Motorsykkel? Erru gæern !?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Pollti

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Pollti »

Saken med ungdommen som ble kjørt på av en dame i Tønsberg som hadde vikeplikt skal visstnok til Høyesterett. Snakket med henne på Lille Julaften og det var en deprimerende samtale. Hun regner med å vinne der og ikke bli idømt fengselsstraff. Ser i lokalavisa at det også her er snakk om synlighet av MC i trafikken. Hva med å ta seg litt bedre tid og være sikker på at det er forbindelse mellom øyne og hjerne ? :scratch
Personlig syntes jeg Aktors påstand om straff i denne saken er mild.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av mekkern »

Hvis en har problemer med å se en MC....hva da med en fotgjenger eller sykkelist-disse bruker ikke lys og er ennå mindre..

Kan jo forstå følelsen av at en har blitt "urettferdig" behandlet, for ting skjer fort i trafikken i dag i forhold til bare for 30 år siden da det var mye mindre trafikk.Men mister en litt oversikt er det bedre å slæcken litt enn å gi jærnet.

Men.. det er nå en gang slik at det er satt visse krav til oss som førere og følger vi ikke disse kravene får det noen ganger uante følger..Regne med at det er klart RETT etter et stort kjøretøy som kommer imot så en kan knekke over veien i full fart slik at en ikke trenger å vente er noe jeg har sett eksempel på....

Det jævla stresset/egoisme og tlf/passasjer/barn++++ samtidig er en resept på katastrofe vente på å skje.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av SveinT »

Det jævla stresset/egoisme og tlf/passasjer/barn++++ samtidig er en resept på katastrofe vente på å skje.
Stemmer , det er jo derfor 22 desember er kjent som den store bulkedagen når en del har dobla blodtrykket ;e

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:Saken med ungdommen som ble kjørt på av en dame i Tønsberg som hadde vikeplikt skal visstnok til Høyesterett. Snakket med henne på Lille Julaften og det var en deprimerende samtale. Hun regner med å vinne der og ikke bli idømt fengselsstraff. Ser i lokalavisa at det også her er snakk om synlighet av MC i trafikken. Hva med å ta seg litt bedre tid og være sikker på at det er forbindelse mellom øyne og hjerne ? :scratch
Personlig syntes jeg Aktors påstand om straff i denne saken er mild.
Dama skulle vært tvunget til å kjøre gjennom trafikken på en mc/moped sjøl, så hu ser hva som faktisk skjer og må begynne å bruke hue,
blir så irritert på sånne. :ills
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Pollti »

Jeg vet om ei som er helt skrulle. Pass deg for en sort 2010 Passat stasjonsvogn med LJ skilt med en blondine bak rattet. Hun bare meier 2 hjulinger med motor rett i bakken hvis hun får sjansen. Hun har bommet 2 ganger på meg og siste gangen ble hun så sinna at hun kjørte forbi meg på innsiden :8-[ Så stoppet hun i ei busslomme og formelig sprutet ut foran meg men jeg var klar for moro og svingte venstre og sparket av sidespeilet hennes.
Hun fulgte etter meg hjem i garasjen og ble lang i trynet da jeg tok av hjelmen. Nå har jeg ventet over 6 måneder på at gubben hennes skal komme og snakke meg til rette :dontknow Mennesker med sånn holdning burde ikke få lov å sykle engang .

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Svein2 »

MC.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av AJ »

Veldig, veldig bra bilde :=D> :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av MaxTron »

Elolz skrev:Mine foreldre er ikke akkurat så fornøyde. De syns det er for farlig, og i tillegg har jeg ikke førerkort for bil, noe de heller hadde sett at jeg brukte pengene mine på :roll Husker kjørelæreren så litt rart på meg da jeg sa at jeg ikke hadde førerkort fra før, og skulle gå rett på klasse A lappen :knegg Jeg sa som så at det kalles prioritering ;e
:notworthy: :\m/: :notworthy: :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jhn »

Ja, det med foreldre e ikke så greit, da æ kjøpte min første mc etter et ufrivillig opphold på 4 år pga ulykke, så visste æ det ville skape litt bekymring hos de gamle. Æ klarte å holde det hemmelig i et år, men da kom de på et overraskende besøk mens æ holdt på med litt småfikling på sykkelen. Min mor va ikke veldig begeistret, men min far som begynte å kjøre mc for ca 70 år siden va jo litt fasinert av en så hi tech :scratch sykkel (Hornet 900)
Æ vente alltid til æ e hjemme igjen før de får vite om mc turer æ tar, da slipper de å gå rundt å bekymre sæ.
Æ e sart 50 år men fremdeles "redd" for hva de mener om ting og tang æ foretar mæ

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Crinos »

Har like dann foreldre jhn... De er heller ikke begeistret for at jeg kjører MC.. Pappa mimrer alltid om da han fikk vann i kneet i sin ungdom da han krashet scooter mot bil.

Ikke ble det bedre da jeg selv krashet med en fjellvegg fordi en membran i forgasseren hadde smoldret og tømte all bensinen som lå i overskuddskammeret rett ned i motoren... Og dette skjedde selvsagt midt i en sving... Spinn -> febrilsk fomling etter kill-switch -> bakablam....
Da fortalte ikke jeg heller noe til foreldrene mine før etter at jeg var skrevet ut i fra sykehuset...

Men nå for tiden så er det ikke så ille lengre. Men jeg er kjapp til å gi beskjed om jeg leser om MC ulykker i media, slik at dem ikke skal engste seg unødig.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av jhn »

Man må stelle godt med opphavet, det e viktig.
Men et sykehusopphold på 5-6 mnd e vanskelig å holde hemmelig, det va også litt vanskelig å skjule at æ ikke kunne gå.
Men det gikk bra til slutt, æ kom mæ på beina :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av AJ »

Crinos skrev:Men nå for tiden så er det ikke så ille lengre. Men jeg er kjapp til å gi beskjed om jeg leser om MC ulykker i media, slik at dem ikke skal engste seg unødig.
Husker jeg gjorde det selv en 1. mai for noen få år siden. Var ute og kjørte i finværet i samme område hvor en medMCist dessverre omkom i forbindelse med den store utfarten i Mjøsregionen denne dagen.

Ringte til min gamle mor og beroliget henne at alt var bra. Hun har aldri uttrykt bekymring for MC-kjøringen min, men da hun hørte om denne 1. mai ulykken var hun bekymret en stund før hun fikk en beroligende tlf. fra meg.
Opplever også at våre tre voksne barn ber om at vi ringer/tekster jevnlig når Bakpå og er ute på lengre turer. Hender vi glemmer dette, men da sørger de heldigvis på å minne oss på at de er gla' i oss og vil vite at vi har det bra når vi er ute på turer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av FJZZR »

Mitt moderlige opphav er relativt bekymret. Og det til tross for at hun selv satt på mc i 10 år.

Dette må ses litt i sammenheng med at ulykkesfrekvensen blandt motorsyklister (og bilister for den saks skyld) var mye høyere i de tider (vi snakker 50 - 60 tallet)

Alle kjente noen som hadde forulykket på sykkel, vi hadde en nabo som mistet sin sønn i en mc ulykke.

Noe av forklaringen var selvsagt at det var relativt tynt med sikkerhets utstyr. De hjelmer som fantes hadde neppe blitt godkjent i dag! Skinndress var no' eksotiske greier som veldig få hadde, og disse hadde neppe blitt CE-godkjent nå.
Og visiret på "hjelmen" da. Jeg husker fattern hadde et åpent "rør" som pekte forover og hindret sikten til siden ganske effektivt.
Men han mente det var helt vindstille der inne, noe det også var, men denne luftputa stoppet ingen insekter etc.

Men at noen bekymrer seg for oss, må vi se positivt på!!
Jeg bekymrer meg også for mine barn i trafikken. og gir klart utrykk for dette, men har ikke tenkt å nekte dem å kjøre hverken bil eller mc. (Dette blir en sesong med gul vest og "L" på ryggen, og jeg gleder meg til det)

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Cbr »

Pollti skrev:Jeg vet om ei som er helt skrulle. Pass deg for en sort 2010 Passat stasjonsvogn med LJ skilt med en blondine bak rattet. Hun bare meier 2 hjulinger med motor rett i bakken hvis hun får sjansen. Hun har bommet 2 ganger på meg og siste gangen ble hun så sinna at hun kjørte forbi meg på innsiden :8-[ Så stoppet hun i ei busslomme og formelig sprutet ut foran meg men jeg var klar for moro og svingte venstre og sparket av sidespeilet hennes.
Hun fulgte etter meg hjem i garasjen og ble lang i trynet da jeg tok av hjelmen. Nå har jeg ventet over 6 måneder på at gubben hennes skal komme og snakke meg til rette :dontknow Mennesker med sånn holdning burde ikke få lov å sykle engang .
Utbroder! Hva skjedde? Er hun psykisk syk? Hvor gammal hva hun? Hvorfor ble hun lang i trynet?

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Cbr »

Anngående dårlige holdninger. Jeg kjørte i stvgr, ei blondine med høye muskel typen sin gikk imot på fortau, damå sa te typen at det hva så fristene å bare gitt en dytt. Jeg har en fenomenal hørsel.. Hadde det skjedd at noen dytta meg øve ende hadde jeg gått i svart.

Svar