Planlegging av MC-tur

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Planlegging av MC-tur

Legg inn av cosmogs »

Ouch, jeg føler med deg selv om du kun har deg selv å takke for dette...den er kjip. Nok en fellestur med mine med-Drammensere?
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Planlegging av MC-tur

Legg inn av John92 »

cosmogs skrev: 14 jun 2018, 09:33 Ouch, jeg føler med deg selv om du kun har deg selv å takke for dette...den er kjip. Nok en fellestur med mine med-Drammensere?
Ironisk nok kjørte jeg alene. Jeg samtykket til beslag av førerkort. Denne har jeg senere trukket tilbake av flere grunner. Politiet skriver på Twitter at jeg kom på bakhjulet i motsatt kjørefelt. På filmen jeg ble vist etter at jeg ble stoppet kan du aldri se at framhjulet er i lufta. Politimannen var også alene i bilen så i en eventuell rettsak vil det bli mitt ord mot hans. Jeg ble også stoppet av en sivil politibil som visstnok skal ha foretatt 3 målinger på en strekning over 3 kilometer. Etter at jeg passerte han på bakhjulet i motsatt kjøreretning måtte han også snu. Jeg syns knapt på filmen, i det jeg kommer inn i bildet har jeg sluppet gassen for lenge siden. Selve klippet er ca 2 minutter langt, først etter at jeg har sluppet gassen å tatt en avkjørsel at jeg og skiltnummeret mitt vises på film. Dette er de siste 10 sekundene av klippet. Du ser også på filmen at han nesten ikke får med seg at jeg tok den avkjørselen. Du kan knapt se bremselysene mine i det fjerne. Du hører det skriker i dekkene hans. "Faen, han tok av her han den jævla sniken". Hadde jeg ikke sluppet gassen, men fortsatt å kjøre idiot hadde han ikke tatt meg. Lett å være etterpåklok når du får se alt på film i ettertid. Når det ikke samtykkes til beslag har påtalemyndighetene 3 uker på seg til å sende saken til tingretten. Hvis denne fristen ikke opprettholdes har du krav på å få førerkortet tilbake fram til saken kommer opp for retten. Frikjent vil jeg nok aldri bli, men blir jeg kvitt fengselstraffen å får redusert beslagstiden betraktelig oppnår jeg det jeg er ute etter. Ved samtykke går bare papirmølla sin gang hvor du får strafferabatt fordi du tilstod. Stikker du kjepper i hjulene dems blir ting fort litt mer komplisert å tar lenger tid.
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Planlegging av MC-tur

Legg inn av cosmogs »

Høres definitivt ut som om du vil profitere på en dyktig advokat. :thumleft
Håper dette går utover deg mildest mulig, og jeg er overbevist om at du nå har lært.
Selv ble jeg stoppet av en sivil politibil en Oslonatt på slutten av 80-tallet. Den hadde målt meg til snittfart 97km/t i 50-sone. Ligget bak meg fra Lysaker til forbi Akershus festning (egentlig rart jeg ikke la merke til den). De to hyggelige politibetjentene reduserte målt fart fra 97 til 70 og ga meg en bot på 1000,-

Jeg løp lykkelig til postkontoret og betalte boten neste dag. Etter det var det slutt på grisekjøringen for min del, jeg hadde flaks og tok lærdom av dette. Selv om topphastigheten min ved forbikjøringer med MC nok iblant kan være litt....sånn eh... Må jo ha det litt gøy også, og selvsagt kjøre forbi fort og trygt. :knegg

Hold oss oppdatert.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Planlegging av MC-tur

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan går det egentlig her med tanke på straffen?

Ja, dette er kjipt. Jeg må inrømme at jeg selv ikke ble veldig berørt av førerkortbeslaget. Man måtte endre noen planer, og innse at sesongen var over, men det var sent på sesongen det skjedde og på vinteren får man jo ikke kjørt uansett (vertfall ikke jeg) og ellers tar jeg ofte buss på jobb, så for meg gjorde det ikke all verden.

Men følelsen av å se blålysene i speilet når man VET man har driti seg ut skikkelig er til å ta og føle på.

Men du havner jo også i buret og får vel også prikk på rullebladet for dette? Den prikken på rullebladet er ikke spesielt heldig å ha i mange tillfeller.

Svar