Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av xavi0n »

https://www.erling-sande.no/kategori/2- ... DUNkmJwBGI

Må si denne så veldig spennende ut for meg som er litt bitt av basillen med en sports tourer.
Selv om jeg har problemer med fronten og lyktene på nesten samtlige sykler som selges nå om dagen så synes jeg denne var snasen.^
Hva tror dere? Muligens noe dyr og litt for lite nyskapende til å bli en stor suksess, men suzuki gjør som regel ting rett når de gjør det
Sist redigert av AJ den 24 sep 2021, 21:44, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Litt mer utfyllende trådtittel
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki gsx-s1000GT

Legg inn av AJ »

Interessant nyhet, forsåvidt.
Og en verdig konkurrent til Kawasaki Versys 1000.

Men tror neppe denne blir noen storselger her i landet.
Noe heller ikke Versys 1000 er blitt, tross mange gode kvaliteter.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Suzuki gsx-s1000GT

Legg inn av dypen »

Så veldig fin ut, også er det jo Japan produsert så hvor feil kan det bli :thumleft

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... 100gt-2021
Sist redigert av dypen den 24 sep 2021, 21:37, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Suzuki gsx-s1000GT

Legg inn av FredrikE24 »

Fin sykkel! Jeg likte den jeg! Godt å se at Suzuki har kommet seg litt. Føler de har ligget litt bakpå. Men vil tro at mange heller ser mot H2 SX. Hvor mange gamp er det i denne?

Jeg liker nå sportstourere jeg da. Synes nok ikke Adventure og semi-Adventure segmentet er særlig spennende.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av xavi0n »

150hk i denne etter det jeg har klart å finne, å en nypris på 229k før man begynner å velge fra utstyrslatalogen.
Så godt over en tracer9 og hakket dyrere enn 1250rs.
Riktignok er det mye som må velges ekstra på en 1250rs så den prisen stiger fort opp mot 300k
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av FredrikE24 »

Den blir såpass dyr ja. Men nå er vel ikke Tracer noe teknisk vidunder? Rimelig basic?

Jeg for min del kunne godt sett at BMW kunne skjerpet seg litt og kommet med en firesylindret kardang-modell igjen. R1250 er en fin motor, men savner litt karakteristikken som K1300 hadde.

Nå begynner de siste modellene av K1300S å dale i pris, og særlig 30 års jubileums utgaven jeg ønsker meg. Men nå begynner det å bli såpass mange kilometer på K1200RSen jeg har at jeg fint har den noen år til.

Kjøremoduser og elektronisk dill er ikke noe jeg bryr meg så mye om. Motoren og nerdete mekaniske løsninger derimot.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av dypen »

Var lekker den da …
8E4547B5-ECB5-45BC-AE55-E2380E66F65A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

KawaKjetil

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av KawaKjetil »

Den sukien var veldig lik kawa z1000SX. Og z1000SX er en meget fin sportstourer. Hadde en slik et halvt år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av xavi0n »

FredrikE24 skrev: 24 sep 2021, 22:08 Den blir såpass dyr ja. Men nå er vel ikke Tracer noe teknisk vidunder? Rimelig basic?

Jeg for min del kunne godt sett at BMW kunne skjerpet seg litt og kommet med en firesylindret kardang-modell igjen. R1250 er en fin motor, men savner litt karakteristikken som K1300 hadde.

Nå begynner de siste modellene av K1300S å dale i pris, og særlig 30 års jubileums utgaven jeg ønsker meg. Men nå begynner det å bli såpass mange kilometer på K1200RSen jeg har at jeg fint har den noen år til.

Kjøremoduser og elektronisk dill er ikke noe jeg bryr meg så mye om. Motoren og nerdete mekaniske løsninger derimot.
Ja tenker litt det samme med det tekniske dillet.
Hadde sikkert ville hatt det om jeg pendlet mer med sykkelen men for meg er det bare kosekjøring.
Og det er noe eget med å gire oppover på full gass uten clutch å treffe perfekt uten hjelp av quickshift!
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg syntes den så fin ut utseendemessig. Ikke akkurat mye sjel her, men den ser bedre ut og faktisk bittelitt mer påkostet ut enn andre sykler fra Suzuki. Men hvis denne nærmer seg 300k etter at utstyrslisten er krysset av så faller den totalt igjennom spør du meg. 150HK'er og 106NM setter den jo motormessig neesten på høyde med BMW S1000R. BMW har 25HK'er mer og trolig er sistnevnte langt bedre rent teknisk. Så jeg mener Suzukien er alt for dyr. Eller så er Bimmern alt for billig.

Men utseendemessig ser den bra ut.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 25 sep 2021, 01:53 Jeg syntes den så fin ut utseendemessig. Ikke akkurat mye sjel her, men den ser bedre ut og faktisk bittelitt mer påkostet ut enn andre sykler fra Suzuki. Men hvis denne nærmer seg 300k etter at utstyrslisten er krysset av så faller den totalt igjennom spør du meg. 150HK'er og 106NM setter den jo motormessig neesten på høyde med BMW S1000R. BMW har 25HK'er mer og trolig er sistnevnte langt bedre rent teknisk. Så jeg mener Suzukien er alt for dyr. Eller så er Bimmern alt for billig.

Men utseendemessig ser den bra ut.
S1000R er ikke i samme kategori. Sportstouring er nok noe dyrere å produsere totalt sett. Det ser man også internt hos BMW. S og F syklene er relativt billige.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 25 sep 2021, 09:28
Bjerknez skrev: 25 sep 2021, 01:53 Jeg syntes den så fin ut utseendemessig. Ikke akkurat mye sjel her, men den ser bedre ut og faktisk bittelitt mer påkostet ut enn andre sykler fra Suzuki. Men hvis denne nærmer seg 300k etter at utstyrslisten er krysset av så faller den totalt igjennom spør du meg. 150HK'er og 106NM setter den jo motormessig neesten på høyde med BMW S1000R. BMW har 25HK'er mer og trolig er sistnevnte langt bedre rent teknisk. Så jeg mener Suzukien er alt for dyr. Eller så er Bimmern alt for billig.

Men utseendemessig ser den bra ut.
S1000R er ikke i samme kategori. Sportstouring er nok noe dyrere å produsere totalt sett. Det ser man også internt hos BMW. S og F syklene er relativt billige.
Nei, du har nok rett i det. Men jeg synes allikevel suzukien ble litt dyr. Men den ser så abolutt ikke så værst ut. Men til den prisen er den ikke akkurat uten konkurrenter. Feks. KTM 1290 Superduke GT. Som jeg forøvrig mye heller ville satset på.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av xavi0n »

En superduke er også da 70k dyrere, og vet ikke helt om jeg ville satt de to i samme katagori engang.

Tror nok denne sykkelen sine nermeste konkurenter er versys 1000, yamaha tracer 9. BMW r1250RS, kawa H2 og ninja 1000sx.

Både i pris og effekt går denne veldig i stupen på både 1250rs og 1000sx.
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av FredrikE24 »

xavi0n skrev: 24 sep 2021, 22:57
FredrikE24 skrev: 24 sep 2021, 22:08 Den blir såpass dyr ja. Men nå er vel ikke Tracer noe teknisk vidunder? Rimelig basic?

Jeg for min del kunne godt sett at BMW kunne skjerpet seg litt og kommet med en firesylindret kardang-modell igjen. R1250 er en fin motor, men savner litt karakteristikken som K1300 hadde.

Nå begynner de siste modellene av K1300S å dale i pris, og særlig 30 års jubileums utgaven jeg ønsker meg. Men nå begynner det å bli såpass mange kilometer på K1200RSen jeg har at jeg fint har den noen år til.

Kjøremoduser og elektronisk dill er ikke noe jeg bryr meg så mye om. Motoren og nerdete mekaniske løsninger derimot.
Ja tenker litt det samme med det tekniske dillet.
Hadde sikkert ville hatt det om jeg pendlet mer med sykkelen men for meg er det bare kosekjøring.
Og det er noe eget med å gire oppover på full gass uten clutch å treffe perfekt uten hjelp av quickshift!
Jeg kjører hver dag, og det jeg savner minst er quickshift. Det er vel et ikke-eksisterende savn hos meg. Sikkert kjekt, men da jeg selv kjørte på bane med egen sykkel så girte jeg fortsatt med klampen i bånn såpass fort at jeg verken hørte turtallet øke, eller rykk i sykkelen.

Tror kanskje jeg savner mest setevarme til vår og høst. Samtidig når man sitter i regnvær sommerstid og det er langt igjen, kunne det vært digg å ha.

Jeg tror kanskje det jeg mest fornøyd med er kardangdriften. Ofrer ikke dette en tanke, bare fyller bensin og kjører gjennom hele sesongen.

Måtte blitt FJR på meg om jeg skulle gått for noe fra Japan.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Nye Suzuki gsx-s1000GT - hva tror og synes MCsidenfolket om denne?

Legg inn av xavi0n »

Quickshift for meg er litt samme som å ha manuellgir i en sporslig bil man bare kosekjører med, det er ikke det raskeste eller det mest komfortable, men gud så gøy når man kjører hardt å treffer de perfekte girskift både opp og ned uten noen form for hjelp
If you gonna be dumb you gotta be tough

Svar