Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro *SAKEN LØST!*

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Steffen94
Innlegg: 7
Registrert: 11 nov 2018, 21:08
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha r3

Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro *SAKEN LØST!*

Legg inn av Steffen94 »

Hei alle sammen! Tenkte bare jeg skulle dele min opplevelse om Yamaha som flyttet til Kalbakken for en tid tilbake, dagen var endelig her 19.9.2018, den dagen jeg hadde spart opp nok penger til å kjøpe meg en dainese 2-delt skinndress, dro til Yamaha rett etter jobb, og der ble jeg møtt av noen hyggelig selgere, gikk bort til der dressene hang på veggen og følte jeg var i den syvende himmel, de så bare så fine ut alle sammen! Jeg valgte meg ut en dress, jeg falt for dainese avro d2, grunnet hissig utseende, men ikke for hissig heller, jeg kjører tross alt ikke på bane «enda» da jeg hadde kommet meg hjem med skjønnheten, så jeg at den hadde en liten skade, hvor skinnet hadde skalet opp, så det var en liten «rift» i skinndressen rett under skulderen, visste ikke hva jeg skulle tenke og tro, kontaktet da Yamaha som ikke kunne gi meg noe svar, for dette var noe de måtte sjekke opp i, da fredagen kom så dro jeg ned til avtalt tid, og ble da møtt av noe som var mindre hyggelig, jeg fikk høre at dette kunne være normalt da disse dressene blir sydd for hånd, og at dette kan skje. Fikk også høre at «dyr kan få rift i huden akuratt som oss mennesker, så det er sikkert det som har skjedd» pluss at jeg burde følt meg ganske dum, som kom inn for å reklamere på dette. Alt gikk sin gang og jeg ga meg ikke, sa at jeg ville ha ny jakke som ikke hadde skader, etter drøye 20-25 minutter med diskuterast frem og tilbake, så gikk de med på å gi meg en ny jakke, jeg ble selvsagt veldig fornøyd og dro derfra med ett smil, fik kommet meg hjem igjen, og hang den opp i skapet og tenkte ikke noe mere over det, når jeg for litt siden skulle henge dressen ned i kjelleren så ser jeg at «binde glidelåsen» som fester buksa og jakka til hverandre ikke passer hverandre, altså det er igjen 2-3cm på glidelåsen som ikke fester seg helt i enden, sendte da en melding og fikk beskjed om at jeg kunne komme å bytte jakke, for de fant en annen dress som også hadde det problemet, så de ville bytte om på jakkene. Okei, tenkte jeg å gjorde som jeg fikk beskjed om, da jeg kom hjem igjen, så ser jeg at de har gitt meg samme jakke som jeg reklamerte på i første omgang, men nå er skaden tusjet over, for meg er dette helt elendig, å det er ikke sånn det burde være, har også sett at buksa har en liten «avskaling» på leggen og på rumpa, Legger også til noen bilder. Håper noen tok seg tid til å lese dette, beklager langt innlegg. Håper Yamaha klarer å rydde opp i dette uten at jeg må gå lenger med saken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Steffen94 den 13 nov 2018, 15:52, redigert 1 gang totalt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av cannon »

Glidelås-saken løst. De fargegreiene hadde jeg bare sett bort fra. Dressen blir sånn etter bare littegrann bruk, sånn er det med innfarget skinn.
Mitt råd: no worries. Ta på dressen, ta en pils, se på BSB og vent på våren:)

Steffen94
Innlegg: 7
Registrert: 11 nov 2018, 21:08
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha r3

Re: Kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Steffen94 »

cannon skrev: 12 nov 2018, 18:31 Glidelås-saken løst. De fargegreiene hadde jeg bare sett bort fra. Dressen blir sånn etter bare littegrann bruk, sånn er det med innfarget skinn.
Mitt råd: no worries. Ta på dressen, ta en pils, se på BSB og vent på våren:)
Saken er jo det at det er ikke «avfarget» på noe vis, det er jo synlige skader i skinnet. Dressen er ikke engang brukt.
Også ser jeg på det som en prinsipp sak, at når du bruker 10,000,- på noe, så skal det være helt uten skader og skavanker.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Juicebox »

Klag sier jeg bare. Elendig kundeservice og forferdelig måte å drive butikk på. De vet om feilen, men å skjule det på den måten? Usmakelig.

Glidelåsen har ikke noe å si for min del, så jeg hadde byttet tilbake til den andre jakken om jeg var deg.

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av tormodg »

Har bare hatt med Yamaha Vinterbro å gjøre en gang, pga service. Traff en ganske utrivelig fyr på telefonen som såvidt gadd å finne en dato for meg. Å oppgi forventet pris på servicen var så vanskelig for ham at jeg trodde han holdt på å gå av med døden. Heldigvis gikk det relativt greit å levere og hente. Men det ga ikke mersmak.

Tøyet hadde jeg bare fortsatt å klage på.

Steffen94
Innlegg: 7
Registrert: 11 nov 2018, 21:08
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha r3

Re: Kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Steffen94 »

tormodg skrev: 12 nov 2018, 21:50 Har bare hatt med Yamaha Vinterbro å gjøre en gang, pga service. Traff en ganske utrivelig fyr på telefonen som såvidt gadd å finne en dato for meg. Å oppgi forventet pris på servicen var så vanskelig for ham at jeg trodde han holdt på å gå av med døden. Heldigvis gikk det relativt greit å levere og hente. Men det ga ikke mersmak.

Tøyet hadde jeg bare fortsatt å klage på.
Skal nok få ordnet noe på en eller annen måte, blir vel Forbrukerrådet neste hvis det ikke skjer noe straks.

Steffen94
Innlegg: 7
Registrert: 11 nov 2018, 21:08
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha r3

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Steffen94 »

Oppdatering: Yamaha har nå gått med på å fikse opp i dette og gi meg en ny dress, drar ned dit på fredag etter jobb :) ny oppdatering kommer

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av gbruaset »

Hei. Så bra det ordnet seg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av FredrikE24 »

Godt å høre at Yamaha Vinterbro ønsker å ordne opp 😊

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Juicebox »

Kanskje Yamaha driver og lurker rundt her inne da? :vs

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Grendel »

Jeg har bare god erfaring med Yamaha Vinterbro (Kaldbakken), så jeg er overbevist om at dette får en hyggelig ende. (Til tross for uheldig start).

Klær slites, som tidligere skrevet, så det er nok ikke uvanlig at hard transport eller "inn og ut av stativet" kan prege skinnet. I den kommende sesong så må du nok på med impregnering, farve og krem på jakken uansett.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Steffen94
Innlegg: 7
Registrert: 11 nov 2018, 21:08
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha r3

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Steffen94 »

Endte opp med å få en ny dress. fantastisk!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av AJ »

Steffen94 skrev: 16 nov 2018, 19:58 Endte opp med å få en ny dress. fantastisk!
Så bra :thumleft !
Godt det løste seg på best tenkelig måte :prf !

Skal vi legge til "Løst!" i trådtittelen?
Greit å gjøre det slik at andre lesere her inne ser at saker løser seg til det beste for kunden :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro

Legg inn av Grendel »

Steffen94 skrev: 16 nov 2018, 19:58 Endte opp med å få en ny dress. fantastisk!
Godt å høre.
Jeg tenkte meg de ville ordne opp.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Skandale kjøp av 2-delt dainese fra Yamaha Vinterbro *SAKEN LØST!*

Legg inn av tormodg »

Veldig bra, og godt å høre.

Svar