Tråden for de med spesiell interesse for motorsykkelmotorer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Tråden for de med spesiell interesse for motorsykkelmotorer

Legg inn av AJ »

Tror ikke vi har en slik tråd her inne hvor folk kan legge ut bilder og all mulig annen "nerde"info om forskjellige MC-motorer - nye og gamle.
Siden motorsykkelen ble oppfunnet har det blitt utviklet en lang rekke forskjellige motorer. Mange har fått et langt liv, mens andre ble et forbigående fenomen.

Så for de med spesiell interesse for selve motorsykkelmotoren kan slå seg løs med bilder, beskrivelser, synspunkter, erfaringer og kunnskap om tekniske løsninger, spesifikasjoner osv. osv. i denne tråden.

Idéen til tråden fikk jeg da jeg kom over nyheten om den nye luftkjølte V-twin motoren fra japanske Mugen, som i sin tid ble startet av sønnen til mannen som startet i det små med Honda, som i dag fortsatt er verdens største MC-produsent.

Her et bilde av den nydelige Mugen 1400 kubikks motoren:
mugen-v-twin-engine-concept.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar