Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
kakelars
Innlegg: 3
Registrert: 08 sep 2021, 19:01
Motorsykkelen din: kawa

Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av kakelars »

Hei! Vi er en skolegruppe på fagskolen, som er ute etter noe svar på disse få spørsmålene under i linken. kan dere hjelpe? Takk!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av rolf-arne »

kakelars skrev:Hei! Vi er en skolegruppe på fagskolen, som er ute etter noe svar på disse få spørsmålene under i linken. kan dere hjelpe? Takk!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Jeg bruker en løs , fordi det er unntaket som gjør at jeg må bruke den.

Vanligvis søker man opp godt nok underlag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Tom Færøvig
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2021, 12:27
Motorsykkelen din: Honda cb500X -21 NAF medl.
Sted: Kristiansand

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Tom Færøvig »

Jeg har hytte i enden av en grusvei og liker meg godt på tur der det er litt gress og løst underlag. For meg er det fast som gjelder ;-)
PS: På en varm sommerdag er også asfalten ganske myk....

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Domino »

Jeg tror det er meningen at man skal svare i skjemaet det er linket til i innlegget. Det gjorde iallfall jeg.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 771
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Tore L »

Sendte inn mitt svar :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Bjerknez »

Kakelars åpner sin første post med et spørreskjema som tilsynelatende krever epostadresse for å sende inn?

Er dte bare jeg som finner dette litt suspekt?

kakelars
Innlegg: 3
Registrert: 08 sep 2021, 19:01
Motorsykkelen din: kawa

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av kakelars »

Bjerknez skrev: 09 sep 2021, 08:50 Kakelars åpner sin første post med et spørreskjema som tilsynelatende krever epostadresse for å sende inn?

Er dte bare jeg som finner dette litt suspekt?
Må du det? Er iallefall bare et Google doc spørreskjema. Det har jeg ikke tenkt over at man må logge inn med Gmail e.l. Har fått flere svar inne på det dokumentet så det fungere for noen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Bjerknez »

De fleste, eller veldig mange har en google konto i dag. Når man klikker på dette skjemaet og fyller inn vil jeg tro at man får opp hvem det er som har gitt svar.

Ikke nødvendigvis noe stort problem dette, men en litt urutinert måte og tilnærme seg informasjon på, spesielt med tanke på at dette er din aller første post her inne. Det finnes nok av spam rundt om fra før av og siden du faktisk svarte på posten min, så minsker dette sjansen for at det faktisk er spam.

men den beste måten og få informasjon på er å lage en avstemning her inne og bruke funksjonaliteten i forumet. :)

Men det er ikke jeg som er moderator her inne, så dette får være opp til Admin å avgjøre uansett. Jeg er nemlig alergisk mot alt som har med spam og gjøre og skal man bli kvitt dette må man slutte med å klikke på alt som dukker opp. :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av cannon »

Hold opp nå, Bjerknez. Er du allergisk så lar du være.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Domino »

Ta en Zyrtec.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 09 sep 2021, 09:24 Hold opp nå, Bjerknez. Er du allergisk så lar du være.
Ja, JEG har ikke noe problem med å la være. Men jeg vet at andre klikker på nærmest alt som finnes av linker. Derfor så mener jeg at man vertfall i dette tillfellet burde bruke forumets egen avstemningsfunksjon. Den fungerer utmerket til slikt.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av MGR1 »

Jeg må ikke legge inn noen e-postadresse der? Er heller ikke pålogget google-konto.

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av kaLARSnikov »

Ser mailen min dukker opp nær toppen, men det er bare fordi undersøkelsen er lagd i Google docs. Holder man musepekeren over det lille øyet med strek over til venstre for mailadressen så står det også at mailen og Google-kontoen er IKKE del av besvarelsen.

Vet ikke om det er tilfellet her, men fordelen med Google spørreskjema fremfor avstemning på forum er at spørreskjemaet kan brukes på tvers av flere kanaler, f.eks. dersom man ønsker å samle inn svar ikke bare fra MCsiden-forumet, men også andre forum, Reddit, Facebook-grupper, osv.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av kgjersda »

Jeg klarer fint å svare i inkognitomodus uten behov for e-post.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

kakelars
Innlegg: 3
Registrert: 08 sep 2021, 19:01
Motorsykkelen din: kawa

Re: Hjelp! Skoleoppgave, kjappe spørsmål

Legg inn av kakelars »

kaLARSnikov skrev: 09 sep 2021, 10:09 Ser mailen min dukker opp nær toppen, men det er bare fordi undersøkelsen er lagd i Google docs. Holder man musepekeren over det lille øyet med strek over til venstre for mailadressen så står det også at mailen og Google-kontoen er IKKE del av besvarelsen.

Vet ikke om det er tilfellet her, men fordelen med Google spørreskjema fremfor avstemning på forum er at spørreskjemaet kan brukes på tvers av flere kanaler, f.eks. dersom man ønsker å samle inn svar ikke bare fra MCsiden-forumet, men også andre forum, Reddit, Facebook-
grupper, osv.
Ja det er hele poenget med å bruke Google doc. Så mye enklere å få undersøkelsen rundt om på internettet:)

Svar