Ny sykkel til alt (touring, pendling, offroad)

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Ny sykkel til alt (touring, pendling, offroad)

Legg inn av Duke944 »

Mye om Husqvarna 701 Enduro på Gas-O-Loon på youtube. Blant annet bytte av sal.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ny sykkel til alt (touring, pendling, offroad)

Legg inn av TrondA »

Slenger meg på med et nytt forslag; Suzuki DL650xt. Ser at dine ønsker krever allsidighet. Når Husky 701 får såpass mye omtale, vet jeg at den er svært spesialisert, offroad punktum.
Grunnpris på DL650 er 117-118 tusen kroner. Med noe ekstrautstyr har du komplett pakke til ca 135.000 kroner. Den er litt stor og myk til skikkelig offroad, men med riktige dekk kan du kjøre grov grus i all evighet. Pendling? Med høyreist sittestilling har du suveren oversikt i byen og uten sidevesker er den smal nok til å filtre i bilkøene. Lykke til!

Haakon
Innlegg: 7
Registrert: 02 jul 2018, 11:54
Motorsykkelen din: WR250x

Re: Ny sykkel til alt (touring, pendling, offroad)

Legg inn av Haakon »

Hei

Ser ut som mange mener 700 tenere er et godt alternativ, men...

Den koster jo ganske mye mer en cb500x. Hondaen kan jeg kjøpe brukt for 70k, kjøpe dyrt rallyraid kit for 30k klar til tur og lett offroad(da har jeg også to sett med dekk, on og off road). 700 Tenere koster 135k for å få den ut av forhandler.

Noen som har noen tanker i forhold til kost nytte her? da budsjettet ikke burde være alt for mye over 100k totalt. :)

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ny sykkel til alt (touring, pendling, offroad)

Legg inn av TrondA »

Budsjett 100K? Det er lett å finne gode brukte DL650(xt) til slik pris. Du får dem helt nede i 50K, da fra 1. generasjon uten avansert elektronikk. Ofte mye smart tilleggsutstyr på kjøpet. Her kan du skreddersy i det uendelige. Sykkelen finnes i store mengder på alle markeder i Europa, dermed er utvalget stort. Motor'n er legendarisk! Om jeg skulle ha sykkel til ditt bruk - touring, pendling og offroad - innenfor ditt budsjett, ville jeg ikke vært i tvil! Men det er DU som skal ha sykkel...

Svar