Idioter i trafikken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Låst
frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Idioter i trafikken

Legg inn av frankh »

...og nå snakker jeg om MC-førere, til en forandring.

Du, forbannede idiot og komplette tulling, som kjørte i Rosenkranzgt. i Drammen i dag, onsdag 05.04, i 16-tiden, i retning øst (Drammen Sentrum). Du kjørte en XT600 eller liknende offroad-type MC, og kørte sikksakk mellom filene mens trafikken gikk i 60km/t. Farten din var anslagsvis rundt 80 km/t, der du kjørte sikksakk mellom filene og smatt inn og ut av lukene med noen centimeters klaring.

Faen ta deg! Faen helvete ta deg og alle MC-ere som oppfører seg som deg! Måtte dere kjøre dere ihjel på mest mulig smertefullt vis. Det er slike som dere som gir MC-folk et dårlig rykte. Det er slike idioter og undermennesker som dere bilister husker når de tenker på hvordan tohjulinger er i traifikken. Det er slike som dere som ødelegger for alle oppegående MC-førere som vet å oppføre seg med et minimum av intelligens i samsvar med omgivelsene. Det er slike som dere som, i ytterste konsekvens, kjører dere ihjel p.g.a deres egen lavpannde idioti, og som gir medtrafikanter varige psykiske mén. Jeg ansér det som "godd riddance" hvis dere fjerner dere selv fra den menneskelige genpoolen, men jeg unner ikke omgivelsene - og deres etterlatte - den påkjenningen det er at dere i det hele tatt eksisterer.

Alt dette fordi dere er noen halvaper, idioter og uverdige drittmennesker. Faen ta dere. Jeg håper dere går verdens mest smertefulle liv i vente som konsekvens av at dere er noen hensynsløse, ubrukelige individer overfor verden rundt dere.

Jeg vet ikke om du er i slekt med undermennesket og søppelet jeg har sett på E18 inn mot Oslo i flere år, som kjører på akkurat samme vis mens trafikken går i 80-90 km/t. Jeg håper det, men dessverre tror jeg den idioten kjører en annen sykkel.

(Jada; Dette er sterke ord, og moderator - som forøvrig ikke svarer på mailene mine vedr. konto/innloggingsproblemer - kommer sikkert til å slette det. Men jeg står for hvert eneste ord, og jeg tar gjerne en face-to-face med hvem som helst som oppfører seg på denne måten i trafiikken, samt enhver som mener at slike bør behandles med normal respekt. Folk med så lite respekt for liv og helse har ingen verdi i mine øyne.)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

Var ikke i Drammen i dag men hørtes ut som en vanlig jobbpendling jeg tar på E6 hver morgen, holder nok selv nærmere 100 når trafikken går i 60

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av KevinmsR6 »

Det må jo nevnes at ingen vet hvorfor denne føreren kjørte som han gjorde men en kan ikke se bort ifra at noe hastet for han?? Kone som skulle føde osv. Samtidig som at en slik kjøring ikke kan forsvares... men syntes ordene dine blir hakket for sterke for denne type hendelse. Du nevner ikke medtrafikanter som fløytet? De pleier jo det om det er en farlig situasjon?
Det gjør hvertfall jeg, selv holder jeg køen så lenge den glir i over 40 km/t om ikke fletter jeg meg fremover sålangt jeg føler det er forsvarlig...
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Dansekris »

Vet ikke hvem som er den største idioten her jeg, han på motorsykkelen eller trådstarter.

Spar oss for sånne oppgulp og karakteristikker. Det hører ingen sted hjemme. Idioter finnes det fryktelig mange av. I sånne tilfeller som dette har vi Politiet.

ZZR-Erling

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av ZZR-Erling »

... hadde vel sett det på YouTube da.. :-)
Ghostrider er vel Guden der?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 05 apr 2017, 23:27 Vet ikke hvem som er den største idioten her jeg, han på motorsykkelen eller trådstarter.

Spar oss for sånne oppgulp og karakteristikker. Det hører ingen sted hjemme. Idioter finnes det fryktelig mange av. I sånne tilfeller som dette har vi Politiet.
Enig.

Jeg synes første innlegg bare blir flau lesning.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av JK95 »

Synes fort det var en annen kommentar som var værre...

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Stian87 »

Trafikken er full av idioter, jeg er helt sikkert en av dem til tider. Som Dansekris skriver er det imidlertid sånne oppgaver vi har politiet for. Det fører absolutt ingenting godt med seg å irritere seg over andre trafikanter. Oppfører folk seg uforsvarlig er det bare å holde seg unna etter min mening.

Personlig synes jeg det er vanvittig irriterende med vogntog som skal blinke på meg med fjernlyset når jeg tar forbikjøringer (rette strekniger god klaring). Det er fullstendig unødvendig og det er ikke akkurat som at jeg ikke ser det gigantiske vogntoget... :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 06 apr 2017, 08:57 Trafikken er full av idioter, jeg er helt sikkert en av dem til tider. Som Dansekris skriver er det imidlertid sånne oppgaver vi har politiet for. Det fører absolutt ingenting godt med seg å irritere seg over andre trafikanter. Oppfører folk seg uforsvarlig er det bare å holde seg unna etter min mening.

Personlig synes jeg det er vanvittig irriterende med vogntog som skal blinke på meg med fjernlyset når jeg tar forbikjøringer (rette strekniger god klaring). Det er fullstendig unødvendig og det er ikke akkurat som at jeg ikke ser det gigantiske vogntoget... :lol
Hvis man setter seg selv i dems situasjon så forstår man kanskje litt bedre hvorfor man blinker når slikt skjer. Man kjører en doning som ikke stopper på en femøring og det er man sikkert som trailersjafør smertelig klar over. Så dukker det opp en situasjon man overhodet ikke har kontroll over. En liten mygg av en motorsyklist kommer i møte. Trailersjaføren vet jo med sikkerhet at et sammenstøt ikke vil bety så mye for hans del rent fysisk, men det må uansett være en merkelig følelse og sitte der helt tafatt uten å kunne foreta seg noe.

Litt som en lookfører.

For deg som motorsyklist er nok dette bare ne kjapp forbikjøring som du selv har kontroll på, men trailersjaføren har egentlig ikke kontroll på noe som helst. Da tror jeg man blir litt frustrert. Han klarer heller ikke å lese farten din og ofte tror man kanskje at en motorsykkel kommer langt fortere enn det ser ut til. Siden en motorsykkel er langt mindre enn en trailer så er dte også vanskeligere for en trailersjafør og lese farten.

Når det er sagt, så synes jeg stort sett de aller fleste lastebilsjafører oppfører seg bra i trafikken. Dem holder stort sett avstand hvis dem ligger bak deg og plasserer man seg slik at trailersjaføren ser deg når man ligger bak så blir man ofte sluppet forbi ved at han blinker til høyre.

Så faktisk vil jeg med dette innlegget gi en god dose kudos til de fleste vogntogsjafører. Selv om de tså klart finnes noen sorte ulver der også.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av kjellv »

Stian87 skrev: 06 apr 2017, 08:57 Det fører absolutt ingenting godt med seg å irritere seg over andre trafikanter. Oppfører folk seg uforsvarlig er det bare å holde seg unna etter min mening.
Jeg er ganske enig med deg. Vi har ofte nok med å følge med og tilpasse oss trafikken for egen del med vekslende adrenalinnivå i blodet. Klarer vi å la være å irritere oss for mye over andre kjører vi nok sikrest selv.

Men trådstarter har et godt poeng, selv om ordlyden i innlegget ellers etter min mening var usunt hissig. Det er nettopp slike MC-førere som bidrar til at en del av våre medtrafikanter har fått et negativt forhold til MC-førere som gruppe generelt. Enkelte av disse medtrafikantene er truende til å finne på mye rart for å gjøre det vanskelig for oss, kanskje nettopp når adrenalinnivået blir litt høyt..

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Hansien »

Stian87 skrev: 06 apr 2017, 08:57 Personlig synes jeg det er vanvittig irriterende med vogntog som skal blinke på meg med fjernlyset når jeg tar forbikjøringer (rette strekniger god klaring). Det er fullstendig unødvendig og det er ikke akkurat som at jeg ikke ser det gigantiske vogntoget... :lol
Blir du ofte blinket på av større kjøretøy kan du antageligvis tenke to ganger over hva du definerer som klaring og hva slags utfordringer større kjøretøy har når disse må ta høyde for din klaring.

For all del, du har sikkert nok rom og tid til at dette er trygt for din del men ser man det i fra perspektivet til sjåfører som håndterer 50 tonn så kan det hende han vurderer ting til at han må redusere farten for å ikke skape en mer dramatisk opplevelse. Og med 50 tonn så tar det tid før man er tilbake i ønskelig fart.

Når det er sagt så er det sjeldent jeg blinker på folk som kjører forbi meg med mindre jeg synes ting begynner å bli i overkant modig gjort av den som kommer imot. Og har jeg først blinket med lysene har jeg nok og redusert farten min allerede.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Selvom jeg ikke støtter helt retorikken i innlegget er jeg forsåvidt enig i at kjøring slik trådstarter beskriver ikke er veldig bra for motorsykkel miljøet som helhet.
Braaaaaap

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av KawaGreen »

Knall gul vest alarm!! Sånne bibel folk holder jeg meg unna!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av simpson »

Helt fantastisk.
Hvis alle bare hadde passet på seg selv istedenfor å bry seg med hva andre gjør hadde verden vært en bedre plass.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 06 apr 2017, 09:58 Helt fantastisk.
Hvis alle bare hadde passet på seg selv istedenfor å bry seg med hva andre gjør hadde verden vært en bedre plass.
I trafikken så er det vel høyst nødvendig å bry seg med hva andre foretar seg?

Låst