Tok MC lappen på tampen var fjoråret og driver å ser på min første sykkel og merker jeg er usikker på hvordan det er med service og reperasjon når jeg handler i andre steder i landet enn hvor jeg bor.
Har søkt litt, men fant ikke noe som ga meg klokkeklart svar. Om dette allerede er spurt om, så skal jeg forsøke å lete bedre.

Jeg har etter noen runder bestemt meg for å kjøpe en Harley siden jeg har lyst på cruiser og HD frister mest. Kanskje ikke det beste valget som første sykkel, siden det ikke er det rimligste merket, men jeg må bare få tilfredsstilt en guttedrøm.
Ingen av de modellene jeg ser på er tilgjengelig hvor jeg bor, med mindre jeg kjøper så og si helt ny.
Må derfor kjøp andre steder i landet slik det ser ut nå, med mindre noe dukker opp i nærheten i løpet av våren.
Det jeg lurer på er hvordan er det med service om jeg kjøper av en forhandler som ikke er en del av Harley?
De selger HD sykler, men er ikke en offisiell HD forhandler når jeg søker de opp på https://www.harley-davidson.com/no/no/t ... ealer.html.
Blir det da ekstra dyrt om jeg tar den inn til service i HD Bergen, evt. pleier det å være noen avtale eller noe slikt mellom "ikke offisielle" forhandlere og offisielle? Eller må man rett og slett til forhandleren man kjøpte sykkelen hos?
Tenker at hvis noe skulle skje, og jeg kjøper hos noen på østlandet når jeg bor på vestlandet, så blir det litt stress å kjøre sykkelen ned dit på henger, og så dra ned igjen for å hente den når ting er i orden.