Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av ZZR-Erling »

http://bikeport.no/hayabusa-turbo-kommer-2019/

Ærlig talt nok er nok, og en Turbobusa til gatebruk er jo bare latterlig!
Sikkert mange som kjøper, for da har man det verste, kanskje uten å forstå at det er helt meningsløst! :knegg

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av fjs »

Do you even busa bro?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Rune75 »

Det skulle tatt seg ut, at noen kjøpte motorsykkel med mer hk enn nødvendig. Vent litt - gjør ikke omtrent alle det ?

ZZR-Erling

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av ZZR-Erling »

Rune75 skrev: 01 sep 2017, 10:02 Det skulle tatt seg ut, at noen kjøpte motorsykkel med mer hk enn nødvendig. Vent litt - gjør ikke omtrent alle det ?
Jo, de fleste, men, nei, du skjønte heller ikke greia.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Greenone »

Vel, vi har jo allerede kompressormatede Kawasaki H2 og H2R, sistnevnte med over 300hk. Dog ikke mulig å registrere R`en, men allikevel.
Så hvorfor ikke.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av cannon »

Because I can....

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Rune75 »

ZZR-Erling skrev: 01 sep 2017, 10:11
Rune75 skrev: 01 sep 2017, 10:02 Det skulle tatt seg ut, at noen kjøpte motorsykkel med mer hk enn nødvendig. Vent litt - gjør ikke omtrent alle det ?
Jo, de fleste, men, nei, du skjønte heller ikke greia.

Jeg skjønte hva du mente men jeg var ikke enig. Motorsykler blir kjøpt med følelser ikke fornuft.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg synes jeg valgte sykkel ut i fra fornuft.
Ser på 1200kubikk som akkurat passe, noe mindre enn 1000kubikk hadde blitt slitsomt.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Skogstrollet »

Vel, det er mer krefter enn jeg noensinne hadde turt å kjøre tror jeg...
Men krefter selger, og det er vel ofte folk med mere penger enn fornuft som kjøper de :roll

Ikke fordi jeg tror at det er en definitiv grense for hvor mye krefter som trengs. Det har jo mye å si hvordan kreftene er satt opp til og brukes, og hvordan man ønsker å bruke de. Det kan jo være veldig forskjellig.

Med det sagt, så synes jeg egentlig ikke det virker særlig lurt å slippe sykler som dette ut på vanlige veier...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av cannon »

Skogstrollet skrev: 01 sep 2017, 12:59
Med det sagt, så synes jeg egentlig ikke det virker særlig lurt å slippe sykler som dette ut på vanlige veier...
"Sykler som dette" i betydning overmotorisert har jo vært på veiene lenge. Alle moderne 1000-R sykler har akselerasjon og toppfart som langt overgår det "nødvendige". De er allikevel "enkle" å kjøre på grunn av overlegne bremser, demping, chassis og ikke minst elektroniske hjelpemidler.
Jeg mener de har sin rett og jeg foretrekker selv fortsatt slike sykler.
De syklene som virkelig har vært "farlige" er i mine øyne slike som de store 2-takterene fra 70-tallet og tidlige GSX'er. Disse hadde tyggisrammer, elendige bremser, fraværende demping og i sum elendige kjøreegenskaper. Ulykkesstatistikkene fra den tiden er ikke hyggelig lesning. Har bilder av min GSX1100 fra 1981. Bremseskivene foran ligner på 2 kapteinkjeks...med klesklyper som kalippere... :crazy:

Så ja; jeg ønsker turbobusa velkommen. Gøy at både Kawa og Suki lager noe morsomt uten at det er lagd for homologenisering (heter det det?) for racing.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Skogstrollet »

cannon skrev: 01 sep 2017, 13:17
Skogstrollet skrev: 01 sep 2017, 12:59
Med det sagt, så synes jeg egentlig ikke det virker særlig lurt å slippe sykler som dette ut på vanlige veier...
"Sykler som dette" i betydning overmotorisert har jo vært på veiene lenge. Alle moderne 1000-R sykler har akselerasjon og toppfart som langt overgår det "nødvendige". De er allikevel "enkle" å kjøre på grunn av overlegne bremser, demping, chassis og ikke minst elektroniske hjelpemidler.
Jeg mener de har sin rett og jeg foretrekker selv fortsatt slike sykler.
De syklene som virkelig har vært "farlige" er i mine øyne slike som de store 2-takterene fra 70-tallet og tidlige GSX'er. Disse hadde tyggisrammer, elendige bremser, fraværende demping og i sum elendige kjøreegenskaper. Ulykkesstatistikkene fra den tiden er ikke hyggelig lesning. Har bilder av min GSX1100 fra 1981. Bremseskivene foran ligner på 2 kapteinkjeks...med klesklyper som kalippere... :crazy:

Så ja; jeg ønsker turbobusa velkommen. Gøy at både Kawa og Suki lager noe morsomt uten at det er lagd for homologenisering (heter det det?) for racing.
Mente ikke att alle sykler med mer krefter enn nødvendig skal bort fra veiene (det er jo som sagt også noe subjektivt). Det med sykler i tvilsomt teknisk stand blir kanskje en litt annen diskusjon, men er i grund enig i den saken.

Synes på en måte det er kult å følge utviklingen, og det ser jo tøft ut på papiret. Derimot så lurer jeg på hvis eiene av slike muskelmonster virkelig får brukt/klarer å bruke nok av kreftene under lovlige forhold - og hvor mange som kommer til å presse de nok på banen.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Ronning »

Ska det værra, så ska det værra. Morsomt at suzuki slenger seg på turbo-kjøret. Nytteverdien er en annen sak, selvfølgelig...

ZZR-Erling

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av ZZR-Erling »

Joda joda, det er morsomt, men veldig overkill. En salgsjippo!
Helt enig i at nyere 1000R er veldig bra, så bra at grisekjøring er veldig enkelt...

Brukeravatar
Sir Limpalot
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2017, 22:41
Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sted: Årnes

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av Sir Limpalot »

Jeg tipper at et flertall av de som kjøper denne hadde kjørt fortere på noe mindre sinnsykt...
Det blir som unggutta som har 500hk i bilen, det ser rått ut på papiret, men de klarer ikke å håndtere det og hadde kommet seg fortere frem med halvparten.
Jeg har blitt så gammel (og erfaren med store skader) at jeg ikke hadde turt å vri fullt på noe sånt, så for meg ville det være helt bortkastet, men som 23-åring hadde jeg sikkert siklet. ;)

ZZR-Erling

Re: Hayabusa Turbo 2019..bare tull

Legg inn av ZZR-Erling »

Tipper ladetrykket blir helt mikroskopisk,mest bare for å kunne skrive TURBO på kåpene.

Svar