Gateparkering i Ålesund

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Arvin
Innlegg: 6
Registrert: 08 mai 2018, 21:25
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600S -01
Sted: Hamar/Ålesund

Gateparkering i Ålesund

Legg inn av Arvin »

Hei! Jeg studerer for tiden i Ålesund, og i løpet av sommeren blir det oppgradering til A2 og sykkelen er allerede i boks. Dessverre har ikke leiligheten jeg bor i noe garasjeanlegg, så da kommer jeg med spørsmålet mitt; Noen som har erfaring med gateparkering/soneparkering av sykkel i bysentrum, mer spesifikt Ålesund? Tror dette blir mitt eneste alternativ for parkering. Er redd for at sykkelen skal bli offer for hærverk eller bli veltet av vinden eller lignende. Setter pris på innspill og erfaringer :)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Gateparkering i Ålesund

Legg inn av kgjersda »

Hei! Jeg bor selv i Ålesund. :) Det beste er å høre med Ålesund Parkering ang soneparkering.

Når det gjelder herværk så kommer du langt med ey godt overtekk som kan låses til hjulene. Hvor i Ålesund bor du? Det er noe forskjell på hvor herværk skjer her....
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Arvin
Innlegg: 6
Registrert: 08 mai 2018, 21:25
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600S -01
Sted: Hamar/Ålesund

Re: Gateparkering i Ålesund

Legg inn av Arvin »

Bor rett overfor veien for Torghallen. Ikke akkurat det tryggeste området i byen tror jeg. :-k

Det er hvertfall mulig å få sonekort til sykkel vet jeg. Hørte med parkeringa i dag om jeg kunne leie plass kjelleren i Torghallen, siden det er mye "dødplass" mellom støttepillarene som biler ikke har plass, men med perfekt plass til sykler, uten å være i veien for biler. Fikk bare til svar at de var usikre, siden deler av parkeringshuset skulle bygges om til lager. Fikk ikke noe godt svar fra de da jeg spurte om alternative parkeringsmuligheter heller.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Gateparkering i Ålesund

Legg inn av kgjersda »

Synes det hørtes ut som en god løsning med parkering i Torghallen, forutsatt at de ikke er for vanskelige.
Utenom det så tror jeg et godt tykt overtrekk med lås vil forhindre det meste av fylleaktiviteter.

Når det gjelder vind så har jeg til gode å oppleve at syklene flytter på seg eller noe, selv når bossdunken blir tatt :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Arvin
Innlegg: 6
Registrert: 08 mai 2018, 21:25
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600S -01
Sted: Hamar/Ålesund

Re: Gateparkering i Ålesund

Legg inn av Arvin »

Godt å høre! Er ikke vandt til så mye vind på Hedemarken, men da har jeg i allefall en plan B klar hvis det ikke ordner seg i Torghallen. Han sa jeg skulle høre igjen i Juni/Juli, men han virket ikke så alt for positiv til det. Men jeg får håpe på det beste. Takk for svar :)

Svar