Nå begynner jakten på oss i Oslo

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Dansekris »

simpson skrev: 02 aug 2019, 12:42
Lego skrev: 02 aug 2019, 12:22 Rart at artikkel-forfatteren ikke nevner fulle folk som et støyproblem. De støyer ofte mye lenger enn en motorsykkel som kjører forbi. Så da burde man forby alkohol innenfor Ring 3...?
Eller kanskje man burde forby barnegråt innenfor Ring 3? For det kan støye MYE (ihvertfall i mine ører) og lenge.

Men seriøst; dette er bortimot det dummeste jeg noen gang har lest!
Forfatteren nevner også egoisme, men den største egoisten her, er ham selv...som ikke kan unne andre å ha det kjekt.
Forby folk innenfor Ring 3
Problem løst
Det eneste riktige.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av rolf-arne »

Jo det er grun til å ta en diskusjon rundt dette - det er for mange som synes at des mer lyd dess bedre - men som det også er nevnt - det er ikke bare MC - det er også biler som gir mye mere lyd en min 1100 - Suburban min(tidligere) bråker mye mer, men er lovlig den også. Har en voksen sønn som har en stor GMC - som han fikk igjennom hos biltilsynet og der er ikke langt unna at jeg kan høre han starte opp selv om han bor i et annet fylke.. Og ikke tenk på at det er en pusling, denne gangen som ytrer seg, neste gang blir det noen med vekt og som sniker saken inn i en mengde andre ting- så det ikke blir lagt merke til. Avgass krav i noen byer (storbyer) gjør at jeg bare må skygge unna med min -95 modell... så ting kommer og vi må bare følge med-
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av kjellv »

FreewheelBurning skrev: 01 aug 2019, 17:20
simpson skrev: 01 aug 2019, 16:04 Tror du at folk setter på Slip On bare for å bråke mest mulig?
Det har ingen annen hensikt?
Jeg vet ikke, derfor jeg spør. Hvilken annen hensikt enn bråk er det?
Det er nok veldig mange som mener at god lyd/grom lyd er det samme som MYE lyd. Det er en misforståelse!
Se bare på 125cc. Noen har fortsatt dbkiller montert, og mange av dem har ganske fin lyd. Men andre river ut dbkiller og alt annet de kan få tak i, sitter igjen med et 2" åpent rør. De bråker noe innmari, og er rett grusomt å være i nærheten av. Disse er det som ødelegger for alle.. :scratch

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Juicebox »

Skogstrollet skrev: 01 aug 2019, 16:15 Skal jeg være helt oppriktig har jeg en følelse om at de folka med skikkelig bråkete potter nok kompenserer for noe... :roll
Den der er litt for oppbrukt syns jeg :crazy:
Om noen i det heletatt skulle ha råd til å kjøpe seg hyperbiler, aftermarket potter, luksusklokker og andre bling så syns jeg det er trist om hensikten er for å kompensere for noe annet. Det finnes kanskje sånne folk, som vil bare vise seg frem, men å kompensere for junior tror jeg ikke noe på :P

Jeg elsker lyd som bra forbrenningsmotorer lager, bil, mc eller alt som forbrenner BENSIN. Det handler om følelser når man kjører noe sånt, og en tam og lukket anlegg vil bare være meh...
Man sparer vekt, kjøretøyet blir estetisk kulere, lyden... ah deilig. Selvfølgelig må det være kontrollert lyd og ikke lyd fra rake rør eller billige søppel. Dessverre har kidsa bare råd til billig søppel, og lyden er dessverre deretter. Scootere blir slitsomt, lydmessig, da de som regel ikke har gir.

Det er oppgraderinger som får motoren til å yte bedre..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av rolf-arne »

Bare så det er sagt- det er godt å høre gromlyd- men dessverre er ikke alle enige.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Juicebox »

rolf-arne skrev: 03 aug 2019, 01:35 Bare så det er sagt- det er godt å høre gromlyd- men dessverre er ikke alle enige.
Det skjønte jeg;) hvem er det som ikke liker gromlyd? Ingen:)

Det jeg skrev var bare en kommentar til freewheel.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Nå begynner jakten på oss i Oslo

Legg inn av Skogstrollet »

Juicebox skrev: 02 aug 2019, 22:16
Skogstrollet skrev: 01 aug 2019, 16:15 Skal jeg være helt oppriktig har jeg en følelse om at de folka med skikkelig bråkete potter nok kompenserer for noe... :roll
Den der er litt for oppbrukt syns jeg :crazy:
Om noen i det heletatt skulle ha råd til å kjøpe seg hyperbiler, aftermarket potter, luksusklokker og andre bling så syns jeg det er trist om hensikten er for å kompensere for noe annet. Det finnes kanskje sånne folk, som vil bare vise seg frem, men å kompensere for junior tror jeg ikke noe på :P

Jeg elsker lyd som bra forbrenningsmotorer lager, bil, mc eller alt som forbrenner BENSIN. Det handler om følelser når man kjører noe sånt, og en tam og lukket anlegg vil bare være meh...
Man sparer vekt, kjøretøyet blir estetisk kulere, lyden... ah deilig. Selvfølgelig må det være kontrollert lyd og ikke lyd fra rake rør eller billige søppel. Dessverre har kidsa bare råd til billig søppel, og lyden er dessverre deretter. Scootere blir slitsomt, lydmessig, da de som regel ikke har gir.

Det er oppgraderinger som får motoren til å yte bedre..
Pff, ikke anta at det var kun "junior" jeg henviste til :P Kan jo være alt fra at de ikke føler seg kule nok til dårlig hørsel ;)


Men, som jeg også nevnte: også jeg liker god lyd. God lyd er derimot ikke detsamme som høy lyd :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar