går helt fint jeg. :)

Men du må jo selv avgjøre om du vil ta sjansen. Det er det kuj du selv som kan svare på.

Svar