MOTEA.com Nettbutikk

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
MrVilla
Innlegg: 83
Registrert: 07 jun 2016, 08:56
Motorsykkelen din: Honda vtx 1800 2005

MOTEA.com Nettbutikk

Legg inn av MrVilla »

Hei

Noen som har brukt denne nettbutikken?

Jeg var inne der og handlet en del på tilbud og syntes jeg hadde gjort en ganske god deal men der tok jeg veldig feil.
Det var tre items, der Item 2 og 3 egentlig var en samlet pakke.

For det første så kommer alle tre pakkene med en dags mellomrom, som gjør at jeg må betale 149 i tollgebyr for hver pakke. Dette er så bak mål at jeg nesten øyeblikkelig treget på hele kjøpet. Dem har fanken meg sendt en og en pakke slik som dem ligger på lageret kan jeg tenke meg.

Item 1 Har en feil i designen som gjør at fremfor å få en del for venstre side og en del for høyre side så får man to høyre deler. Dette ser litt merkelig ut og selv om jeg kan ordne det selv så virker det ganske amatørmessig. Da jeg tenkte å skrive til dem om dette så ser jeg at det er jaggu beskrevet slik i instruksjonen! Virkelig jalla men ok. Jeg tenker å nevne det til dem uten å starte for mye oppsty.

Så kommer pakke 2 neste dag.
Det er en lift til motorsykkelen. Her er det kun tre steg for montering og det virker super lett. Siste seg er å lufte sylinderen, men det går ikke. Selv om jeg skrur lufteskruen helt ut så er det ikke noe olje som kommer ut i hht instruksjonene. Virker egentlig ikke som det er olje i det hele tatt.
Den virker selfølgelig ikke og blir dermed bare en meget tung pyntegjenstand

Har sendt dem mail nr 2 nå men det viker ikke som dem har noen interesse for å svare. Hva kan jeg gjøre dersom dem nekter å svare meg?
Aller mest ønsker jeg jo å få fikset den liften slik at den virker, eventuelt levere den tilbake så kan jeg heller bannlyse dem tilbake til steinalderen etterpå.

Snart kommer item 3 og jeg lurer på om jeg i det hele tatt gidder å hente den da den koster mer i avgift og fortollling enn den er verd....

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MOTEA.com Nettbutikk

Legg inn av FredrikE24 »

Den jekken kan vel alltids fylles med olje.

MrVilla
Innlegg: 83
Registrert: 07 jun 2016, 08:56
Motorsykkelen din: Honda vtx 1800 2005

Re: MOTEA.com Nettbutikk

Legg inn av MrVilla »

FredrikE24 skrev: 18 jun 2020, 21:21 Den jekken kan vel alltids fylles med olje.
Mye mulig......jeg er temmelig sikker på at noen fylte den på en gang i tiden......olje pleier ikke å havne der på noe magisk vis...

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MOTEA.com Nettbutikk

Legg inn av FredrikE24 »

Hydraulikk svetter som regel litt. På jekker til tider betydelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MOTEA.com Nettbutikk

Legg inn av Bjerknez »

Dette er et typisk eksempel på at jakten på gode priser totalt gjør oss blinde.

Jeg vet ikke noe om nettbutikken du henviser til, men for meg virker prinsippet som det samme som AliExpress hvor det er flere aktører som har varer på en og samme nettbutikk hvor alle varer blir sendt fra hver leverandør, men handles på et og samme sted i nettbutikken.

Forskjellen er at Aliexpress sender varer for slikk og ingenting og det er intet hemmelige gebyrer. Vertfall ikke på de 213 stk. ordrene jeg har kjøpt derfra. Man kan velge express levering, men da kan det nok fort bli dyrt.

Vær litt nonchalant og formell i mailene du sender til dem. Gi dem god tid på og svare og svarer dem ikke innen rimelig tid, så prøver du igjen. Sørg for å ha ditt på det tørre hele veien og ikke gi dem inntrykk av at du gir opp eller blir frustrert.

Går det allikevel ikke, så har du nok gjort nok til at muligens kredittkortselskapet kan sperre betalingene til denne leverandøren og gi deg pengene tilbake. Betalte du med Debet kort (Visa) så er du nok fucked. I så fall må tiden som brukes regnes opp mot pengene du tapte når du vurderer å ta dette videre.

Når det er sagt, så ordner det seg alltids. Noen er treige og skjønner seg ikke på kundebehandling i det hele tatt. Er man nyoppstartet kan det forekomme litt tullball etc. Men som oftest så ordner det seg, så sant du da ikke har handlet fra en side laget for å KUN lure folk for penger. Sistnevnte tror jeg nok ikke noe på. Selv om det ikke skal utelukkes helt.

Svar