MC-parkering Oslo-området

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Snikendeugle »

Relax skrev: 06 jul 2019, 15:26 Hva med tverrgaten som går fra Karl Johan og mot Rådhuset ( Roald Amundsens gt ?)Denne er blokkert for biler, men åpen nok for MC.


https://www.google.com/maps/@59.9138243 ... 312!8i6656

Har parkert der for et par år siden (ca) , men usikker på om det er lovlig!?
:)
Det er ikke lov å stå der, men det virker ikke å være noen som håndhever det heller. Jeg (og mange andre) står stadig vekk der.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av FredrikE24 »

MC får vel parkere på Karl Johan Onsdag mellom 17-22 eller noe sånt. Tverrgata mot rådhuset er ikke lov egentlig. Står man og henger der, så er det nok ingen som bryr seg. Men ikke lov å parkere der.

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Andremal »

Hei, jeg har mulighet til å leie en parkeringsplass i et oppvarmet garasjeanlegg ved Pilestredet Park fra 1. august, og er interessert i å dele plassen med 1-2 andre motorsykler, alt ettersom hva vi får plass til.

Leien er 1000 kroner i måneden og vi deler denne likt mellom oss. Ta kontakt på pm hvis interessert!

PS. Håper det er greit å poste denne her.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Forc »

Blir litt for langt unna for meg, men skulle gjerne blitt med hvis det var i nærheten av hjemme.

Ser på P-hus i nærheten av meg selv akkurat nå, var ett Park Nordic P-Hus som virket ideelt. Helt til jeg pratet med dem og innså at ved leie av plass får du heller ikke adgangskort som lar deg åpne døra i "stengetiden" mellom 0030 og 0530... Du kan altså ikke parkere, eller kjøre ut i dette tidsrommet hvis du skulle få behov for dette....

Ville mest sannsynlig aldri hatt behov for å parkere eller kjøre ut i dette tidsrommet, men er ikke villig til å ta sjangsen på det. :( Får klare meg med beboerparkering i gata inntil videre. Takk gudene for fullkasko.

Andremal
Innlegg: 23
Registrert: 14 aug 2014, 23:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Andremal »

Har fått tak i én å dele plassen med og har enda plass til en til. Er vi tre så spares nesten leie inn på prisen av vinterlagring.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av FreewheelBurning »

Kjekt å slippe betongjungelen og heller ha egen garasje!

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av tormodg »

Jeg parkerte i Sørenga P-hus (Q-Park) et par timer. Der er det kameraparkering. Det funker jo overhode ikke på MC, men på MC-plassene sto det "mot avgift" så jeg valgte å starte kameraparkering i Easypark-appen. Som vanlig gikk det skeis og jeg måtte ringe dagen etter da jeg oppdaget at jeg fortsatt "sto parkert" der (fordi jeg ikke fikk startet parkering på neste sted gjennom Easypark-appen).

Q-park hadde ikke registrert noen parkering i det hele tatt, og Easypark slettet parkeringen så det ordnet seg, men litt trøblete er det jo.

Jeg antar at jeg kunne ha brukt en god gammel automat på stedet, men så ingen (var nok litt rask pga dårlig tid). Men hvorfor får de ikke skiltparkering til å funke? Greit at man må registrere seg selv på vei inn, men på vei ut burde da skiltleserne kjenne igjen skiltet.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av erik m »

Eneste stedet i Oslo sentrum det fortsatt er lov å parkere. Må vel si det er litt begrensa tid der og... :sk?
Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Snikendeugle »

Er det noen som vet om MC parkeringen i nedre Møllergata (ved krysset til Linaaes gate) finnes fremdeles? Ut i fra kommunekartet over MC parkeringer så gjør den ikke det, så da lurer jeg på om folk har flaks med å stå der likevel uten å måtte svi... :)

https://www.google.no/maps/@59.913739,1 ... 6656?hl=no

Jeg har gått forbi en del ganger de siste dagene, men husker ikke om jeg så noen mc-er eller ikke der.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Snikendeugle »

Snikendeugle skrev: 29 aug 2019, 20:19 Er det noen som vet om MC parkeringen i nedre Møllergata (ved krysset til Linaaes gate) finnes fremdeles? Ut i fra kommunekartet over MC parkeringer så gjør den ikke det, så da lurer jeg på om folk har flaks med å stå der likevel uten å måtte svi... :)

https://www.google.no/maps/@59.913739,1 ... 6656?hl=no

Jeg har gått forbi en del ganger de siste dagene, men husker ikke om jeg så noen mc-er eller ikke der.
Kan bekrefte at disse plassene er borte gitt. Møllergata 39 er nærmeste plass.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Tiger »

Kan virke som om det å parkere gratis i Byporten er forbi. Fikk lapp her om dagen med tilbud om å leie plasser. Har forsøkt å google litt rundt, men ikke funnet ut noe. Det er nå et firma som heter Apcoa som driver parkeringstjenesten der nå.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av simpson »

Så lenge folk vil ha Lan Marie til å sitte i bystyret vil det forsette å minke på P plasser.
4 nye år med sånne kan dere bare glemme å parkere i byen 😂

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Dansekris »

Flaks at MDG seiler opp som aldri før!

Jeg syns det er veldig rart at noen her forventer å kunne parkere gratis i Oslo sentrum. Hvorfor skal det være forskjell på bil og MC?
Samtidig er det veldig viktig å ikke blande kortene her. Byrådet har ingenting med hva private parkeringshus velger å gjøre. Det er fortsatt parkeringsplasser i bøtter og spann i byen, bare du betaler for deg.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Juicebox »

Selvfølgelig har byrådet en innvirkning på hva private parkeringshus velger å gjøre! Hvorfor det skal være forskjell mellom bil og mc sier du? Vell, det er 2 hjul kontra 4 hjul som betyr at en bil tar enormt mye mer plass i parkert tilstand i forhold til en mc. Altså en mc lager betraktelig mindre fotspor både stillestående og i trafikken. Selvfølgelig skal det være forskjell på bil og mc, for de er forskjellige! For noe vås!

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av pekle »

Tror ikke det nødvendigvis var lik takst som var ment, mer prinsippet om å betale for det man bruker

Svar