Forelsket?.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Gammelgutt

Re: Forelsket?.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Jeg ville ikke valgt noen av de ! Det værste jeg vet er disse høye forskjermene. En Elephant 750 derimot.... Og du er ikke tjukk Gammelgutt, det er bare en overutviklet resturant muskel du har. \:D/
Jeg kikket på 650 gs i fjor og syntes den var stygg med det "nebbet". Men nebbet ser du ikke når du sitter på sykkelen, og så langt og mye jeg kjører er det viktigste hvordan sykkelen oppleves. :prf

Det kan vel ikke være restaurantmuskel jeg har, jeg som nesten aldri spiser på ute. :terge

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Forelsket?.

Legg inn av Intruder »

Har visst forelsket meg i en Harley Davidson 1200 Sportster.... :notworthy: :redface
Men "elsker" egentlig de aller fleste sykkeltyper og merker.. :mc1 :mc5 :mc2 :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: Forelsket?.

Legg inn av rayongracer »

Spørs hva du vil bruke sykkelen til, Tittet på den nye BMW 650 og 800n og de er rimelig forskjellige. 800 har mere effekt, 21" framhjul, dekk med innerslanger etc. IHHT BMW er den er skikkelig enduro for alt terreng etc. 650n er mere for veier.

Leste test og de skrev at 650n var mye bedre på veien med mindre fremhjul osv osv... Så det konkluderer jo hva BMW sier selv...

Traff en kjekk kar fra England som hadde kjørt fra England og jeg traff ham da i Thailand og han skulle til New Zealand og Australia med den, hadde gjort 43000 km når jeg traff ham. For slike langtourere er BMW knallbra (begge to) da de har en lang service rekkevidde. Men en har jo da og Transalp, Tenere, og lignende og velge mellom som har andre egenskaper som en kanskje ville like mere... Tenere har en utrolig fin rekkevidde på tanken, Transalp er en knallsykkel som er velig lik i effekt og kvalitet...

Begge syklene er jo av BMW kvalitet og virker som veldig fine sykler og kjøre. For meg er de ikke egnet til enduro noen av dem hvor jeg bor. De er for tunge begge to, om en er vekk fra alfarvei rundtom i Asia er 650 for tung, det er mange plasser hvor DRZ 650 og lignende sykler ikke kommer frem. Det eneste som klarer seg skikkelig er 250 og 400 kubikkere, så dermed for meg er de ikke interesante, ettersom en får en FZ6 som er en (i mitt synspunkt) en mye bedre veisykkel laaaaaaaaangt billigere og har da også råd til en 400 dirtbike billigere enn begge BMWene ser jeg ikke helt poenget om en ikke synes at utsenet eller merket er verdt pengene da. Sykler over 400 kubikk er for veier, grusveier, ørken og relativt hardt terreng som ikke er for grovt. På jungelveier har de lite og stille opp med annet enn konstant tauing da de setter seg fast...

Hadde jeg bodd i Norge hadde jeg likt noe slikt eller lignende da en har fine skogsveier, tømmerveier og samtidig kan ha det kjekt på veien med dem. Men påstanden til BMW at 800n kommer frem overalt er en veldig overdrivelse...

Gammelgutt

Re: Forelsket?.

Legg inn av Gammelgutt »

BMW f 800 gs er for stor for meg, da jeg er kort i lortfallet og vil ha sykkel som jeg rekker ned med beina. :prf

Svar