Hva er din drømmesykkel for tiden?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av Bjerknez »

Uansett spinnvilt... :roll

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av Grendel »

Penger, penger penger.
Hva er nå penger? Penger er laget av papir, papir er laget av trær, og trær har vi da nok av!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av olela »

Så lenge det er noe hjertet brenner for og pengene er på plass er det vel bare å kjøre på?
Folk har forskjellige interesser og preferanser. Jeg for min del skjønner ikke at noen bruker 500.000++ på bil. Hadde mye eller brukt det på en sykkel dersom jeg hadde pengene :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av Bjerknez »

Grendel skrev: 19 mai 2019, 10:56 Penger, penger penger.
Hva er nå penger? Penger er laget av papir, papir er laget av trær, og trær har vi da nok av!

8-)
Det som er litt kjipern, er at noen har funnet ut at selvproduksjon av penger ikke er lov. Uhørt. :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av FredrikE24 »

E9C7F8BF-1AF0-4168-9D76-6955CFEF1085.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av jongsanim »

Grendel skrev: 19 mai 2019, 10:56 Penger, penger penger.
Hva er nå penger? Penger er laget av papir, papir er laget av trær, og trær har vi da nok av!

8-)
Ikke for å være partypooper men penger er ikke laget av papir/trær 😂

KawaKjetil

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av KawaKjetil »

FredrikE24 skrev: 19 mai 2019, 13:07 E9C7F8BF-1AF0-4168-9D76-6955CFEF1085.jpeg
K1300S med quickshift var den første sykkelen med qs jeg dro på hjulet. Fantastisk å kunne slå av antispinn og gire opp med qs til hyggelige hastigheter på ett hjul :D Godt dreiemoment hjelper også på kontrollen med forhjulet :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av FredrikE24 »

Kan jeg absolutt tenke meg! Liker fortsatt K1300S veldig godt, er redd BMW aldri kommer til å komme opp med noe tilsvarende. En får håpe at det ikke stemmer. Det som holder meg litt tilbake på å legge alle kluter til å handle en, er hvor teknisk annerledes de er kontra den jeg har. En langstilt liggende rekkefire med tørrclutch virker merkerlig, men er ganske lettvint å skru på.

Er en kar i Østerrike som har en K1200S med turbo og 245hk på bakhjulet. Det må være moro.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av Bjerknez »

"Drømmesykkel" for min del er en sykkel man bare har lyst på, men som man aldri kommer til å kjøpe (på en måte). Selv om det økonomisk er fullt mulig.

Men jeg har sagt det tidligere. Jeg synes Yamaha XSR900 er en meget prisgunstig og tøff sykkel. Jeg kjørte en slik for en stund tilbake og jeg har alltid likt den motoren. Jeg synes også Yamaha har truffet sånn noenlunde med fargene på denne. Selvsagt trengs det en gedigen opprydding i hekken på den for den ser jaggu meg ikke ut i måneskinn, og den fortjener nok ett par øhlins dempere og en skikkelig bråkepotte, for å fremheve den fra før gode lyden fra tresylinderen.

Jeg kunne absolutt sett meg selv på en slik. Den har hakket mer oppreist sittestilling enn den jeg har, litt mykere sal, en tresylindret motor som jeg har tidligere god erfaring med med tanke på lyd og karakteristikk og en litt retro/moderne look som jeg er litt svak for.

Problemet er at med Acrapovic, skikkelige dempere og ny stuss, så havner den faretruende nærme Speed Triple RS i pris tror jeg, å da kommer den rett og slett til kort i mine øyne.

Hadde jeg fått en XSR900 til 150k med ny stuss, skikkelige dempere og bråkepotte så hadde jeg faktisk sterkt vurdert den.

Det er overhodet ikke noe galt med S1000R, men jeg har nå funnet ut at jeg ikke kjører like mye sykkel som før og slik vil det nok også fortsette. Jeg kommer til å glede meg over sommerturen og enkelte andre turer, men jeg kjører ikke lenger 20.000km. i året. Jeg tenker at rundt 5.000km. i årene som kommer er den totale kjørelengden i snitt.

Da klarer jeg ikke helt å forsvare å eie en S1000R som i skrivende stund koster fra 216.000,-. Sleng på de to obligatoriske pakkene og man ender fort på 240.000,- Vi snakker 90.000 kroner "spart".

Sammenlignet så koster Speed Triple RS 200.000,- og her slipper man å kjøpe noe tillegg. Denne ser bra ut som den er og kommer med alt fra Cruisecontrol til quickshift samt varmeholker etc.

BMW'en har forspranget når det kommer til motor isolert sett og kanskje dempere, men der stopper det.

S1000R er rett og slett for dyr til at denne blir vurdert ved neste korsvei. Jeg kjører rett og slett ikke nok sykkel til at prisen kan forsvares. Dessuten tror jeg en litt mer oppreist sittestilling vil være bra for ryggen min som fra før ikke er helt på topp.

Det blir uansett ikke noe bytte av sykkel i år og trolig ikke til neste år heller (faktisk). Den jeg har har kun rullet 13.000km. så denen er godd for to år til og rundt 10.000 km. før jeg bytter den. Så sant ikke det skjer noe med avgifter etc. som gjør det lukurativt og bytte den inn før.

Jeg har sett litt på "skogstrollet" her inne som har en XSR900 og jeg må si at den sykkelen ser utrolig bra ut. Det samme gjør Speed Triple RS. Så enten blir det en av disse vil jeg tro, eller så blir det eventuelt en cruiser med respekt for seg selv. Men disse er igjen ganske dyre. Men en Triumph Bonneville Bobber 1200cc er jo en god kandidat selvsagt. Indian Scout Bobber er også veldig interresant for min del, men i følge tester jeg har lest samt sett så er Triumph sin bedre rent teknisk.

Jeg føler endelig at "kubikk-jaget" er over for min del. Jeg har eid alt fra 675 -tresylindret (Street Triple) til 1200 Cruiser og 1000-firer. Jeg har også prøvekjørt en rekke sykler og gjort meg opp en mening ut fra dette.

Blir uansett spennende å se hva tiden vil bringe av tanker og videre meninger rundt dette med sykkelbytte. Slik jeg ser det nå, så kommer jeg til å beholde S1000R en stund til :)

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av olela »

Dette må vel være noe av det flotteste som er laget?
Moto Guzzi GTM-02. Laget av GuzziTech California. Donorsykkel er Guzzi Griso. Koster ca 20000 usd pluss donorsykkel.
Ja takk!
9E07CBAD-0FA6-492A-A87E-EC04318A47EE.png
989F6D1D-6D50-4F81-B8E1-766C19C3DDF9.jpeg
4BF8F07C-8ED3-407E-A3A6-2F49B1F297DE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av AJ »

Aah... :yeyeye !
Den der så skikkelig fin ut!

Minner meg om besøket jeg og turfølget vårt var på italienske Millepercento i 2013, hvor de håndlager flotte MC-bygg basert på Moto Guzzi.
I de helt spesielt fine lokalene deres sto det mange spesialbygde sykler basert på Guzzi på rekke og rad. Vel verd et besøk om man er i området.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av haakeik »

Tja, hvis jeg hadde en Griso og mange penger ville jeg kanskje heller bygd den om til en Ipothesys Aria.
Griselekker er den. https://www.ipothesys.com/
Bilde
[youtube]https://youtu.be/iIs0Y36lG-Y[/youtube]

eller en Ipothesys Bequadro 2017
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva er din drømmesykkel for tiden?

Legg inn av rolf-arne »

Min nåværende sykkel er min drøm, på nesten 20000 km , 370 km pr dag i 8 uker - ikke latt meg i stikka en eneste gang - hva det er - Pan European ST 1100 - nå skal jeg bare ta meg av den slik den har tatt seg av meg en stund for så å bytte roller igjen og legge ut på langtur igjen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar