Hvor stor er din? Min er.....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rogg skrev:Håy...

Nå beveger det seg oppover...:) Har kommet meg opp til 1100 tyske boxer cc
Inntil videre er jeg absolutt fornøyd med min 900 kubikker :)
Men jeg er definitivt ikke fremmed for en 1130 som denne:
Bilde
eller kanskje en slik, he-he-he...?:
Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Liker stilen, men dårlig egnet til mitt formål...Turkjøring. Men kjekt å ha i garasjen til sånne utpåstripa og visemeg sykkel 8)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hentet sykkel i mars; 2001 Suzuki GSX-R 750 8)
Legger ut bilde(r) her senere.

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Kjitta8648 »

Ca 1200 :kermit: .
Den andre er ca 17 cm. 8)
Sist redigert av Kjitta8648 den 21 feb 2009, 06:06, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg har droppet de fleste tanker om å utvide på kubikkfronten. For meg er det 203 ccm som gjelder, og det har det gjort i lang tid . Jo mindre jo bedre ! :shock:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Jeg har droppet de fleste tanker om å utvide på kubikkfronten. For meg er det 203 ccm som gjelder, og det har det gjort i lang tid . Jo mindre jo bedre ! :shock:
Hva med dette 900 greiene vi snakket om, da!? :shock:
Var ikke du inne på 'den gode vei' med tanker om anskaffelse av en TDM 900...? :scratch: 8) :wink:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold :roll: Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :lol:

Pollti

Legg inn av Pollti »

trøbbelølbakbremse...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Joooo. Men jeg går mer og mer for å kjøre småkubikk. Lite volum og hk gjør meg lykkelig. Jeg liker å kjøre med hele kroppen om du skjønner..
Kjørte litt med Jalmar i sommer. Jeg visste ikke hvor mye trøbbeølbakbremsen gav meg før Brosmefettet kokte. Og så var det Østfold :roll: Kan jeg utrope meg selv som mester i feil gearvalg og annet kødderi ? Tusen takk. :lol:
Ellers så er det en fiiin TDM 850 til salgs ikke langt unna her jeg bor...

Scroll ned på siden så finner du den... :wink:
Flott sykkel til deg, Pollti :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Så den. Tvilen river og sliter i meg. ØKH vil jeg skal kjøpr Jalmar turbussmoped, mine tanker går mere og mere,og mere, mot Raptor 500 og 650. Jeg tenker... (er det mulig ? :shock: =)

Pollti

Legg inn av Pollti »

kan noen be idditoen med sandpair nr 1 å gå og legge seg ? Tysen takk. Ladaen blir nokstrøken.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg vet ikke hvem av oss som får narre hvem, Pollti. Men jeg heller over mot småkubikk jeg også. :lol:

Greia er den at det ER moro med småkubikk. Jeg starta min "tung"-mc-karriere på en Jawa TS350. 2-sylindret to-takter. 24 hester. Og du verden så mange flotte turer jeg kjørte på den. Og så moro vi hadde det. Visste jo ikke helt hvor langt vi kom for hver etappe, men hadde jo med litt verktøy, og sykkelen var enkel i konstruksjonen. Det var de gode gamle dager det... :roll:

Men skal man tilbake legge store avstander i greit tempo og med stor komfort, er det kubikk som gjelder. Kubikk og dreiemoment. Derfor jeg har den 4-sylindrete sofaen. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Kjitta8648 »

Småkubikk er greit til daglig bruk og morokjøring.
Det kommer nok en småtass til meg og med tid og stunder. :thumbup:

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Kjitta8648 skrev:Småkubikk er greit til daglig bruk og morokjøring.
Det kommer nok en småtass til meg og med tid og stunder. :thumbup:
Suverent. :D Regner med å starte en "småkubikk"-tråd snart. Må jo få belyst alle de fordelaktige sidene med disse små rakkerne.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Har det greit med mine knappe 1200 ccm jeg :wink:

Svar