Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av supersic »

FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Det må du nesten bare lære deg å leve med

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1050
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Domino »

Som bilist mesteparten av tida på veien synes jeg det er en god ide at motorsyklistene gjør seg så synlige som mulig. En matt svart HD med fører i svart skinndress og svart hjelm er ikke det mest iøynefallende i trafikken. Selv om de kanskje har speilglass i solbrillene.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Synes du skal fortsette å rettferdiggjøre de valgene du tar, for du har jo for femte gang på rad kjøpt den beste motorsykkelen på markedet.
Jeg fortsetter å flire av folk med svindyr mc som rocker LS2 hjelm, hiviz, folk med bluetooth i øret på rema og alt mulig annet jeg finner latterlig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Et uttrykk for sterk og uimotståelig flokkmentalitetspåvirkning og en smule bekymring for "ekskludering" , kanskje... :-k :crazy:

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.

Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 10 jun 2022, 15:28
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Synes du skal fortsette å rettferdiggjøre de valgene du tar, for du har jo for femte gang på rad kjøpt den beste motorsykkelen på markedet.
Jeg fortsetter å flire av folk med svindyr mc som rocker LS2 hjelm, hiviz, folk med bluetooth i øret på rema og alt mulig annet jeg finner latterlig.
For femte gang?

Trodde nesten det var oftere....

Selvsagt har jeg den beste motorsykkelen på markedet. Det har vel dem fleste her inne vil jeg tro :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:33
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
mekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.🙄
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.

Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
Men hvem har sagt at man måtte spare inn noen tusenlapper på hjelmen for å få råd til motorsykkelen? Tror man virkelig at det er tillfelle her?

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:35 For femte gang?

Trodde nesten det var oftere....

Selvsagt har jeg den beste motorsykkelen på markedet. Det har vel dem fleste her inne vil jeg tro :knegg
Neeh, noen av oss bruker litt mer fornuft når vi velger enn andre. Kan ikke akkurat påstå at Forza 350 er verdens beste sykkel, men tror det er nok plass under setet til å romme en GS1250 eller Rocket 3, noe jeg er godt fornøyd med.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:36
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:33
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46
supersic skrev: 10 jun 2022, 13:45

Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.

Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
Men hvem har sagt at man måtte spare inn noen tusenlapper på hjelmen for å få råd til motorsykkelen? Tror man virkelig at det er tillfelle her?
321 nå kommer regla om at du har råd til hva som helst men valge bevisst noe billigdritt fra sverige, kvalitet på utstyret når uhellet er ute måles ikke i hvor tørt det holder deg når det regner

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

supersic skrev: 10 jun 2022, 15:51 321 nå kommer regla om at du har råd til hva som helst men valge bevisst noe billigdritt fra sverige, kvalitet på utstyret når uhellet er ute måles ikke i hvor tørt det holder deg når det regner
Verdt å nevne at når det kommer til hjelmer måles det heller ikke på prisen, det er en god del billighjelmer som scorer sjokkerende godt på sikkerheten i seg selv. Mens dyrere hjelmer ofte er bedre på komfort, men i mange tilfeller dårligere på sikkerhet.

Det er feks mange premiumhjelmer til 5k+ som scorer 3-4 av 5 mulige stjerner hos SHARP mens billige helhjelmer til under 1500 ofte scorer 5 av 5.

Men dette begynner vel å bli litt off topic.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 10 jun 2022, 15:51
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:36
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:33
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03
FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46

Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn er :scratch
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.

Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
Men hvem har sagt at man måtte spare inn noen tusenlapper på hjelmen for å få råd til motorsykkelen? Tror man virkelig at det er tillfelle her?
321 nå kommer regla om at du har råd til hva som helst men valge bevisst noe billigdritt fra sverige, kvalitet på utstyret når uhellet er ute måles ikke i hvor tørt det holder deg når det regner
For meg så virker du veldig bitter på andre som du mener angivelig har litt mer romslig økonomi enn deg. Men fortsett gjerne med den samme tonen for min del. Det blir fin fredagsunderholdning som vertfall ikke jeg skal bruke så mye mer tid på :twothumbs:

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FreewheelBurning »

Kikket på LS2 hjelmer på xlmoto, den billigste var til 945kr, den dyreste kostet 6749kr. Hvilken pris er "billig" for hjelm? Legger aldri merke til hvaslags hjelmer folk kjører med, de ser alle like ut! Bortsett fra en som kjørte forbi i dag med tyskerhjelm. Desverre ikke på GS.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 18:03
supersic skrev: 10 jun 2022, 15:51
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:36
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:33
Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03

Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?

Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?

Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?

Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.

Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
Men hvem har sagt at man måtte spare inn noen tusenlapper på hjelmen for å få råd til motorsykkelen? Tror man virkelig at det er tillfelle her?
321 nå kommer regla om at du har råd til hva som helst men valge bevisst noe billigdritt fra sverige, kvalitet på utstyret når uhellet er ute måles ikke i hvor tørt det holder deg når det regner
For meg så virker du veldig bitter på andre som du mener angivelig har litt mer romslig økonomi enn deg. Men fortsett gjerne med den samme tonen for min del. Det blir fin fredagsunderholdning som vertfall ikke jeg skal bruke så mye mer tid på :twothumbs:
Ja du har jo virkelig vist at du er i stand til å ta deg en pause fra forumet

Svar