MC-parkering Oslo-området

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

MC-parkering Oslo-området

Legg inn av MissNoble »

Hey,
tenkte å lage en oversikt over hvor det går an å parkere, og eventuelle priser på det i Oslo-området.
Synes at informasjonen er spredt og diffus, og forandrer seg fort ettersom sentrum++ blir stokket om.
Eller er dette informasjon det er forventet at man sitter og ruger på for seg selv når man har funnet en god spot, i takt med færre alternativer?;)
Her er første bidrag:

Fornebu:
Gratis MC-parkering i Technopolis P-hus, man kjører til venstre ved Scandic og rett frem i rundkjøring. Parkeringen er til venstre rett etter at man har kommet inn i P-huset. (Denne er nevnt et sted her på forumet før, men håpet er å holde infoen litt mer samlet og uansett er dette en ny bekreftelse på at denne fortsatt eksisterer;)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Stian87 »

Det er en del gratis parkeringen i forskjellige parkeringshus, jeg pleier å ringe dem å høre på forhånd, men kommer ikke på navn nå.

Ellers kan du jo parkere alle steder biler parkerer, komunalt, men det er jo dyrt da.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Dansekris »

Sentrum P-hus (innkjøring Hammersborgtunnelen) har en stor gratis MC-parkering. Parkerer alltid der hvis jeg skal fikse noe i byen.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av haakeik »

OnePark på sørsiden av Oslo S har gratis MC parkering

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av niko »

En gammel mc-kar mente det var gratis i de parkeringshusene med halv bom (der du kom gjennom med sykkel). Noen som veit om det stemmer?

Brukeravatar
andre-gj
Innlegg: 29
Registrert: 05 jan 2014, 11:10
Motorsykkelen din: '13 KTM 1190 Adv.
Sted: Drammen

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av andre-gj »

Oslo kommune har en oversikt over MC parkeringer på nett: https://www.oslo.kommune.no/gate-transp ... kart/#gref

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av MissNoble »

Dansekris skrev: 04 mai 2018, 09:37 Sentrum P-hus (innkjøring Hammersborgtunnelen) har en stor gratis MC-parkering. Parkerer alltid der hvis jeg skal fikse noe i byen.
Sweet! :twothumbs:

Morhidin
Innlegg: 9
Registrert: 13 okt 2017, 14:34
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XCA 2017

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Morhidin »

niko skrev: 04 mai 2018, 13:41 En gammel mc-kar mente det var gratis i de parkeringshusene med halv bom (der du kom gjennom med sykkel). Noen som veit om det stemmer?
Jeg ringte i fjor og snakket med Europark som sa at det var slik. Var parkeringshuset på Aker Brygge jeg spurte om, men han fra Europark sa det var gratis alle parkeringshusene deres der det var halv bom.

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av fjs »

Morhidin skrev: 04 mai 2018, 15:04
niko skrev: 04 mai 2018, 13:41 En gammel mc-kar mente det var gratis i de parkeringshusene med halv bom (der du kom gjennom med sykkel). Noen som veit om det stemmer?
Jeg ringte i fjor og snakket med Europark som sa at det var slik. Var parkeringshuset på Aker Brygge jeg spurte om, men han fra Europark sa det var gratis alle parkeringshusene deres der det var halv bom.
Godt å vite, jeg prøvde meg på det på sørenga p-hus. Ikke hørt noe, så da er det jo greit :)

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Ridelikethewind »

Dette er en veldig relevant post, spesielt i solfylte dagene i Oslo. Noen som vet hvordan man kan lage en tabell / liste med alle disse også en kommentar eller to på celle nr 2 slik at man som mc fører kan se hva, hvordan og hva man skal for å få plass. Da selfølgelig med navnet på parkeringsstedet. Eventuelt kjøre en "open" Excel fil der man kan legge in Parkeringshus/steder

hva tenker dere om slikt?

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av kusa »

Hvordan kan egentlig parkeringshus kontrollere at vi parkerer og ikke betaler for oss? Går de gjennom video for så å sende regning?
Når det angår parkering så står jeg ofte ved Pilestredet 35, radisson blu og Thon hotel Slottsparken.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Juicebox »

Har hørt at parkering i phus er gratis om man parkerer innafor "trekantene" og ikke er til hinder for andre biler.

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av MissNoble »

Juicebox skrev: 04 mai 2018, 21:18 Har hørt at parkering i phus er gratis om man parkerer innafor "trekantene" og ikke er til hinder for andre biler.
Det spørs vel helt på hvem som eier p-husene så vidt jeg har forstått.

Gjerne et excel-ark:)
Om ikke så håper jeg denne tråden vil gi en viss oversikt:)
Jeg har i hvert fall nytte av den allerede.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 640
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Nomade »

Utenfor dette bygget i Kongens Gate er det gratis parkering, muligens uoffisiell? Parkerte der 8 mai, masse sykler der da ihvertfall.

https://www.google.co.th/maps/@59.90887 ... authuser=0

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: MC-parkering Oslo-området

Legg inn av Speedo »

Har startet på et kart i google maps som jeg tror kan være et godt utgangspunkt der vi kan samle alle former for parkering; privat skilta, kommunal, uoffisiell osv.

Har foreløpig kategorisert det etter 1. Offisiel, 2. Uoffisiell og 3. P-Hus. Kom gjerne med forslag til en annen type kategorisering som er bedre. Det fine med å få de i google maps er at vi kan få samlet alle parkeringsplasser på et kart, der alle kan endre og legge til nye parkeringer m/kommentarer, og at det er enkelt å få veibeskrivelser.

For å legge til en ny parkering:
- Velg kategori. Klikk feks. på "P-Hus" på venstre side så du får en blå strek.
- Trykk på "Legg til markør", ikon nr. 4 fra høyre.
- Trykk på kartet der parkeringen er, gi tittel og evt. kommentar.

Link: https://drive.google.com/open?id=1sI9Wp ... sp=sharing

Pr. nå så kan alle som åpner linken gjøre endringer.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

Svar