Nye avgiftsregler for mc

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Marcuzani »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 16 mai 2017, 11:16 De fleste reviews jeg ser av sykkelen watter de "track" med en gang 1000km service er tatt! men på vått føre gjelder "rain" og kjøre veeeeldig forsiktig med RS.

Med det grepet dekkene har på tørt føre så varer de vel ikke veldig lenge heller antar jeg, så dekkskift er vel sykkelens minste problem. Tror jeg koker ned til en RS selv! er rett og slett for stor oppgradering av utstyr til så liten prisforskjell.
Du kommer garantert til å bli fornøyd. Holder du til i Oslo eller omegn så kan vi cruise litt i sommer når du får sykkelen på tunet. Vi får opprette en egen RS tråd tenker jeg! :twothumbs:

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Blaamand »

kjellv skrev: 14 mai 2017, 21:39
Grendel skrev:Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.

Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.

8-)
Ingenting i veien for å forsette å kjøre med denne, eller å selge dem videre. Men du får nok ikke kjøpt nye totakterne i 2018 vil jeg tro..


Sent fra min C6603 via Tapatalk
Tror Totakt vil gjøre comeback jeg. Særlig når de nå kommer med innsprøyt og ikke lenger er avhengig av å premixe
BRAAAAAP! :mc1

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

Blaamand skrev: 05 jun 2017, 13:25
kjellv skrev: 14 mai 2017, 21:39
Grendel skrev:Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.

Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.

8-)
Ingenting i veien for å forsette å kjøre med denne, eller å selge dem videre. Men du får nok ikke kjøpt nye totakterne i 2018 vil jeg tro..


Sent fra min C6603 via Tapatalk
Tror Totakt vil gjøre comeback jeg. Særlig når de nå kommer med innsprøyt og ikke lenger er avhengig av å premixe
Evinrude gjør det veldig bra på båtmarkedet som eneste to-takter

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av LarsE »

Grendel skrev: 15 mai 2017, 14:50 Det vil jo være positivt.
Nå gjennomgår jeg opplæringen for tung MC, og jeg vil si at dette er en meget god opplæring. Det er i alle fall mye bedre enn den opplæringen som 50ccm har! Det vil vel kanskje kunne tillegges pluss-siden for dette. Blir nå lett-mc i praksis det minste? Da vil de motoriserte bli bedre opplært i tiden som kommer.

(Da gjenstår bare opplæringen av trå-sykkelistene, men der er det vel holdninger som gjelder. Det blir det vanskeligere å gjøre noe med).

8-)
Nytt i år er at mopedkurs utgår og eleven skal ha individuell tilpassing i tillegg til det obligatoriske. Det blir då dyrere å ta klasse AM, og forhåpentligvis vil fleire velge å ta klasse A1 med skikkelig opplæring. Tror ikke forskjellen i pris på ny moped vil gjøre så veldig mye akkurat nå, då eg trur mesteparten kjøper brukt moped (var bare ei som kjøpte ny her i bygda når vi var på den alderen, og foreldrene hennes har vel litt over snittet formue)

Svar