Nye avgiftsregler for mc

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

2017 street triple RS går ned tosifret :o
Braaaaaap

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Grendel »

Det vil jo være positivt.
Nå gjennomgår jeg opplæringen for tung MC, og jeg vil si at dette er en meget god opplæring. Det er i alle fall mye bedre enn den opplæringen som 50ccm har! Det vil vel kanskje kunne tillegges pluss-siden for dette. Blir nå lett-mc i praksis det minste? Da vil de motoriserte bli bedre opplært i tiden som kommer.

(Da gjenstår bare opplæringen av trå-sykkelistene, men der er det vel holdninger som gjelder. Det blir det vanskeligere å gjøre noe med).

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.

daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett :D
Braaaaaap

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19
overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.

daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett :D
Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision :-k
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19
overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.

daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett :D
Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision :-k
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
Jepp. Lest at R er tinet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.
Braaaaaap

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:49
overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19
overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.

daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett :D
Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision :-k
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
Jepp. Lest at R er tunet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.
Braaaaaap

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:49
overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19
overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 11:48 2017 street triple RS går ned tosifret :o
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer :redface

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing :D
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.

daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett :D
Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision :-k
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
Jepp. Lest at R er tinet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.
La merke til det på specsheeten, også quickshifter :)
så RS er egentlig mye sykkel for pengene, og en sykkel man kan ha i maaange år fremover. Vil helst unngå å kjøpe en sykkel jeg blir lei fort :P
Så noen klage på dekkene under releasen i Spania, med våte og kalde veier, men det er easy fix om det er for ille. :prf

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Marcuzani »

Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen! :D

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen! :D

Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro? ;)

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Marcuzani »

overlay skrev: 15 mai 2017, 20:28
Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen! :D

Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro? ;)
Takk! Jeg merker faktisk en liten forskjell mellom den gamle 675 R og nye RS på mellomregisteret. Det er litt som om turboen plutselig slår inn, og da drar den avgårde. Den andre var mer jevn sånn sett. Men så lenge du har riktig turtall så er det ikke noe problem, og det er sikkert bare en tilvenningssak. Den er nok mer baneorientert enn R utgaven. Men den er fremdeles en drøm å kjøre i byen/landeveien. Tror man blir fornøyd uansett. Det er perfekt balansering mellom vekt og effekt. Og jeg har uansett ikke godt av mer enn 120 hk! :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av overlay »

Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 22:34
overlay skrev: 15 mai 2017, 20:28
Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen! :D

Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro? ;)
Takk! Jeg merker faktisk en liten forskjell mellom den gamle 675 R og nye RS på mellomregisteret. Det er litt som om turboen plutselig slår inn, og da drar den avgårde. Den andre var mer jevn sånn sett. Men så lenge du har riktig turtall så er det ikke noe problem, og det er sikkert bare en tilvenningssak. Den er nok mer baneorientert enn R utgaven. Men den er fremdeles en drøm å kjøre i byen/landeveien. Tror man blir fornøyd uansett. Det er perfekt balansering mellom vekt og effekt. Og jeg har uansett ikke godt av mer enn 120 hk! :)
Er den litt mer om en 4-syl? Hvor man (de få jeg har kjørt) må opp ganske høyt i RPM for at man skal merke noe særlig? Men når det først går så er det på grensen til berusende :P
Det er dreiemoment som tiltrekker meg Mt-07 og 09 også :scratch

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av Marcuzani »

Enste erfaringen min er skolesykkelen Yamaha XJ6. Den føltes ganske ulik nye RS. Jeg opplever det ikke sånn at man må ligge på høyt turtall for å få fart på sykkelen, den fungerer også bra på lavere registre.
Det kan sikkert ha litt med kjøremodus å gjøre også (noe den gamle modellen ikke hadde). Under innkjøring har jeg holdt meg til "Road", men ser for meg at "Sport" kan gjøre sykkelen litt mer følsom og artigere. Tror du skal være ganske sensitiv for å føle at du savner noe i mellomregisteret på RS. I tillegg til ekstrautstyret og de oppgraderte delene så var det ikke et vanskelig valg for meg :D

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

De fleste reviews jeg ser av sykkelen watter de "track" med en gang 1000km service er tatt! men på vått føre gjelder "rain" og kjøre veeeeldig forsiktig med RS.

Med det grepet dekkene har på tørt føre så varer de vel ikke veldig lenge heller antar jeg, så dekkskift er vel sykkelens minste problem. Tror jeg koker ned til en RS selv! er rett og slett for stor oppgradering av utstyr til så liten prisforskjell.
Braaaaaap

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Nye avgiftsregler for mc

Legg inn av MorganX »

Kanskje opprette en egen tråd for å diskutere dekkene til drømmesykkelen? Synes denne diskusjonen har sklidd vel mye ut fra temaet som var den nye avgiftspolitikken for mc. :-k

Svar