Støydemping i hjelm

...generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Støydemping i hjelm

Legg inn av Snikendeugle » 06 aug 2019, 20:26

FreewheelBurning skrev:
06 aug 2019, 14:21
Snikendeugle skrev:
04 aug 2019, 10:56
Ikke dumt. Hvilken modell er dette, og stikker de mye ut av øret? Jeg må ha super-lavprofil propper i ørene om jeg skal kunne ha på hjelmen uten at det klemmer og blir ubehagelig.
Tror det er denne modellen (wi 1000x):

https://www.pocket-lint.com/headphones/ ... -earphones

Har ingen ubehag i hjelmen. De stikker noe ut så kanskje du opplever det annerledes. Fordelen med disse er at de fungerer utmerket uten hjelm også.
Ser veldig kurante ut, men jeg tror nok de vil stikke litt for mye ut fra øret for min smak.
De beste proppene jeg har hatt med tanke på passform må være de gamle Nokia WH-208 som fulgte med Lumia 900 serien telefoner. Jeg kjøpte flere av disse siden de var/er så billige, men jeg har over årene mistet alle sammen. Vurderer nesten å kjøpe inn et par sett ekstra nå som jeg fant ut hva de het :roll .
Lyden i de var helt okay, men veldig bra for hva man betaler som er mer eller mindre ingenting.

https://www.fruugo.no/opprinnelige-noki ... gKHjPD_BwE
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Toven
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle

Legg inn av Toven » 06 aug 2019, 20:31

Sakkle skrev:
06 aug 2019, 20:05
Toven skrev:
06 aug 2019, 18:39
Spennende! Hadde det bare vært mulig med custompropp som tar liten plass!
Det finnes...

Eks: https://www.hantek.no/collections/horse ... aktpropper

Men, disse er beregnet primært for jakt. Jeg er usikker på hvor gode de er for motorsykkelkjøring. Billige er de heller ikke...
De er vel også aktive på en litt annen måte en det vi snakker om ellers her(?).

Selv bruker jeg vanlige "dumme" propper derfra og er veldig fornøyd med de.
Aaah, hakke titta på disse før. Noe uheldig med "forsterkning av lyd" ifm mc da :knegg
Har to sett med propper fra Hantek, ett støypropper og ett Pro Communicator sett. Strålende fornøyd :)

Brukeravatar
Sakkle
MC: KTM Duke 690

Legg inn av Sakkle » 06 aug 2019, 22:24

Toven skrev:
06 aug 2019, 20:31
Aaah, hakke titta på disse før. Noe uheldig med "forsterkning av lyd" ifm mc da :knegg
Har to sett med propper fra Hantek, ett støypropper og ett Pro Communicator sett. Strålende fornøyd :)
Den forsterker kun noen frekvenser (stemmer). Men er egnet for jakt og skyting, som sagt. Funker sikkert dårlig på sykkel.

Jeg har et sett aktive hørselvern. Klokkene demper all lyd. Den aktive biten forsterker stemmer osv. men kutter ut ved lyder som har høyt volum (type smell/skudd), så da funker de kun som øreklokker i et sekund eller no. Alt til sitt bruk...

Svar