Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
stonescar
Innlegg: 1
Registrert: 09 okt 2009, 08:58
Motorsykkelen din: Ducati Monster 620ie

Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av stonescar »

Hei folkens, helt ny på forumet og litt stressa, får introdusere meg skikkelig senere...

Som med det meste annet i livet er jeg litt seint ute når det gjelder å planlegge vinterlagringen av min kjære (sykkelen, altså). Snøen kom som julekvelden på kjerringa, og jeg altfor mye å gjøre om dagen. Trondheimsværet slutter aldri å overraske med sin elendige timing. Dette er også min første høst som mc-eier (kjøpte sykkel i august), så jeg har:

- Null peiling
- Ingen kontakter

...meeen nok om meg.

Vinterlagring i Trondheim - noen som har noen tips til meg? (Bor forresten på Heimdal)
- Hvor/hvem/hva/hvor mye?
- Noen mc-klubber som har plass og vil ha et ferskt ungt medlem?
- Vil gjerne ha et sted som det er mulig å mekke i løpet av vinteren ("kolleger" med erfaring skader ikke)

Jeg er nokså hjelpesløs, og min kjære står for tiden UTENDØRS og FRYSER. Vennligst ha litt barmhjertighet og gi ditt stalltips i denne tråden.
Alle tips mottas med den største takknemlighet, og hvis noen kan hjelpe meg med å få dette ordnet vanker det pils på min bekostning.

Fortvilet Hilsen
Steinar

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av mekkern »

Har ikke tips om trondheim....skulle det bli skikkelig problemer er det jo bare å vaske,fylle full tank,ta ut batteriet,legge over et laken og ei presenning du surret utapå.
batterietlader du et par ganger i vinter.
om noen måneder så setter du inn batteriet og starter neste sesong med en tur og skifter olje og filter så er sesongen i gang igjen...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Ragnhild

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av Ragnhild »

Blir alltid ei ordning
Send meg en PM m/mobilnr

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av AJ »

stonescar skrev:Hei folkens, helt ny på forumet og litt stressa, får introdusere meg skikkelig senere...
Hilsen
Steinar
Heisan!
og velkommen til Forumet.

Ser ut til at Ragnhild er klar for å bidra med hjelp vedr. vinterlagring. Går vel i orden da, sku' je mene... ;)
Selv kommer jeg til å går for løsningen som mekkern nevner i år: parkerer i garasjen, legger et laken over og kobler til batterilader slik at det bare er å koble støpsel til kontakt et par gange ri løpet av vinter'n.
Enkelt (genialt...? :scratch ) og greit! ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av rolf-arne »

Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av Flattop »

Ups!

Feil innlegg...
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av kjellv »

Sjekk ut NAF MC..
Det er jo en selvfølge at du blir medlem, men det er fort gjort :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 21 okt 2021, 15:41 Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Regner med at det er flere MC-forhandlere i Trondheim med vinterlagringstilbud og at alle disse tilbyr og har plass til en moped...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 21 okt 2021, 21:11 Sjekk ut NAF MC..
Det er jo en selvfølge at du blir medlem, men det er fort gjort :thumleft
Må skuffe deg litt no Kjell - har sagt opp mitt NAF medlemskap , mest på grunn av demmes treghet med å tenke nytt. Dem var for treige med å komme på tanken om et alenestående medlemskap for MC - uten å ha bil medlemskap. Så jeg tegnet heller forsikring som gav meg det jeg trengte. Tillegg som drivstoff rabatt betyr lite når 80% av fyllinga ikke dekkes av noen norske rabatter.

Ei heller veihjelpa som ansetter folk med alt for lite kunnskap om geografi , når jeg parkerte litt rart i vår så var bergningsvogna på plass før veihjelpa til NAF hadde forstått hvor jeg var. Og det samme da det tok fyr i sykkelen - da var det forsikringa jeg støttet meg til - de svarte først.

Nei jeg tror NAF er blitt for tungrodd - ideelt sett ville jeg nok vært medlem - men med min egen situasjn i førersetet så tror jeg at jeg lar være. :scratch
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av rolf-arne »

AJ skrev: 21 okt 2021, 21:15
rolf-arne skrev: 21 okt 2021, 15:41 Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Regner med at det er flere MC-forhandlere i Trondheim med vinterlagringstilbud og at alle disse tilbyr og har plass til en moped...?
Tenkte at noen i området hadde gode råd om hvem.. men har bedt barnebarnet ta kontakt med dem som hun kjøpte mopeden av å sjekke ut mulighetene.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]

Legg inn av rolf-arne »

Løst, forhandler ordna..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar