Sykkelkjøp - A WIP

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Faraday »

Skulle søke opp annonsen som jeg tidligere har sett på. Faktisk skulle jeg finne nummeret til forhandleren for å ringe å si at jeg ønsket å kjøpe sykkelen!

Øverste resultatet var en helt make MT09, som var lagt ut en gang i dag. Sort 2017 modell, som jeg har sett etter. Denne var i tillegg utstyrt med komplett Arrow anlegg, tail tidy, led blinklys, og slide protectors. Tok en telefon for å forhøre meg litt, halv annen time senere var kjøp i boks! Får håpe NorLines legger godviljen til når de kommer nordover førstkommende uke :twothumbs: :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av AJ »

Gratulerer :santa: :prop: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av kjellv »

Gratulerer :thumleft Dette blir veldig bra :yeyeye

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Relax »

Ingen bilder enda???
:D :D

Grattis m/ søkker'n!!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Faraday »

Var ikke mye bilder i salgsannonsen. Når den er kommet i havn skal jeg få knipset noen bilder. Da får jeg i tillegg teste ut kameraet jeg kjøpte for noen uker siden :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Stian87 »

Gratulerer! Herlig følelse å ha kjøpt ny sykkel!!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Faraday »

Takk til alle :D Sommeren kan ikke komme fort nok!!

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av KåreDump »

Gratulerer med ny sykkel!! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Bjerknez »

Grattis med ny sykkel! :thumleft
MT09 er en prisgunstig og fin sykkel med krefter i bøtter og spann :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av cannon »

Gratulerer med godt mc-kjøp. Sånn vil jeg ha også:)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Jompa »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sykkelkjøp - spørsmål om bruktpris og finansiering...

Legg inn av Faraday »

Takk for det :D

For øvrig små oppdateringer på ferden. Fikk melding av selger i går, da var sykkelen levert i Sandnes. Og i morgen starter ferden til sjøs. Forventet at båten ligger til kai her på Finnsnes førstkommende tirsdag.

Har et spørsmål bare. Mulig at ting har gått litt for fort til sitt eget beste. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal få fraktet voldsverket hjem :knegg Vil en transporter være høy nok til en sykkel på 1,2m? Og hvordan skulle jeg fått lastet den på/av bilen?

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sykkelkjøp - A WIP

Legg inn av kjellv »

Solid og bra surret. Dette går bra :thumleft
Ja, den går fint bak i en transporter. Ta med deg en kompis og en solid kjørebro. Om ikke annet kan du lage denne kjørebroen av en 2"x6" planke på 1,5-2m. Det er punktet der planken skal ligge oppå støtfangeren bak du må finne på noe smart slik at den ligger i ro, og ikke blir for høy. Test den på bilen før dere drar til Finnsnes.
Dere triller den greit inn i bilen når dere er to. Den av dere som går på venstre side har hånd om styret og bremsehendelen. Han har også kommandoen mens kompisen bak er med å dytte samt sikre motsatt side dersom sykkelen mot formodning skulle komme ut av balanse.
Dette går bra, har gjort dette mange ganger.
I bilen stropper du sykkelen slik det er gjort på pallen. Framme fra styret og ned mens framhjulet står mot skilleveggen. Øyer for stroppefeste finnes i dørken framme i hjørnene på Transporter. Bak stropper du mellom passasjerfotkvilere og hjørnene nede bak i bilen.

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Sykkelkjøp - A WIP

Legg inn av Faraday »

Skal se om jeg får rekruttert noen hjelpere. Vet om et A-lag som har vært gode å ha på tidligere "oppdrag"

Vi har hentet to motorsykler før. Ingen av tilfellene var noe som kan kalles for en "braksuksess" for å si det mildt :lol :lol

Første gang hentet vi en crosser i Narvik. Fire unge drenger med alt for stort mot og lite erfaring. Dog var vi veldig ivrige, selv om det ikke hjalp noe serlig..

En time ut i turen til Narvik kom kjøpmannen blant oss plutselig på at han hadde glemt pengene igjen hjemme. Allerede var dette blitt en tur passende vår standard. Da kjøpet var gjennomført og vi hadde fått stroppet fast sykkelen (etter beste evne) på hengeren vendte vi nesen nordover.

En god halvtime ut i turen merket vi at stroppene var blitt slakke, og stoppet for å se til at alt var ok. Selvfølgelig greide vi å ødelegge en stropp her.. Vi satset på at vi skulle komme oss til Bjerkvik uten noen større problemer, så vi kjørte videre med en sykkel på over 100kg som var ønsket fast i en liten henger. Dette gikk jo som det måtte gå, sykkelen veltet på hengeren midt i en sving, HELDIGVIS datt den ikke av.

Det endte med at jeg og en annen gikk dør til dør for å spørre om noen kunne avse et par stropper. Alt gikk fint etter dette :[-(

Andre gang hentet jeg en supermotard som kom med hurtigruten. Med over 600 kubikk, flatt batteri og generell lite erfaring med forgassermotoren; viste den seg å være en hard djevel og få start på. Vi kan ikke ha vært et vakkert syn der vi stod og prøvde å sparke igang fyrverkeriet. Tror etter halvannen- to timer greide vi endelig å trillstarte sykkelen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkelkjøp - A WIP

Legg inn av Bjerknez »

Endelig en sort MT09 uten neonfarger!! Den ser rett og slett veldig bra ut! Den skiltbraketten bak ser su nå at du ikke trenger. Mye tøffere uten. :)

Svar