Ikke ofte vi ser dette skiltet

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Ikke ofte vi ser dette skiltet

Legg inn av ireit »

I sommer kom vi over dette skiltet. Nytt for meg. Kan ikke huske å ha sett det før.
Men kanskje kjent for andre.
Antar det betyr at MC'er må være spesielt aktpågivende - men det er bare synsing fra meg.....
Opplevde forøvrig ikke noe problem/ubehag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ikke ofte vi ser dette skiltet

Legg inn av AJ »

Sant nok.
Men har sett det noen ganger her i distriktet når sprekker i telehivskadde veier fikses med såkalt asfaltlim, som rett ved her jeg bor i bl.a 2019 , som jeg skrev om i lokalavisen:
Veifiks.JPG
Hele saken jeg skrev med mer utfyllende info får jeg dessverre ikke lagt inn...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ikke ofte vi ser dette skiltet

Legg inn av Gammelsmurfen »

Underskilt nr 807.7, ikke ofte man ser det nei og du har nok helt rett i tolkningen din.
Aha, ser bildet til AJ nå, det er sånn sprekkfiksing med "kanon", det pleier det ikke å bli noe særlig løs grus av.
Det er ganske bløt guffe de "skyter" ned i sprekker å hull med høy presisjon, så det funker bra.
Mye bedre enn lapping med kaldasfalt eller asfalt de bare stapper nedi, fordi det sitter ofte dårlig.
Tenker mc-skiltet her egentlig er mest fordi det er mye olje/bitumen i dette her.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Ikke ofte vi ser dette skiltet

Legg inn av erik m »

Er det to forskjellige årsaker til skiltet til AJ og til ireit? Gammelsmurfen forklarer AJ sitt, men ireits synes jeg det ser ut som en grusvei skrår nedover mot asfaltveien. Hvis jeg har sett riktig, blir det ofte løsgrus på asfaltveien når det er sånn, og da vil jeg ta denne advarselen mer om fare for å skli på grusen. Det er det ikke noe eget skilt for; det nærmeste er trafikkskiltet "Fare glatt veibane" nr 116, og det viser en bil så det kan misforståes. Denne kombinasjonen ville i hvertfall gjøre meg ekstra oppmerksom.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ikke ofte vi ser dette skiltet

Legg inn av rolf-arne »

erik m skrev:Er det to forskjellige årsaker til skiltet til AJ og til ireit? Gammelsmurfen forklarer AJ sitt, men ireits synes jeg det ser ut som en grusvei skrår nedover mot asfaltveien. Hvis jeg har sett riktig, blir det ofte løsgrus på asfaltveien når det er sånn, og da vil jeg ta denne advarselen mer om fare for å skli på grusen. Det er det ikke noe eget skilt for; det nærmeste er trafikkskiltet "Fare glatt veibane" nr 116, og det viser en bil så det kan misforståes. Denne kombinasjonen ville i hvertfall gjøre meg ekstra oppmerksom.
Ved veg arbeider så sees denne kombinasjonen flere steder. Hjemme så ha vi den når veibanen er slik at steinsprut er mulig, men samtidig så bil det da være mye løst, så du kan skjære ut før dette blir valset .. i en periode stoppet de oss på MC og ba oss kjøre på en trygg "sti" . Noen tar jobben seriøst...


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar