El bike.. 1t å fylle tanken

...generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
pekle
MC: Ducati Multistrada 1200S 2016

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av pekle » 27 jul 2019, 14:25

Hadde glatt kjøpt en LiveWire om kontoen var litt nærmere å flyte over. Men langtur-MC er nok av kjøretøygruppene som er lengst unna fullelektrisk da den er så vektsensitiv.

Men det er ikke så langt unna som noen eldre førtiplussere tror ;) Dagens batteriteknologi forbedres med ca 5% per år (forholdet kapasitet/vekt) - da tar det ca 14 år før det er dobbelt så bra. Så innen jeg fyller femti (trettittolv nå) så er jeg nok ganske sikkert helelektrisk.

Joda, jeg liker lyden i Ducatien, men fravær av lyd er også nydelig.

Kjører ellers elektrisk Bosch gressklipper, elektrisk Stihl motorsag og Model 3 (som vitterlig gir veldig få begrensninger med mindre man insisterer på å dra med seg eget hus - jeg hopper stadig over superladere på tur)

At ikke alle kan kjøpe flett ny Tesla er nå greit, men at det ikke finnes fullverdige elbiler som dekker svært manges behov er en noe pessimistisk påstand.

"La de små elektronene komme til meg, og hindre dem ikke"

JamesLudlow
MC: Enfield Machismo 2009

Re: El bike.. 1t å fylle tanken

Legg inn av JamesLudlow » 27 jul 2019, 16:50

The correct way to fuel your bike, is to shove the nozzle down into the tank, not leave the tip near the top.

That way, the nozzle will shut off before the tank is full and near the fuel cap opening.

You then pull the nozzle back to the edge of the opening and slowly fill the tank by watching and listening.

Of course, you should first switch off the ignition, get off your bike and put it on the side stand or centre stand.

Royal Enfield Classic 350 Price in India

Svar