Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av cannon »

LB forventer nok ikke voldsomme salgstall, men jeg tipper de vil greie å etablere RE ganske bra i Norge. Jeg kjøper ikke, men det er åpenbart et økende marked for retro/klassisk mc.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av cannon »

Juicebox skrev: 27 jan 2020, 23:11
cannon skrev: 27 jan 2020, 22:13
Juicebox skrev: 27 jan 2020, 20:31 Det spørs hvordan du ser på det. Om LB velger å kutte ut prøveprosjektet sitt, hva skjer med de "10" som har kjøpt seg en RE? Blir ikke særlig bra for RE om det blir en dårlig omtale heller.
Tja, bra ikke alle tenker sånn. Da hadde vi jo bare hatt gamle krigs-Norton og Tempo her på berget...;)
LB må jo være en av landets beste mc-selgere, de har hatt suksess med landets mest nedsnakka mc-merke, tror jeg. Jeg tenker det skal gå fint.
Jeg vil ikke si at Harley er landets mest nedsnakka mc-merke, tvert imot. Du motsier jo deg selv der :lol

Hvor var selvmotsigelsen?
Jeg mener bestemt at HD er det mest kritiserte og nedsnakka merket, og at LB allikevel har stor salgssuksess. Jeg tror de er i toppsjiktet.
Og derfor tror jeg de har gode forutsetninger mtp RE.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av Juicebox »

Hvordan kan en av de mestselgende merket være mest nedsnakka? Uansett, hd er da ikke mest nedsnakka merket 😂

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av cannon »

Spør meg ikke hvordan. Jeg ser ingen merker som nedsnakkes slik som HD, feks på fb.
De selger allikevel som hakka møkk.
Uansett, poenget ditt var vel LB sine forutsetninger for å lykkes med et RE-agentur. Jeg har trua, du ikke. Time will show:)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av Juicebox »

Hehehe jeg håper inderlig ikke at du bruker fb eller VG-kommentarene som målestokk eller fasit for noe som helst her i verden :lol

Men fra spøk til alvor, hd trenger i prinsippet ingen selgere for å selge sykler. De har såpass bra markedsføring og historie at syklene selges av seg selv. (Vi får se hvordan det går med den nye line uppen, streetfighter, ev og adv.) RE, not so much.

Time will show

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av mekkern »

Juicebox skrev: 28 jan 2020, 15:53 Hehehe jeg håper inderlig ikke at du bruker fb eller VG-kommentarene som målestokk eller fasit for noe som helst her i verden :lol

Men fra spøk til alvor, hd trenger i prinsippet ingen selgere for å selge sykler. De har såpass bra markedsføring og historie at syklene selges av seg selv. (Vi får se hvordan det går med den nye line uppen, streetfighter, ev og adv.) RE, not so much.

Time will show
njaaa... hvis en ser på salgstallene så går det ikke SÅ bra for HD-mulig det er derfor de ser etter flere ben å stå på?

7. HARLEY-DAVIDSON / 115 / 5,1 % / -30,3 % en nedgang på 30 % i salget...

og fortjenesten er heller ikke spesielt god.

https://www.proff.no/selskap/lazy-boyz- ... 27QVD10JM/

I trondheim så gikk hele sjappa dukken i vinter...

Men vi får se hvordan de nye modellene mottas i markedet for det er nok mettet av de "gamle" modellene virker det som.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av Juicebox »

Det overrasket meg faktisk ikke, med servicen de hadde før :p

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av cannon »

Juicebox skrev: 28 jan 2020, 15:53 Hehehe jeg håper inderlig ikke at du bruker fb eller VG-kommentarene som målestokk eller fasit for noe som helst her i verden :lol

Men fra spøk til alvor, hd trenger i prinsippet ingen selgere for å selge sykler. De har såpass bra markedsføring og historie at syklene selges av seg selv. (Vi får se hvordan det går med den nye line uppen, streetfighter, ev og adv.) RE, not so much.

Time will show
Hvis du har en bedre "fasit" for nedsnakking så kom med den :scratch …..og hvis du virkelig tror at HD selger seg selv så mangler du nok peiling på området....men det tror du vel ikke :crazy:

En kompis har kjørt 1100 km i India på "RE Himalayan" nettopp. Perfekt sykkel for oppgaven.....og da passer den vel perfekt for norske bygdeveier? :vs

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av SprintS955 »

Har og tenkt den tanken med hvorfor RE Himalayan kontra GS310. Men har nå sett igjennom mesteparten av videoene til Itchy Boots på YouTube. Imponerende hva den sykkelen klarer av veier.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av Juicebox »

Det som er med HD er at miljøet deres er GANSKE svært og de fleste av disse kjøper HD om de skal bytte ut sin gamle. Det er kanskje også problemet til HD, er at de ikke får nye kunder og derfor har dem utviklet nye plattformer nå for akkurat å få seg nye kunder. Det har dem også sagt. Nå som Willy G(bossen) er ute av bildet(noe jeg ikke har så mye peiling om), så er det å utvikle merkevaren deres tatt mer seriøst. Så får vi se hva fremtiden bringer dem.

Det er også andre modeller som er direkte konkurrenter til himalayan. Suzuki, Honda og kawasaki for å nevne noen. De har også et større navn enn RE og kundebasen deres er deretter. Sjansen for å komme seg på veien igjen er trolig større med disse merkene enn RE om man er strandet(?).

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av AJ »

Ser litt på NRKs 'koronanyheter'i dag og la merke til en interessant politimototsykkel i et innslag fra Wuhan i Kina.
CF Moto sto det på tanken.
Tro det var denne:
20190726100518.jpg
http://global.cfmoto.com/650CC/12573.html

Kunne vært artig om vi fikk CF Moto MC'er hit landet. Eller...?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av gsx750_80 »

AJ skrev: 08 apr 2020, 13:59 Ser litt på NRKs 'koronanyheter'i dag og la merke til en interessant politimototsykkel i et innslag fra Wuhan i Kina.
CF Moto sto det på tanken.
Tro det var denne:

20190726100518.jpg
http://global.cfmoto.com/650CC/12573.html

Kunne vært artig om vi fikk CF Moto MC'er hit landet. Eller...?
Minnet meg om en eller flere Kawasaki-sykler, i fasongen, kåpa og lykter mm, spesielt.
Om kvaliteten var god, og prisen vesentlig lavere enn japanske sykler, ville noe slikt muligens være attraktivt i Norge. Personlig er jeg foreløpig ikke overbevist mtp MC fra Kina.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av pekle »

CFMoto er i Norge, men satser på ATV: https://cfmoto.no/om-cfmoto/
Ser ut som de også hadde MC en stund: https://www.bike.no/nyheter/cf-moto-650-nk/ (artikkel fra 2012)

Og de har tett samarbeid med KTM: https://www.rideapart.com/articles/3655 ... etfighter/

Så de vil nok være i det nedre sjiktet inntil videre, men tror de kinesiske produsentene kommer til å være langt frampå innen elektrifisering av tohjulsmarkedet.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge

Legg inn av AJ »

Om dette britiske motorsykkelmerket hadde vært å få tak i hos norske forhandlere, hvor mange vil i så fall ha kjøpt :-k :crazy: ?

https://www.broughsuperiormotorcycles.com/

https://www.broughsuperiormotorcycles.com/

Uten særlig tvil noe av det mest spesielle som finnes der ute...:
SS100_Black_002.jpg
SS100_Black_003_.jpg
Pendine_Yellow_.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?

Legg inn av pekle »

Tja, de klassiske går for opp mot 300.000 pund på auksjon, så bare 50-100.000 pund for en ny en må være rene røverkjøpet 😁😉

Men joda, skal bare skaffe en lommebok laget av Særimne ( https://snl.no/S%C3%A6rimne_-_i_norr%C3%B8n_mytologi )

Svar