Sharkspeed.se

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37863
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av AJ »

Snekker.edvin skrev: 14 mar 2021, 20:36 Trustpilot er fullt med dårlige karakterer. Dette viser at det er ikke bare jeg som er så uheldig. På finn de opplyse om "norsk registrert bedrift" men finns ingen info på voec liste hos skatteetaten.
Tenker på anmeldelse til staten men aner ikke hvor og hva jeg skal begynne med.
Kanskje ikke det rådet du ønsker, men likevel; jeg anbefaler deg å ikke gjøre mer ut av saken. Ta i bruk klærne du har kjøpt, bruk dem så lenge de holder og glem Sharkspeed neste gang det er behov for nye kjøreklær.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av cannon »

Et tips:
1) betal med kredittkort
2) gjør opp momsen med DHL, de er ikke den skyldige parten
3) Med kredittkjøpsloven i ryggen kan du reklamere til kortutsteder når butikken ikke viderebetaler momsen til Norske myndigheter, og heller ikke merker forsendelsen riktig, slik at DHL kan la være å innkreve mva.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

AJ skrev: 14 mar 2021, 20:44
Snekker.edvin skrev: 14 mar 2021, 20:36 Trustpilot er fullt med dårlige karakterer. Dette viser at det er ikke bare jeg som er så uheldig. På finn de opplyse om "norsk registrert bedrift" men finns ingen info på voec liste hos skatteetaten.
Tenker på anmeldelse til staten men aner ikke hvor og hva jeg skal begynne med.
Kanskje ikke det rådet du ønsker, men likevel; jeg anbefaler deg å ikke gjøre mer ut av saken. Ta i bruk klærne du har kjøpt, bruk dem så lenge de holder og glem Sharkspeed neste gang det er behov for nye kjøreklær.
Mener du at vi skal lå andre brenne seg med dette?
Glem pengene. Jeg tapte kun noen hundre. Men sånn virksomhet må rettes /ryddes.

Ja, klærne er skikkelig gode. Og dattera er førnøyd med de. Og vi skal kjøre og gleder oss gjennom sesongen.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

cannon skrev: 14 mar 2021, 21:00 Et tips:
1) betal med kredittkort
2) gjør opp momsen med DHL, de er ikke den skyldige parten
3) Med kredittkjøpsloven i ryggen kan du reklamere til kortutsteder når butikken ikke viderebetaler momsen til Norske myndigheter, og heller ikke merker forsendelsen riktig, slik at DHL kan la være å innkreve mva.
Ikke en eneste dårlig ord om DHL fra meg. Jeg syns de har gjør alt de kan. Leverte varene hjem, utsatte faktura for 1 ukes tid siden vi ventet på forklaring fra sharkspeed. Sharkspeed har ikke svart ennå til DHL.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37863
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av AJ »

Snekker.edvin skrev: 14 mar 2021, 21:10
AJ skrev: 14 mar 2021, 20:44
Snekker.edvin skrev: 14 mar 2021, 20:36 Trustpilot er fullt med dårlige karakterer. Dette viser at det er ikke bare jeg som er så uheldig. På finn de opplyse om "norsk registrert bedrift" men finns ingen info på voec liste hos skatteetaten.
Tenker på anmeldelse til staten men aner ikke hvor og hva jeg skal begynne med.
Kanskje ikke det rådet du ønsker, men likevel; jeg anbefaler deg å ikke gjøre mer ut av saken. Ta i bruk klærne du har kjøpt, bruk dem så lenge de holder og glem Sharkspeed neste gang det er behov for nye kjøreklær.
Mener du at vi skal lå andre brenne seg med dette?
Glem pengene. Jeg tapte kun noen s. Men sånn virksomhet må rettes /ryddes.

Ja, klærne er skikkelig gode. Og dattera er førnøyd med de. Og vi skal kjøre og gleder oss gjennom sesongen.
Jeg er jo blant de som ikke har brent meg på å handle fra Sharkspeed bortsett fra at de siste kjøreklærne jeg kjøpte derfra var av overraskende dårlig kvalitet. Mulig en dårlig produksjonsbatch?
Du har antakelig vært spesielt uheldig. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg fulgt rådet jeg ga deg.
Men du kan selvfølgelig heller ta kontakt med de som ivaretar våre interesser som forbrukere, nemlig Forbrukerrådet.
De bør kunne gi deg gode kvalifiserte råd om hvordan du bør gå fram overfor Sharkspeed.

Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper du når fram med saken din og får satt Sharkspeed på plass hvis du har bestemt for å gå videre med saken :drg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

Takk for alle svarene.
Har kontaktet også Forbrukerrådet. Kort sagt : vi har ingenting å gjøre med utenlandsk virksomhet.
Kredittkort : så langt sharkspeed er ikke registrert i Norge /voec vi kan ikke hjelpe veldig mye. Eneste mulighet er å kreve tilbake forskjellen fra den summen jeg betalte og det som står på faktura fra sharkspeed

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av BjørnSover »

Du kan se her : https://forbrukereuropa.no/svindel/

Ta det opp med VISA/Mastercard. Legg det frem som svindel, og be om penger igjen for transaksjonen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har vært på Sharkspeed og handlet og de klærne jeg har kjøpt har jeg vært veldig fornøyd med. Men servisen og kunnskapen til dem som jobber i butikken er helt på barneskolenivå. Man må vite hva man skal ha og de som jobber der er noen unge yyplinger som flyr hodeløse rundt i butikken.

jeg tror ikke dette er svindel i den grad at det er berettiget, men jeg tror det er en gedigent forbedringspotensiale når det kommer til kundeservise.

For meg virker det som om det er et stort firma bak som har plantet en butikk i Trollhattan og gitt et dusin unge det hele og fulle ansvaret for driften. De som jobber der kan man helt klart tydelig se at det finnes liten iver og arbeidsglede.

Det er vertfall mitt inntrykk.

Så kvaliteten på det som selges (vertfall det JEG har kjøpt) har vært veldig bra, men det er såpass billig at hadde det røket en glidelås så hadde jeg fikset det selv kontra og klage til dem. Det vil jeg tro bare er sløsing med tid. Å tid er penger.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

:scratch Svindel :-k ikke. Juks er mer riktig. Enten de må rydde opp i nettbutikken.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

Etter at jeg har kontaktet forbrukerrådet og kredithjelp begynner å komme epostene fra sharkspeed. Og de ser ganske rart
Screenshot_20210315_160603_com.google.android.gm.jpg
Fra sharkspeed@GMAIL.com seriøs?
Jeg er enig med deg Bjerknez, bortkastet tid.

Til alle andre: takk for hjelpen. Legger meg flat
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tenker litt sånn:

Man har fått en god vare for en veldig billig penge. Varen viser seg og ha en defekt glidelås etc. eller en knapp som løsner. Hvem bryr seg. Svigermor fikser dette gratis. Jeg trenger ikke å snakke med en skredder for å kjøpe meg en jakke eller bukse. Men jeg forventer at dem som jobber i butikken i det minste klarer og late som om dem trives og at dem vet hvor varene henger i butikken.

Hadde jeg kjøpt meg en Klim dress til 20 laken derimot hadde jeg forventet at denne skulle vart i MINST 5 år ved normal slitasje uten at noe går i stykker. Jeg er forøvrig usikker om man også her hadde klart å reklamere på en tråkk glidelås etter 5 år. ?

Noen ganger går fanden i meg og jeg tar saken videre, men som oftest er det ikke verdt det. Fiks problemet selv og gled deg over at du vertfall trolig gjorde et greit kjøp i utgangspunktet.

IKKE forvent diamanter når man betaler for sølv.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37863
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 29 jun 2020, 17:29 Kjøpte et par tre bukser og kjørejakker Sharkspeed for en god del år siden. Var rimelig fornøyd med produktene og leveringen, tatt de rimelige prisene i betraktning.
Seneste kjøp for et par år siden. Opplevde kvaliteten som merkbart dårligere denne gangen. Fortsatt gode priser, men altså for dårlig kvalitet på sømmer og for som lett rakner.
Så aldri mer Sharkspeed på meg.

Har reklamert et par ganger og husker at dette gikk veldig tregt før jeg fikk det jeg påberopte med å ha krav på.
Aldri handlet over disk, kun via nettsidene deres.
(Min utheving i sitatet)

Jeg har åpenbart måttet bite i meg dette som jeg skrev for to og et halvt år siden... :redface .
Siden jeg dengang har kjøpt både en Dimondy pilot MC-jakke med sikkerhetsdetaljer og ikke minst denne svært så positive Agriushjem overraskelsen.

Ved begge tilfeller fikk jeg leveransen kjapt og feilfritt levert i garasjen av DHL her hvor jeg bor. Forsendelseskostnad kr. 115,- begge ganger. Ingen utgifter utover dette.
Bestilte varene på Sharkspeed.no. Altså ikke .se.

Kvaliteten på begge produktene, Dimondyjakka og Agriushjelmen, synes å være helt i toppklasse. Overraskende bra i forhold til prisen, tør jeg påstå.

Så i rettferdighetens navn bør også slike gode erfaringer nevnes.
Så lenge kundeservice og produkter holder mål er det veldig bra med utfordrere som Sharkspeed.
Som for øvrig også selger hjelmer fra spanske AXXIS og MT i tillegg til indiske Axor, pluss noen flere merker i tillegg til Agrius, som jeg selv altså har kjøpt derfra.
Hjelmmerker som trolig er ufortjent undervurderte og som takket være Sharkspeed tilbys til en god pris til de som ikke absolutt må ha Schubert eller Shoei... :crazy:

Virker for øvrig som at Sharkspeed har skjerpet seg betydelig i årene etter at denne tråden ble startet.
Både når det gjelder ekspedering av bestillingene, norske priser inkl. MVA og fraktkostnadrutinene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar