Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 27 des 2021, 18:07
FredrikE24 skrev: 27 des 2021, 17:45 Får håpe Bavaria i Stavanger ikke tror at BMW Motorrad-eiere er som BMW-eiere. Det er to ganske så forskjellig leire.
Hva er forskjellen? Jeg lurer på GS, og lurer på hva slags leir jeg evt går inn i?
Ikke tenk så mye hvilken leir du går inn i. bare husk å gå inn med hevet hode, så ordner resten seg :thumleft

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Audi Mannen »

FredrikE24 skrev: 27 des 2021, 18:24 Det er ingenting galt med BMW-motorsyklister, men det er en annen menneskegruppe enn de som driver aktivt med BMW-bil. Begge er entusiastiske, men på to ulike måter, ikke alle BMW-motorsyklister kjøper sykkel for mer enn at det er en dyr motorsykkel eller GS. En BMW-motorsykkel har inntil nylig ikke appellert til yngre førere med noen unntak.

Selv er jeg helt BMW-idiot. I hovedsak bil, men motorsykler har kommet med tiden. For 15 år siden kunne jeg aldri tenkt meg en BMW motorsykkel..
Spør jeg en GS-eier hvor mange hester det er i sykkelen deres, så er det ofte usikre svar jeg får. Hadde man spurt en litt aktiv BMW-eier som ikke bare kjører til og fra butikken med en kjip BMW, så hadde man nok både fått antall hestekrefter og motorkoden i retur..
Du treffer spiker'n på hoder der, jeg har flere kolleger som er i din ende av scalaen og det du sier stemmer på en prikk. Den ene av de er i tillegg like plaget av syndromet på både bil og mc. Der er det nyere 520 som hverdags, en 99% strøken og restaurert 635 csi ( 86 modell tror jeg) til tørre søndager og en RT1200 på 2 hjul. Den kommer sikkert for salg snart da han sjøl mener det er på tide å steppe opp ett hakk til K1600. Får ikke han til å velge noe annet. Han er nesten på det nivået hvos man skifter spylerveske for at den ikke skal bli gammel..... :lol. Det er en kollega jeg trives godt med og vi er nesten like "nerdete" begge 2 på hver våre merker. Livet er hærlig :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Personlig liker jeg ikke å "låse" meg fast til spesifikke merker, men å teste litt forskjellig og danne meg et litt bredere grunnlag. Jeg har vel egentlig aldri vært fan av noe spesielt merke sånn sett. Jeg har eid alt fra Mazda til Toyota Mercedes og Audi og alle merker har gjort nytten sin. Selvsagt er en Audi hakket mer morsom og eie enn en Toyota, men prisen er også deretter. Alt til sitt bruk.

Tror jeg BMW motorsykler er noe bedre rent teknisk enn andre sykler? Tja... jeg vil vel kanskje tro at enkelte ting er mer påkostet på BMW sykler ja, men enorme forskjeller er det nok ikke vil jeg tro. Man betaler jo også litt deretter.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av FredrikE24 »

Audi Mannen, når jeg skrev til deg tidligere angående BMW som spydspiss osv. Så skriver jeg det med et glimt i øyet og som et vennskapelig stikk entusiaster i mellom. Jeg personlig mener det fordi jeg er BMW-idiot, men vet jo at Audi og Mercedes ligger minst like langt fremme.

I motorsykkelverdenen har BMW vært tidlig ute med både det ene og det andre, så der kan det forsåvidt stemme bra.
Ingen tvil om at BMW kjører en litt annen linje vedrørende tekniske finesser og løsninger, men det gjenspeiles på pris. Men dette mener jeg heller er en europeisk vs. Asiatisk sammenheng fremfor spesifikke merker. Jeg synes eksempelvis Ducati har de samme tendensene som BMW. Det er lite som minner om hyllevare-deler syklene er bygget på.

Entusiasmen rundt BMW begrenser seg ikke bare til selve kjøreopplevelsen og teknikken, det er det hele som «Brand» og sin historie.
Selv om jeg har eid Mercedes 124 sugediesel i en 5-6 år og digga det også på sin måte og at jeg har eid Jawa 350 som jeg også digget hardt. Har også vært medeier i en Audi æssfir 2.2 med chip og klipt hastighetssignal på sperra bak og knappen i bilen fikk nytt navn(Dirty Tricks).

Mitt poeng er hvertfall at BMW-entusiaster(bil) er entusiaster til beinet. De er svært sterke i troen mange av dem. I sterk kontrast til den gjengse BMW-motorsyklist som kun setter seg på, skifter kjøremodus, trykker på startknappen og kjører avgårde. Bavaria kan få noen utfordringer der..

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av BjørnSover »

Vi har også en BMW bil - men interessen er mer «å kjøre til butikken med i3’en». Får satse på å bli mer entusiastisk på mc fronten.

Svar