Når enden er god - en super MC dag! : )

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av cosmogs »

Ok, jeg innser at dette egentlig kanskje burde vært type blogg-innlegg, men jeg er ikke så fin på det! :knegg
Endelig tail tidy! Kjørt til Graarud i dag for førstegangsservice og montering av tail tidy. Hadde håpet å få på dette før sykkelen ble levert for 14 dager siden, men R&G kunne først levere til nye Speed Triple RS nå. Vel, nå er det iallfall på plass, og jeg hater fremdeles det vanvittig teite EU direktivet som pålegger alle MC produsenter å ha skiltet helt bakerst på sykkelen.

Tidligere i dag:
IMG_4372.JPG
Nå:
IMG_4373.JPG
Det tok ca 3 timer med venting på utført arbeid, og når man først er innom tenkte jeg å shoppe et par korte hansker for varme sommerdager. Er svært fornøyd med disse nye fra Dainese:
IMG_4379.JPG
Og jammen meg ble det ikke en ny jakke også! Dette innkjøpet var ikke helt planlagt, men jeg falt helt for retro-looken og den stone washed aktige utførelsen. Dette innkjøpet kommer jeg til å bli mobbet for. Rett og slett fordi det er en Triumph jakke. Jeg har et par kollegaer som kjører Harley, og som har absolutt alt kjøreutstyr med gedigne HD logoer på, inkludert hjelm. Jeg pleier å erte dem med å si at det kun er middelaldrende menn med Ducati og HD som holder på sånn. :D

Også kommer jeg med Triumph jakke...har ikke helt bestemt meg for om forsvaret mitt skal være at Triumph logo er svært diskret plassert eller om jeg skal gå for at jeg har et fleksibelt sinn. :-k

Her er iallfall jakken, synes den er helt grym, og dessuten er det min første med ryggskinne. Merker den faktisk ikke. Nydelig mykt skinn, bra med lommer og innerlommer og gode luftemuligheter.
IMG_4375.jpg
IMG_4381.JPG
IMG_4376.jpg
Dessuten har jeg og Speedy rundet 100 mil i dag! :thumleft
(og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor ikke alle bildene er rett vei, når de er rett vei... :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av barske »

Fin sykkel og kule klær! Jakka så tøff ut :thumleft

Den plata under støtta.. Er den kun for å beskytte støtta for riper eller har den andre praktiske egenskaper?

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av cosmogs »

barske skrev: 15 jun 2018, 19:55 Fin sykkel og kule klær! Jakka så tøff ut :thumleft

Den plata under støtta.. Er den kun for å beskytte støtta for riper eller har den andre praktiske egenskaper?
Takk! : )
Den er der rett og slett for å fordele vekten på et større areale. Den Street Triple´n jeg hadde holdt nesten på å gå i bakken en gang fordi støtte gikk gjennom asfalten og videre nedover så sykkelen var svært nære på å velte. Dette til tross for at asfalten den sto på var av god gammel årgang og ikke ny og myk. Har siden brukt den elefant-foten hver gang jeg parkerer for natten. Just in case. :)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av kgjersda »

Du kan kjøpe noen ganske nøytrale plater som du skrur rett på støtten. Monterte en på min MT-10 og er kjempefornøyd.

https://www.rg-racing.com/browsetype/ki ... PKS0089SI/
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av Skogstrollet »

Tail tidy gjorde seg definitivt på den sykkelen :prf
Og ser ut som at det var noen gode kjøp du fikk gjort ;)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av niko »

Jeg har også hatt en super mc-dag. Har vært på Skarnes og henta min nye, pent brukte TDM
tdm.jpg
. Nå blir det turer på meg også Skogstrollet :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Når enden er god - en super MC dag! : )

Legg inn av Skogstrollet »

niko skrev: 15 jun 2018, 22:19 Jeg har også hatt en super mc-dag. Har vært på Skarnes og henta min nye, pent brukte TDMtdm.jpg. Nå blir det turer på meg også Skogstrollet :D
Awesome! Gratulerer med ny sykkel :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar