Løfte/heve styret på en Yamaha FJ1200

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Frummel

Løfte/heve styret på en Yamaha FJ1200

Legg inn av Frummel »

Hei,
Begynner å bli gammel og stiv (Ryggen) og kunne tenke meg en "fornuftig" kjørestilling, rett i ryggen.
Nå er ikke FJ'en særlig fremoverlent, men dog kunne tenke meg å få trukket styret mer mot meg.
Har noen noen ide om forhandler som kan hjelpe meg videre, er det noen som har noen erfaring med tilsvarende?

mvh
Frummel

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Tja... Vet ikke helt hvordan det ser ut på en Fj men.. Jeg tror at enten får du montere høyere risere (de som styret er festet i) eller så får du kjøpe deg et høyere styre. Pass på at ledningene til styret er lange nok.


PS. Jeg hare et Aphenger styre liggende hvis det skulle være av interesse... hehe
Bilde

Frummel

Fornuftig kjørestilling, apheng

Legg inn av Frummel »

Hei,

Etter å ha søkt nettet rundt etter merket 'apheng' gikk det sakte opp for meg hva dette betyr. Denne kjørestillingen må da være det værste som kan oppleves, maksimalt ukomfortabel og kan neppe være trygt. Her nytter det vel neppe med aktiv styring, kun 'banan'svinger. Neppe noe for svingete veier og litt fart.

Risere, kan jeg gå til Yamaha forhandleren og handle slike, eller er det noe som kun handles der customgutta vanker?

mvh
Frummel

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

På FJ'en er styreholkene festet som 'klammer' rundt gaffelrøret (demperen) og det er ikke mulig å flytte dem høyere opp, da de sitter helt oppe på 'røret'. Det eneste måtte da være å få tak i styreholker med høyere vinkel, slik at de bygger litt høyere..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Svar