Harley blir elektrisk

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Harley blir elektrisk

Legg inn av mekkern »

om ikke mange år får vi ikke kjøre selv heller...
la oss si en ti-tolv år...siden chevrolet skal levere en klasse5 autonom "bil" neste år uten ratt og pedaler...så kommer de andre fort..
og da er det ikke så lenge man vil akseptere menneskelig inngripen/ulykker.
mc er det første som blir forbudt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Harley blir elektrisk

Legg inn av KåreDump »

The Harley-sound of the future!
hd.jpg
Jeg gremmes!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Harley blir elektrisk

Legg inn av cannon »

KåreDump skrev: 05 feb 2018, 09:58 The Harley-sound of the future!
hd.jpg

Jeg gremmes!!
Me too....og det har ingenting med hd å gjøre. Tipper den siste mc med fosilmotor forlater samlebåndet innen 10 år fra nå, og trolig før det.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Harley blir elektrisk

Legg inn av Jompa »

cannon skrev: 05 feb 2018, 17:00
KåreDump skrev: 05 feb 2018, 09:58 The Harley-sound of the future!
hd.jpg

Jeg gremmes!!
Me too....og det har ingenting med hd å gjøre. Tipper den siste mc med fosilmotor forlater samlebåndet innen 10 år fra nå, og trolig før det.
Innen ti år er alt for pessimistisk så lenge det blir produsert drivstoff av olje og det ikke er nok elektrisitet til å drive en stor del av kjøretøyene. En følge av flere el- kjøretøy og kanskje hydrogen eller andre drivstoffer vil også måtte bli at bensin og diesel blir billigere.
Det eneste som da kan sette stopper for kjøretøyer med "fossilmotor" må da bli forbud.
Tror ikke det kommer noe forbud her i landet før resten ev Europa, og den siste rest av miljøtroverdighet vill forsvinne om Norge vedtar et forbud og samtidig eksporterer olje.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Harley blir elektrisk

Legg inn av Fsva »

Jeg er positiv til elektriske motorsykler, og at Hardly Davidson lager en så fin el-sykkel er jo bra :thumleft . Selv håper jeg på en motorsykkel med hybrid drivlinje med noen få kilometers helelektrisk rekkevidde (5km?) og mulighet for lang rekkevidde på bensin. Da jeg testet Zero SR var det fantastisk å kunne kjøre lydløst gjennom byen på kvelden og inn på boligfeltet, men savnet etter skikkelig motorlyd kom veldig fort. Rekkevidden er dessverre fortsatt alt for dårlig veldig mange MC-folk.. :sk?

Svar