https://www.youtube.com/watch?v=JFCcHcNyZSQ&t
Ikke akkurat noe jeg forventet å se i dag, men den ser jo ut til å fungere godt.
https://www.visordown.com/news/new-bike ... in-awesome
Sykkelen har tydeligvis gått ned 40 kg i vekt når den ble konvertert, som er imponerende i seg selv. Da har den jo gått fra 209 til 170 kg.
Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
Christini har holdt på med slike 2WD løsninger en stund:
https://www.christini.com/bikes/christini-awd-framekit
Har vel ikke akkurat hatt noe gjennombrudd det er verd å skrive hjem om... .
https://www.christini.com/bikes/christini-awd-framekit
Har vel ikke akkurat hatt noe gjennombrudd det er verd å skrive hjem om... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
Nei, og jeg hadde nok ikke kjøpt denne heller. :)
Men syntes fremdeles den ideen med å ha 2 svingarmer var veldig intressant. At en adventure sykkel skal kunne gå ned 20% i vekt samtidig som den får 2WD er ganske rått.
Men syntes fremdeles den ideen med å ha 2 svingarmer var veldig intressant. At en adventure sykkel skal kunne gå ned 20% i vekt samtidig som den får 2WD er ganske rått.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
Det er jeg absolutt enig i! Rimelig rått, ja !SilverSmurfer skrev: ↑24 feb 2021, 20:24 At en adventure sykkel skal kunne gå ned 20% i vekt samtidig som den får 2WD er ganske rått.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
Men jeg ser du kan forhåndsbestille Christini 2wd til KTM 1290.AJ skrev: ↑24 feb 2021, 20:17 Christini har holdt på med slike 2WD løsninger en stund:
https://www.christini.com/bikes/christini-awd-framekit
Har vel ikke akkurat hatt noe gjennombrudd det er verd å skrive hjem om... .
Det hadde jaggu i meg vert noe for en 1290 mann som vil begynne med gruskjøring.
- Canutus
- Innlegg: 470
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Noe litt annerledes, KTM 990 basert DT-A, 2WD motorsykkel med dobbel svingarm.
Likte det belte kittet eg da