Nytt fra Yamaha

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kjellv »

Fikk nye prislister på mandag. Midlertidig opp ca 5% pga svak krone mot euro. Vi får håpe oljeprisen normaliserer seg snart.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 06 mai 2020, 18:00 Fikk nye prislister på mandag. Midlertidig opp ca 5% pga svak krone mot euro. Vi får håpe oljeprisen normaliserer seg snart.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Hva er så ny og gammel pris?
MT modellene var vel i utgangspunktet ganske aggressivt priset og sånn sett en sterkt medvirkende faktor til godt salg.
Hvordan vil de nå med de nye prisene ligge an i forhold til konkurrentene, tror du?

Kanskje et dumt spørsmål, men likevel: vil prisene bli redusert igjen straks valutasituasjonen stabiliserer seg på det vi har vært vant til som et normalt nivå her i landet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Ser at prisen på S1000R ny er nå oppe i 242.000 kroner. For meg som trolig skal selge sykkelen om kanskje ikke så alt for lenge er dette godt nytt :) Det er ca. 20.000 kroner mer enn jeg ga for min flunkende ny i 2017.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kgjersda »

Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 10:46 Ser at prisen på S1000R ny er nå oppe i 242.000 kroner. For meg som trolig skal selge sykkelen om kanskje ikke så alt for lenge er dette godt nytt :) Det er ca. 20.000 kroner mer enn jeg ga for min flunkende ny i 2017.
Fint for oss som allerede har kjøpt. :thumleft

MT-10-en min kjøpte jeg for rundt 230.000, den er nå oppe i 277.900. :eh
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

Ser ut til at Yamaha MT09 motoren endelig blir 09 på ekte med økning av kubikkstørrelsen fra 847 til 890 kubikk :thumleft :

https://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt09 ... rre-motor/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:Ser ut til at Yamaha MT09 motoren endelig blir 09 på ekte med økning av kubikkstørrelsen fra 847 til 890 kubikk :thumleft :

https://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt09 ... rre-motor/
Det må vi kunne si er spennende.. Foreløpig ingenting om dette fra Yamaha, jeg kan ikke bekrefte det. Men meget spennende rykter er det uansett Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Er det ikke litt rart at en norsk nettavis får slik informasjon før forhandlere? Altså hvis det stemmer?

Eller er det bare slik det er?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 23 sep 2020, 07:03 Er det ikke litt rart at en norsk nettavis får slik informasjon før forhandlere? Altså hvis det stemmer?

Eller er det bare slik det er?
"Lekkasjer" fra merke/fabrikk kan aldri bekreftes av fabrikken selv, men journalister kan spekulere. Sånn er det jo alltid. Dette skaper interesse og nysskjerrighet for det som skal lanseres.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

Greit nok at dette ikke er verifisert informasjon, men fabrikken har vel vist om dette veldig lenge vil jeg tro og forhandlere burde kanskje være dem som fikk informasjonen først?

men da ville det jo blitt lekasjer der også..

Men ja.. jeg ser poenget ditt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Er det ikke litt rart at en norsk nettavis får slik informasjon før forhandlere? Altså hvis det stemmer?

Eller er det bare slik det er?
BIKE er nå en del av giganten Motorrad, og får nok derifra tilgang til en del mer informasjon enn som ellers blir kjent.
Her i Europa er det på Eicma MC nyhetene blir kjent. Men i Asia er det i Tokyo Motor Show dette skjer, og dette skjer tidligere enn Eicma (som i år ikke blir arrangert). Nyhetene kan ha sluppet ut i Asia og blitt fanget opp av Motorrad, men det han også være ubekreftede rykter som en overivrig skribent har tolket på sin egen måte. Pressen streber jo alltid med å være først..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Bjerknez »

I see :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kjellv »

BIKE er ikke først ute med dette ser jeg. Mer fyldig artikkel her:
https://www.motorcycle.com/mini-feature ... s.html?amp


Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av kjellv »

I artikkelen står også mulig/sannsynlig årsak til volumøkningen. Utslippskravene i Euro5 er strengere enn i Euro4. Dette går naturlig nok ut over effekten, og den enkleste måten å kompensere for tapt motoreffekt er å øke sylindervolum.
Det samme er også gjort med Afrika Twin CRF1100L, Ducati Multistrada 1260 og BMW R1250.
Men i dette må vi nok regne med nok en avgiftsendring, hvordan det slår ut blir spennende. Avgiftene regnes etter sylindervolum og utslipp. Volum opp, utslipp ned denne gang.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 760
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av Audi Mannen »

Mere spent på hva Yamaha kommer med som en arvtager til FJR 1300, skal jeg bytte sykkel så er det mere den veien for min del tror jeg. Eller som konkurent til GS1250 for å erstatte Super Ténéré 1200. De må jo komme med noe som har litt omp og volum.... eller?? :-k
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nytt fra Yamaha

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 23 sep 2020, 11:27 Mere spent på hva Yamaha kommer med som en arvtager til FJR 1300, skal jeg bytte sykkel så er det mere den veien for min del tror jeg. Eller som konkurent til GS1250 for å erstatte Super Ténéré 1200. De må jo komme med noe som har litt omp og volum.... eller?? :-k
Ja, det bør absolutt komme gode erstattere for FJR'en og Super Ténéré 1200. Spesielt Super Ténéré'en :crazy: .
Her bør Yamaha fint greie å oppdatere denne, gjerne ved å øke kubikk og effekt og ikke minst gjøre noe drastisk med instrumentpanelet. Slik det et nå er Yamaha for lengst frakjørt av konkurrentene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar