Klage på parkeringsbot

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Klage på parkeringsbot

Legg inn av Eirikvestfold »

Dette er strengt tatt bilrelatert, men med så mange petrol-heads her, håper jeg det er ok :-)

Jeg parkerte nylig på en kommunal plass hvor jeg forlot bilen og forsøkte å betale med easypark-appen. Det var en bug med den, så lot seg ikke gjøre.

Da jeg ga opp forsøkene med appen, var jeg et stykke fra bilen så gikk ikke tilbake å betale med mynt. Da jeg var tilbake ved bilen 30 min senere, lå det en bot på ruta. Klaget på denne.. 😡

Svaret var at fører bør ta forhåndsregler og betale med mynt og at klagen ikke tas til følge.

Noen som har råd til videre argumentasjon? 😬
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Klage på parkeringsbot

Legg inn av Sakkle »

Råd? Drite i det.

Du skal ha gyldig parkering i det du forlater bilen. De tar høyde for et par minutter til og fra automaten, men det er det tror jeg.

Surt med bot, men du har jo strengt tatt stått ulovlig parkert. Om man skal være veldig firkantet. Og det er parkeringsselskapene...

Men for all del, lykke til. Jeg tror du trenger det... :scratch
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Klage på parkeringsbot

Legg inn av Sakkle »

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Klage på parkeringsbot

Legg inn av Dansekris »

Enig i det.

Hvis du ikke har fått bekreftelse på at du har betalt kommer du ingen vei. Det er ditt eget ansvar å påse at du har betalt for plassen du opptar.
Alternativt burde du ha flyttet bilen da du skjønte at du ikke fikk gjennomført betaling.

Svar