MC i media / nyhetene

...generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 15 jan 2019, 19:48

Skulle gjerne vært arving til disse :yeyeye :

https://www.mcavisa.no/single-post/2019/01/14/Gullfunn
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 991
Registrert: 29 des 2015, 02:35
MC: KTM 1090 ADV-R/DRZ400sm
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av kvase » 07 feb 2019, 01:18

JA til Motorsportsenter på Norbø i Lillesand oppropet
https://www.opprop.net/ja_til_motorspor ... _krtTaguaY
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 14 feb 2019, 09:16

"The creator of Haynes manuals, John Harold Haynes, has died at age 80.":

https://advrider.com/rip-john-haynes-th ... s-manuals/

Thanks for the good work.
RIP, Mr. Haynes.

MCsidens tråd om Haynes manualer:
viewtopic.php?p=254690#p254690
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 401
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
MC: '98 Yamaha XJ600 (2017 -)

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Grendel » 15 feb 2019, 12:10

Er det noen som ønsker seg en Dukati, men mangler plass, økonomi eller annet?

Da kan det være at løsningen er å bygge en:
http://www.scaleautoworks.com/PocherDucati.html

Et flott byggesett (som koster litt).

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 23 mar 2019, 08:23

– Eieren av forretningen anslår at seks motorsykler av typen KTM er borte.

Innbrudd hos Spinnin Wheel, ser det ut til..:.
https://www.tv2.no/a/10499152/

Ikke akkurat noen god start på sesongen.
Folk som gjør sånt fortjener en god omgang juling før de blir satt inn og foret med vann og brød. :bl3
Men det er vel slutt på de tiden med slike soningsforhold... :-k
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 401
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
MC: '98 Yamaha XJ600 (2017 -)

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Grendel » 23 mar 2019, 11:30

AJ skrev:
23 mar 2019, 08:23
– Eieren av forretningen anslår at seks motorsykler av typen KTM er borte.

Innbrudd hos Spinnin Whell, ser det ut til..:.
https://www.tv2.no/a/10499152/

Ikke akkurat noen god start på sesongen.
Folk som gjør sånt fortjener en god omgang juling før de blir satt inn og foret med vann og brød. :bl3
Men det er vel slutt på de tiden med slike soningsforhold... :-k
Kjipe greier.
Disse skurkene fortjener alt vondt.
Det ender jo opp med at kundene må dekke dette gjennom priser, som butikken må bruke til forsikring.

Disse KTM'ene er vel i øst-Europa nå, eller slaktet i deler.

Folket her får være obs på "billige" deler og sykler.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 27 mar 2019, 09:45

Må innrømme det er en god stund siden jeg har kjøpt vanlige MC magasiner som Bike og MC Avisa.
Men det hender jeg er innom nettsidene deres og det var først i går jeg oppdaget at Bike har slått seg sammen med Motorrad:

https://www.bike.no/nyheter/bike-motorrad-sant/

Hvor stor endring dette betyr vet jeg ikke, men det finner jeg sikkert ut om jeg tar en tur til bladkiosken. Å sitte å bla i et MC magasin igjen ute på en vårvarm terrasse kjennes faktisk forlokkende ut :sunny: .

Stakk også innom forumet til Bike, men der var det ingenting å finne... :-k :
http://www.bike.no/forum

Lagt ned eller kommer det tilbake i nyoppusset stand, kanskje?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

45316
Innlegg: 779
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
MC: ZZR600 98mod

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av 45316 » 27 mar 2019, 18:15

Sesongstart i Grimstad også.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=10653

Onsdag ettermiddag hadde UP fartskontroll i en 60-sone på Østerhus i Grimstad. Det målte de en motorsyklist til 154 km/t.

- Motorsyklisten blåste gjennom i 154 km/t. Vi forsøkte å følge etter, men vi har ikke sett noe mer til ham, sier operasjonsleder Øyvind Hægeland ved Agder politidistrikt.



Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 11 apr 2019, 09:45

Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:

https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 161
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
MC: Honda CRF250L

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Nomade » 11 apr 2019, 11:57

AJ skrev:
11 apr 2019, 09:45
Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:

https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
Vil ikke tallene på bremselengde variere noe alt etter type mc og dekk? Ser vel for meg att en sportssykkel med supre bremser og dekk stopper raskere enn en grussykkel med knastedekk? ;)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1871
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av FredrikE24 » 11 apr 2019, 12:26

Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 28402
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av AJ » 11 apr 2019, 12:34

FredrikE24 skrev:
11 apr 2019, 12:26
Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
Som for eksempel?

For egen del var jeg mest opptatt av budskapet om stopplengde i saken.

Men en annen ting når det gjelder MC journalistikk, spesielt MCtester, er de altfor ofte og ganske kjedelige lange utgreiinger om hva man gjør på reisen til testdestinasjonen, som ofte legges til sydlige strøk i Europa.
Hvor heldig man er som får en slik tur og hva man opplever før testkjøringen endelig starter og alt utenomsnakk om ting som skjer mens testen pågår, er i hvert fall for meg ganske uintererssant å lese om... :roll .

Også synes jeg altfor mange av testsakene er altfor lange og ikke sjelden uten mellomtitler. Det er en kjent sak at lesere flest hopper i teksten.
Uten mellomtitler er det mange som faller av underveis og blar til neste sak.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14323
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez » 11 apr 2019, 12:34

Nomade skrev:
11 apr 2019, 11:57
AJ skrev:
11 apr 2019, 09:45
Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:

https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
Vil ikke tallene på bremselengde variere noe alt etter type mc og dekk? Ser vel for meg att en sportssykkel med supre bremser og dekk stopper raskere enn en grussykkel med knastedekk? ;)
Det ligger vel en standard i bunn som dem går ut i fra. Poenget er at bremselengden firedobles hvis farten dobles. Dette skjer uansett sykkel. De tallene er vel skrevet bare for å illustrere.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14323
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez » 11 apr 2019, 12:38

AJ skrev:
11 apr 2019, 12:34
FredrikE24 skrev:
11 apr 2019, 12:26
Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
Som for eksempel?

For egen del var jeg mest opptatt av budskapet om stopplengde i saken.

Men en annen ting når det gjelder MC journalistikk, spesielt MCtester, er de altfor ofte og ganske kjedelige lange utgreiinger om hva man gjør på reisen til testdestinasjonen, som ofte legges til sydlige strøk i Europa.
Hvor heldig man er som får en slik tur og hva man opplever før testkjøringen endelig starter og alt utenomsnakk om ting som skjer mens testen pågår, er i hvert fall for meg ganske uintererssant å lese om... :roll .
Det er en ganske typisk feil for å fylle ut plassen. Mange tror at mer tekst = bra. Typografi er viktig. Å lese 20 sammenhengende linjer i Times New Roman er bare slitsomt. Del opp setningene og skap litt kontraster i form av overskrifter etc. så blir det mer lesbart.

Jeg er ingen mester i rettskriving selv, men det går stort sett på latskap og det faktum at jeg ofte skriver i full fart på iPad eller mobil. Da blir det litt tasteleif inni mellom. :redface
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1871
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av FredrikE24 » 11 apr 2019, 14:27

Nei altså, jeg synes bare det lugger når jeg leser McAvisa. Mulig jeg har dårlige leseferdigheter :-k
Bilde

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester