Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?

Legg inn av dypen »

Melder meg på der AJ og bank-i-bordet som du skriver 😊 Har to hendelser med bra utfall.

Høsten 1976 på tur sørover E6 på LS2 fra Dovre ved avkjøring på Otta var sørgående og nordgående trafikk adskilt med trafikkøy, bil fra Otta raste ut på E6 og presset meg over trafikkøya så jeg gikk over ende. Kun materielle skader og jeg kunne fortsette sørover for egen maskin.

Påsken 1977 var jeg passasjer hos en kompis med GT380 på tur sørover E6 fra Ringebu, i en sving fikk vi problemer da det var vann som rant over veien. I god hastighet gikk vi over ende og fikk en ufrivillig tur på bløt asfalt før det hele stoppet i grøftekanten. Kun noen skrubbsår og materiell skader hvor vi kunne fortsette for egen maskin.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært utsatt for krasjet med MC og kjører fortsatt ?

Legg inn av AJ »

Har for øvrig opplevd overraskende bakhjulsslipp i relativt lav hastighet, som kunne endt med velt. Gjorde heldigvis ikke det og de to-tre tilfellene hvor jeg har opplevd dette skjedde det på en av de siste høstturene med slitte dekk... :redface .
Etter det siste tilfellet for noen år siden har jeg sørget for dekkbytte på sensommeren, i løpet av august. Og det gjør høstkjøringen betydelig tryggere, er min erfaring. Ikke minst også når sykkelen tas ut igjen på kalde vårveier.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar