Oppbygde sko - lav dame

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ajme
Innlegg: 1
Registrert: 30 jul 2019, 20:30
Motorsykkelen din: Din MC her

Oppbygde sko - lav dame

Legg inn av Ajme »

Jeg er 1,60 høy og falt pladask for Triumph twin speed som er 80,5 cm setehøyde. Den skulle helst vært senket 4,5-5 cm noe som nå viser seg ikke være mulig da det ikke finnes noe senkesett til denne sykkelen foreløpig. Jeg antok jo at dette gikk og kjøpte sykkelen men det er så vidt tærne når bakken. Sykkelen er klar om to dager og jeg er i ferd med å få panikk da jeg ikke tror jeg kan kjøre den.... har bestilt meg daytona sko som skal bygge 6cm , men aner jo ikke om jeg da klarer å gire eller hvordan det vil føles å ha hel såle på 6 cm. Er det noen som har opphøyde sko og erfaringer med dette som vil dele sine erfaringer? Bør også nevne at jeg kjører mt - 07 nå og den er senket 4,5 cm og det går helt fint, har heller ikke lappen men er i full sving på kjøreskole. Bare litt redd for at jeg har tatt meg vann over hodet her - men sykkelen var så sinnsykt fin....

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Oppbygde sko - lav dame

Legg inn av bm »

Gratulerer med ny sykkel.
Jeg har ingen erfaring med høye såler, selv om jeg av og til burde hatt det. :)

Hadde tidligere en VT500 som er en lav sykkel. Denne kjøpe jeg av en student fra Kina.
For å kjøre sykkelen hadde hun fjernet det meste polstring i setet, var kun skaien igjen mellom rumpa og rammen.
I tillegg hadde hun mc støvler med veldig tykke såler. Jeg forstod det slik at hun hadde kjørt sykkelen i gjennom det meste av studietiden uten problemer. Jeg hadde ikke behov for noen justeringer på gear eller fotbremse når jeg over tok sykkelen. Kanskje hun hadde modifiser noe og fjernet dett ved salg :-k

Du kan jo lage en/få laget en C bøyle på girpedalen :-k
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar