Mental trening

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Mental trening

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 25 mai 2019, 15:29 Se fra 2:07 i videoen.
Husker jeg så den for en stund siden på db.no eller no... Den guttungen skylder livet sitt til en våken sjåfør, uten tvil.

Men for å gå litt tilbake til saken, så kan jeg nok garantere at den sjåføren sitter med foten klar på bremsen hver ENESTE gang han kjører forbi en stanset buss nå.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mental trening

Legg inn av Bjerknez »

Ja, helt klart. En god reaksjon på en meget uheldig avgjørelse vedrørende å løpe over veien.

Et godt eksempel på at man alltid skal forvente unger som løper ut både forran og bak busser som står rolig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mental trening

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 25 mai 2019, 15:51
Bjerknez skrev: 25 mai 2019, 15:29 Se fra 2:07 i videoen.
Husker jeg så den for en stund siden på db.no eller no... Den guttungen skylder livet sitt til en våken sjåfør, uten tvil.

Men for å gå litt tilbake til saken, så kan jeg nok garantere at den sjåføren sitter med foten klar på bremsen hver ENESTE gang han kjører forbi en stanset buss nå.
Jepp, ikke så vondt at det ikke er godt for noe. Man er en erfaring rikere og dette kan man ta med seg videre. Sjåføren fikk nok en lærepenge like stor som den gutten fikk. :thumleft

Lærepengen var dyrbar, men meget effektiv :)

ett halvt sekund dårligere reaksjonstid på vogntogsjåføren og den ungen hadde vert kvestet.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Mental trening

Legg inn av Geiroe »

Den ungen kan takke en vogntosjåfør, som sto bak bussen og blinket med lysene og tutet, for å varsle han som kom imot, derfor greide han å reagere så fort. Hadde det ikke vært for at det var et ganske nytt vogntog med topp bremser, så hadde nok utfallet ikke blitt like heldig.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Mental trening

Legg inn av cannon »

O.t.....MC-føreren på "3. plass" i filmen burde heller vært på 1. plass i "top 10 stupid drivers world championship".

Svar