MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av AJ »

Er det slik at når man først blir bitt av MC-basillen så er man "solgt" for evig og alltid?
Mange hiver seg ut i det for å oppfylle en lenge etterlengtet drøm.
Så svarer kanskje ikke virkeligheten til hva man så for seg i drømmene...
Mens andre kommer "hjem" og får en viktig brikke på plass i sine liv.

Her på MCsiden.no har registrerte brukere kommet og gått.
Sånn er det for mange.
Motorsykkel er ikke for alle. Det er det bare å innse.
Få ting her i livet er hugget i stein. Det gjelder også MC, selvfølgelig.

Så, hva med deg?
Er de spennende "MC-hvetebrødsdagene" over, eller er interessen og MC-gleden fortsatt til stede?
Eller går det i bølgedaler? I så fall hvorfor gjør det nettopp det? Manglende interesse, redsel for ulykker, tungvint og tidkrevende med hjelm og kjøreutstyr forøvrig? Behageligere å kjøre bil... Andre ting...?

Dette kan det være interessant å høre hva brukerne her inne sine meninger, erfaringer og synspunkter på.
Ikke minst hvorfor de antatt fleste fortsatt finner glede i MC-kjøringen.

Selv er jeg aktiv motorsyklist på ellevte året etter 14 års pause og har kjørt noen hundre tusen km. på disse årene og ser for meg at jeg fortsetter fortsatt noen år til, etter fylte 60 kommende sommer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

NoxRy
Innlegg: 40
Registrert: 10 apr 2016, 17:04
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Sted: Trøndelag

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av NoxRy »

Jeg har fortsatt interresse for motorsykkel, men det blir nok ikke kjørt så veldig mye i sesongen. Faktisk så lite at jeg vurderer å selge sykkelen.
Grunnen til lite bruk er det flere faktorer til, jeg har små barn og hus-oppussing å ta hensyn til. Jeg er forsåvidt en "lone" rider, da jeg kjenner få/ingen personer som kjører sykkel. Og da blir det sjelden man gidder dra på seg utstyret for å kjøre en tur alene, uten mål og mening. De turene er nok artigere å kjøre sammen med noen. Så for min del er det en kombinasjon av tid, ensomme turer, og litt stress med klær (for korte turer det altså).

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Ronning »

Jeg tror jeg er avhengig av mc, og kommer nok til å ha en tohjuling av noe slag i lang tid fremover. Føler også jeg kjører roligere og mer avslappet enn noen gang etter jeg fylte 30 år, selv om jeg har en liten bøllesykkel med KTMen.

Fart og akselerasjon er jo gøy, men det hører ikke (stort sett) hjemme i trafikken. Har derfor en liten tanke om jeg havner på noe offroad/adventure-aktig etterhvert, så kan man blåse fra seg litt på mindre traffikerte steder.

Har også erfart at bunndrag > toppfart for kjøring i lovlige hastigheter. Hadde jo sykkel før som først våkna ved 5-6000 omdr, og da var jo farten i første gir allerede 60-70... Var litt for enkelt å kjøre seg til fotgjenger på noe sånt :crazy:

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av gbruaset »

Jeg feiret nylig 10 års jubileum som motorsyklist, og for meg har det å ta lappen på mc vært som å komme hjem. Tok lappen snarere ved en tilfeldighet, men det viste seg å være et lykketreff. Selv etter 10 år, og et sted mellom 100 og 150 000 kjørte km, kjenner jeg det bruse godt når en suser av gårde på sykkelen. For meg dreier dette seg om 3 ting: frihetsfølelse, motorkraft og sanseinntrykk. Ser for meg at jeg kommer til å ha sykkel langt inn i livet, og er et av de beste valgene jeg har tatt når det gjelder å investere i tid og penger i forhold til fritids og livskvalitet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Bjerknez »

De fleste har nok fått med seg mine tanker rundt dette allerede i andre poster, men kan jo komme med en kort versjon her.

Drømmen om å kjøre MC var for meg helt uutholdelig for fire år siden. Jeg har sjeldent gledet meg mer noensinne til andre ting enn når jeg fikk MC lappen i alder av 37 år. De første to årene var jeg i himmelen, men jeg tror at jaget etter nedlegg i sving og aktiv kjøring samens med flere faktisk har bidratt til en gradvis nedadgående kurve angående mc kjøring.

Den største gleden var naturligvis turene med cruiseren som var min første sykkel. Jeg var mer "på tur" med en slik. Men så begynte nyskjerrigheten og pirre meg siden de fleste kjørte nakensykler. Så da ble det kjøp av nettopp det. I førsten var det noe å bli vant til, men det gjorde også til at det føltes mer riktig og kjøre mer aktivt med en slik sykkel. Så dermed ble det nok en oppgradering til S1000R. Egentlig galskap som var preget av litt "kjøpomani". Sykkelen er helt rå på alle måter, men den er dundrende overkill i fohold til behovet jeg føler jeg har. Jeg savner litt følelsen av å være "på tur". Å kjøre noe som bråker og som ser litt stilig ut.

Å vinne lyskryss dueller og bedrive dragracing har jeg nå erfart er lite lønnsomt

Nå har jeg ikke bestemt om det blir innbytte av Bimmern ennå da jeg føler det er en del ting som må falle på plass før jeg bestemmer meg og evt. tar en riktig beslutning ut fra behov og ikke dagsform. Pengemessig er det ikke noe problem sånn sett og et innbytte av S1000R vil uansett være fordelaktig for meg siden avgiftene økte ganske mye nå i sommer på min sykkel.

Det eneste jeg er helt sikker på er at det ikke blir en traktor. For meg er dette bare en modernisert og høyreist cruiser med vindskjerm som ser mer ut som et verktøy enn et stilig fremkomstmiddel. Sikkert utmerket til sitt bruk, men den hadde ikke gitt meg ståpels vertfall.

En endurosykkel hadde passet meg fint store deler av året som jobbpendle sykkel, men disse turene er uansett så lite givende at en enduro ikke kommer på tale for slikt bruk. Da velger jeg heller å satse ALT på den årlige sommerturen. En sykkel som bråker, ser bra ut, og som i tillegg har plass til langt mer bagasje enn en nakensykkel. Da er Cruiser det eneste alternativet for meg hvis det ikke blir at jeg fortsetter med nakensykkel.

Om en cruiser vil "redde" min MC interesse gjenstår å se, men jeg tror jeg er ganske sikker på at jeg også blir "vant til" denne. Derimot føler jeg det er litt mer stas og gnikke litt på en cruiser med respekt for seg selv. Den ser liksom litt flottere ut på en måte. Vertfall i mine øyne.

Fellesturer er artig, men jeg merker at den sosiale personen jeg egentlig er like gjerne kunne tatt bilen til hytta for å prate skjit med MC folkene jeg har blitt kjent med. For meg er den sosiale biten likestilt med selve mc kjøringen. Det var den ikke de første to årene.

Så jeg kan vel konkludere med å si at MC livet mitt aldri vil bli det det en gang var. Men at jeg kommer til å glede meg til den årlige sommerturen er jeg helt sikker på. Så det hele koker vel ned til om det er verdt og eie en mc for den ene turen i året. Da kan jeg vel nesten heller forsvare å leie en sykkel, eller evt. heller brenne av pengene i en utenlandsk storby samens med fruen uten sykkel.

Jeg har alltid vert litt slik at jeg går all in for noe som interesserer meg før jeg på sikt går lei og velger andre veier. Så langt har dette vert tillfelle med bilinteressen, bilpleie, fotografering etc. Den eneste interessen jag har som har hengt igjen siden ungdomskolen er data. Det har kommet og gått det også, men det er et felt jeg alltid kommer til å utforske samt ha interesse for. :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av BC45 »

For min del er mc-interessen større enn noen gang :) . Jeg har kjørt mc i perioder de siste noen og tyve år og har alltid følt på tidsklemma, men nå når barna er blitt så store har jeg mer tid til å dyrke egne interesser. I tillegg har jeg en svært fleksibel jobb, så i prinsippet kan jeg dra på mc -tur eller mekke på sykkelen når jeg selv måtte ønske (nesten :P ) Jeg liker også veldig godt å skru litt, det er avslappende med litt kvalitets-tid sammen med sykkelen.

Nå som jeg har bedre tid, dukker det opp nye ønsker og mål med mc-kjøringen. Jeg har lyst til å kjøre mye på bane til neste år, fordi jeg er veldig glad i farten og fordi jeg ønsker å utvikle meg som fører. I tillegg drømmer jeg om turer rundt i det ganske land. En skikkelig tur rundt i Nord-Norge hadde vært spennende. Mest sannsynlig må jeg ha to forskjellige sykler til bane- og turer, så jeg satser antakelig på banekjøring til neste år, så blir det kanskje lengre turer året etter.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av AJ »

Bjerknez og jeg er nok diametrale motsetninger når det gjelder MC-preferanser :P .
Alle mine fire motorsykler siden interessen skjøt fart igjen for alvor i 2006 etter 14 års fravær, har vært "traktorer" i større eller mindre grad.
Triumph Tiger 1050'en i noe mindre grad enn de tre andre, Yamaha TDM 900, Moto Guzzi Stelvio og KTM 1290 SA.
Alle fire flotte sykler på hver sin måte og som har bidratt og bidrar fortsatt til å holde MC-drømmen levende.

Jeg har også prøvd andre sykkeltyper som bl.a. custom (to typer Moto Guzzi 1400 cruisere) og nakenracere (Aprilia Tuono V4).
Fine sykler, bevares! Men ingen har fristet nok til å føre til en overgang fra den typen jeg har i dag.
Rett og slett fordi "traktorene" gir mer kjøreglede, har bedre kjørestilling og komfort og er mer praktiske med god lastekapasitet.
Eneste alternativet er såkalte sportstourere, som f.eks. Yamaha fjr 1300, Moto Guzzi Norge, BMW R 1200 RT, osv.
Men ingen av disse heller trigger noen kjøpelyst hos meg...

Den eneste jeg virkelig har hatt lyst på etter å ha testet den er nye Moto Guzzi V7 III. Nakensykkel av den virkelig gode gamle sorten :) .
Har dog ikke fått testkjørt de nye 'klassiske' Triump 1200 modellene, som jeg har en sterk mistanke om at jeg vil like... ;) .

Inntil så skjer så holder jeg meg i "traktor"segmentet og trives godt med det.

Må også nevne en viktig ting som fortsatt holder liv i MC-drømmen og det er å kunne legge ut på flere lengre turer både her i landet og nedover i Europa i årene som kommer.
Om det ikke blir mer én slik tur i året er det likevel mer enn nok til at jeg holder på MC-drømmen en god stund til :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av gbruaset »

AJ skrev: 17 sep 2017, 19:29 Bjerknez og jeg er nok diametrale motsetninger når det gjelder MC-preferanser :P .
Alle mine fire motorsykler siden interessen skjøt fart igjen for alvor i 2006 etter 14 års fravær, har vært "traktorer" i større eller mindre grad.
Triumph Tiger 1050'en i noe mindre grad enn de tre andre, Yamaha TDM 900, Moto Guzzi Stelvio og KTM 1290 SA.
Alle fire flotte sykler på hver sin måte og som har bidratt og bidrar fortsatt til å holde MC-drømmen levende.

Jeg har også prøvd andre sykkeltyper som bl.a. custom (to typer Moto Guzzi 1400 cruisere) og nakenracere (Aprilia Tuono V4).
Fine sykler, bevares! Men ingen har fristet nok til å føre til en overgang fra den typen jeg har i dag.
Rett og slett fordi "traktorene" gir mer kjøreglede, har bedre kjørestilling og komfort og er mer praktiske med god lastekapasitet.
Eneste alternativet er såkalte sportstourere, som f.eks. Yamaha fjr 1300, Moto Guzzi Norge, BMW R 1200 RT, osv.
Men ingen av disse heller trigger noen kjøpelyst hos meg...

Den eneste jeg virkelig har hatt lyst på etter å ha testet den er nye Moto Guzzi V7 III. Nakensykkel av den virkelig gode gamle sorten :) .
Har dog ikke fått testkjørt de nye 'klassiske' Triump 1200 modellene, som jeg har en sterk mistanke om at jeg vil like... ;) .

Inntil så skjer så holder jeg meg i "traktor"segmentet og trives godt med det.

Må også nevne en viktig ting som fortsatt holder liv i MC-drømmen og det er å kunne legge ut på flere lengre turer både her i landet og nedover i Europa i årene som kommer.
Om det ikke blir mer én slik tur i året er det likevel mer enn nok til at jeg holder på MC-drømmen en god stund til :D .
Traktorer er fine sykler. Jeg har jo en mini traktor i Gsen min, men vurderer å kjøpe 1200 gs snart. Det går rykter om en ny F850 GS/ 900 GS neste år, så det blir spennende å se. Regner med ryktene blir bekreftet/avkreftet på messen i Milano i november. Fikk prøvekjøre 1200 gs Rallye utgave på Hamar i går - flott sykkel, altså.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Grendel »

Jeg har alltid hatt interesse for motor, og da spesielt bil. MC var "lekre ting man så på". Av en eller annen årsak så var det først etter 32 år som bilist at jeg fant ut at MC måtte være tingen. En oppvarming med 2år på ZR50 fra 1984 tente et lys.

Nå går min første MC sesong mot slutten. Dette har vært "sommeren jeg ble frelst"!!! Det har vært en fantastisk sommer, og jeg har passert 2000km sammen med min XJ600. Det har ikke blitt lange turer, men korte solo-turer. Det er nok greit, ettersom jeg har vokst av meg det (voldsomste) fartsbehovet. Nå begrenser min MC de største hastigheter, ettersom den ikke har vindskjerm og har en oppreist stilling. Akselrasjonen er god (noen husker kanskje at den i juni var enorm?) og komforten er jeg fornøyd med. Det kommer nok ny sykkel etterhvert også.

Jo. MC har kommet for å bli for meg. Jeg har over 30-år med tapt kjøring å ta igjen.

Og så er det alltid hyggelige folk å prate med!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Bjerknez »

Usikker på om denne passer her, men litt artig var den...
IMG_0637.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av John92 »

Min MC karriere er langt i fra slutt. Den har nettopp begynt. Jeg kjørte opp til A2 september 2016 i en alder av 23 år. Gikk til innkjøp av min første motorsykkel måneden etterpå. En Honda CBR 500R 2014 modell med 6727 kilometer på samvittigheten ble kjøpt. Den forlot heller aldri forhandler det året dessverre, vinterlagring var inkludert i prisen. I begynnelsen av april i år var det på tide å hente sykkelen. Min første sesong var offisielt i gang. Samme sykkelen har nå 26858 kilometer på telleren i midten av september så jeg har over 20.000 kjørte kilometer på norske veier min første sesong :D

Jeg klarte heller ikke å kjøre 2 år med A2, jeg har oppkjøring i dag (Klasse A) kl 09:30 for å være presis. Har mottatt blandede meninger bak denne beslutningen her. Noen mener at jeg burde ha kjørt A2 til jeg automatisk fikk klasse A som ville ha vært tilfelle september 2018, mens andre har gitt meg grønt lys. For snaue 3 uker siden gikk jeg også til innkjøp av min andre sykkel, en Honda CBR 600RR 2014 modell. Så nå sitter jeg her med oppkjøring om få timer, og 2 sykler parkert i gårdsplassen. Synd at sesongen går mot slutten, jeg har stort sett kjørt alene, men samtidig har jeg aldri hatt det så moro noen gang :twothumbs:
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Grendel »

John92 skrev: 18 sep 2017, 01:58 Min MC karriere er langt i fra slutt. Den har nettopp begynt. Jeg kjørte opp til A2 september 2016 i en alder av 23 år. Gikk til innkjøp av min første motorsykkel måneden etterpå. En Honda CBR 500R 2014 modell med 6727 kilometer på samvittigheten ble kjøpt. Den forlot heller aldri forhandler det året dessverre, vinterlagring var inkludert i prisen. I begynnelsen av april i år var det på tide å hente sykkelen. Min første sesong var offisielt i gang. Samme sykkelen har nå 26858 kilometer på telleren i midten av september så jeg har over 20.000 kjørte kilometer på norske veier min første sesong :D

Jeg klarte heller ikke å kjøre 2 år med A2, jeg har oppkjøring i dag (Klasse A) kl 09:30 for å være presis. Har mottatt blandede meninger bak denne beslutningen her. Noen mener at jeg burde ha kjørt A2 til jeg automatisk fikk klasse A som ville ha vært tilfelle september 2018, mens andre har gitt meg grønt lys. For snaue 3 uker siden gikk jeg også til innkjøp av min andre sykkel, en Honda CBR 600RR 2014 modell. Så nå sitter jeg her med oppkjøring om få timer, og 2 sykler parkert i gårdsplassen. Synd at sesongen går mot slutten, jeg har stort sett kjørt alene, men samtidig har jeg aldri hatt det så moro noen gang :twothumbs:
Spennende, @John92!

Lykke til i dag!!

8-D
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av Bjerknez »

Da er nok john92 i skrivende stund i gang med oppkjøringen vil jeg tro :)

Går nok bra for en som har litt trening fra før dette :)

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av John92 »

Bestod oppkjøring i dag med glans i følge sensor. Det eneste han hadde noe å utsette på var at det ene beinet mitt gikk i bakken under den ene gjennomførelsen av krypkjøringa. Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Følte kjøringa satt som den skulle. Nå gjelder det bare å nyte de siste 3 ukene av min sesong hvertfall før avtalt vinterlagring finner sted :D
"When life throws you a curve, lean into it."

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-drømmen som bleknet og forsvant?

Legg inn av AJ »

John92 skrev: 18 sep 2017, 11:57 Bestod oppkjøring i dag med glans i følge sensor.
Gratulerer :twothumbs: !
Flotte kjøreforhold fortsatt så da er det bare å tute og kjøre med nyervervet utvidet lisens :mc1 !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar