Idioter i trafikken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Låst
MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av MorganX »

simpson skrev: 06 apr 2017, 10:36 Jeg gjør absolutt ingen ting.
Men jeg blir irritert når ANDRE forteller meg hva som er korrekt fordi de mener de vet bedre enn andre.
Om du kjører som en idiot i trafikken med fare for andre og bryter trafikkreglene så mener jeg du burde tåle kritikk av andre medtrafikanter, og om muligens som du sier at du ikke bryr deg om denne kritikken synes jeg du er utrolig umoden. Du mener også at andre ikke har noe med hvordan du kjører. Det er bare det at den dagen du feilberegner noe i trafikken og blir invalid eller drept så går dette også utover andre enn deg selv som f.eks den stakkars sjåføren som kjørte på deg eller familien din, samt at om du skader ett annet menneske på pga uvettig kjøring så går det utover andre folk. En som har kjørt ihjel eller skadet ett annet menneske vil slite med dette resten av livet. Derfor mener jeg at du ikke skal være så konsekvent i din fordømmelse av folk som gir deg kritikk om du har kjørt som en idiot i trafikken. Så jo man skal bry seg om andre i trafikken og fortelle dem om at den uvettige kjøringen de foretar ikke er akseptabel i trafikken.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

Tja så vidt jeg vet er lanesplitting lovlig, 83kmt i 80sonen er ikke lovlig, hvem av oss her inne er det som bestemmer hva som er idiotkjøring?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Jompa »

supersic skrev: 06 apr 2017, 21:11 Tja så vidt jeg vet er lanesplitting lovlig, 83kmt i 80sonen er ikke lovlig, hvem av oss her inne er det som bestemmer hva som er idiotkjøring?

De av oss som ikke er idioter
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev: 06 apr 2017, 12:23 Ta feks. trailersjaføren nevnt tidligere i denne tråden. Jeg tviler på at han blinker med lysene for morroskyld. Han var nok oppriktig bekymret i det en liten motorsykkel kom i mot han i hans kjørefelt.
Apropos dette hadde jeg en irriterende situasjon. På vei hjem fra Oslo, mosseveien sørover, fremdeles i Oslo, min fil stor helt stille. Ved en av avkjøringene, tror det var Nordstrand, er det er bredt skravert felt før min retning får en egen fil for å krysse trafikken til venstre.. Jeg lanesplittet rolig på det skraverte feltet med god margin til motgående felt. I motgående felt kommer en trailer som kjører helt fint og pent, helt til han er ca 2-3 meter foran meg og legger seg på hornet. Du skal tro jeg skvatt! Det eneste han oppnådde med det var å øke faren for kollisjon da jeg lett kunne skvettet til siden av det helveteshornet hans.

Så da må jeg nesten bare begynne å lure på hva intensjonen var... Jeg kom ikke plutselig opp for ham.. Eller, hvis jeg gjorde det kan han umulig ha fulgt med på veien. Hadde godt med adrenalin i kroppen hele veien hjem :-/

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 06 apr 2017, 09:58 Hvis alle bare hadde passet på seg selv istedenfor å bry seg med hva andre gjør hadde verden vært en bedre plass.
Mnja.... tildels enig, men bare inntil en viss grense. Selv om vi som trafikanter ikke kan opptre som selvoppnevnt politi, så er ingen av oss tjent med anarki i trafikken. Det er ikke bare legitimt, men faktisk en ansvarlig handling å feks melde fra om noen kjører så det går på livet løs.... for andre. Eller omvendt, det er uansvarlig å ikke melde fra eller reagere.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

Ja her har det nok vært stor fare for liv og helse, karen har kjørt forbi flere biler som lå i 60 selv har han holdt en fart som anslagsvis var hele ÅTTI kilometer i timen!

Ikke rart han blir kalt undermenneske og ønsket død, helt normal reaksjon fra Hjalmar i Hokksund

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av TGR »

supersic skrev: 06 apr 2017, 22:34 Ja her har det nok vært stor fare for liv og helse, karen har kjørt forbi flere biler som lå i 60 selv har han holdt en fart som anslagsvis var hele ÅTTI kilometer i timen!
Hvis du sikter til min kommentar, så handlet ikke den om Hjalmar fra Hokksund, men om at det blir for enkelt å tenke at alle kan gjøre som de vil.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

TGR skrev: 06 apr 2017, 22:54
supersic skrev: 06 apr 2017, 22:34 Ja her har det nok vært stor fare for liv og helse, karen har kjørt forbi flere biler som lå i 60 selv har han holdt en fart som anslagsvis var hele ÅTTI kilometer i timen!
Hvis du sikter til min kommentar, så handlet ikke den om Hjalmar fra Hokksund, men om at det blir for enkelt å tenke at alle kan gjøre som de vil.
Det blir også for enkelt å tro at du vet hva som er idiotkjøring eller ikke, enkelte trafikanter blir helt rystet over hendelser som en annen ikke en gang hever øyebrynet for.

Så skal folk begynne å ringe 112 fordi en motor sykkel kom susende mellom to rader med biler som står i kø?

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av KevinmsR6 »

§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av TGR »

supersic skrev: 06 apr 2017, 23:02
TGR skrev: 06 apr 2017, 22:54
supersic skrev: 06 apr 2017, 22:34 Ja her har det nok vært stor fare for liv og helse, karen har kjørt forbi flere biler som lå i 60 selv har han holdt en fart som anslagsvis var hele ÅTTI kilometer i timen!
Hvis du sikter til min kommentar, så handlet ikke den om Hjalmar fra Hokksund, men om at det blir for enkelt å tenke at alle kan gjøre som de vil.
Det blir også for enkelt å tro at du vet hva som er idiotkjøring eller ikke, enkelte trafikanter blir helt rystet over hendelser som en annen ikke en gang hever øyebrynet for.

Så skal folk begynne å ringe 112 fordi en motor sykkel kom susende mellom to rader med biler som står i kø?
Det har jeg da hverken skrevet eller ment. Ingen grunn til å sette ting på spissen. Jeg bare reagerte prinsipielt på en kommentar som handlet om at man ikke skal bry seg om hva andre gjør. Det blir feil. Vi har alle et ansvar i trafikken, inkludert det å melde fra om farer. Ser du noen som kjører i fylla, så gir du naturligvis beskjed, før noen blir drept. Ser du en idiot på bakhjulet på E18 i 150 blås, så får du sjøl avgjøre om du syntes det var tøft eller farlig. Poenget er at vi kan ikke lukke øynene for alt. Verre var det ikke.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av supersic »

:thumleft
TGR skrev: 06 apr 2017, 23:10
supersic skrev: 06 apr 2017, 23:02
TGR skrev: 06 apr 2017, 22:54
supersic skrev: 06 apr 2017, 22:34 Ja her har det nok vært stor fare for liv og helse, karen har kjørt forbi flere biler som lå i 60 selv har han holdt en fart som anslagsvis var hele ÅTTI kilometer i timen!
Hvis du sikter til min kommentar, så handlet ikke den om Hjalmar fra Hokksund, men om at det blir for enkelt å tenke at alle kan gjøre som de vil.
Det blir også for enkelt å tro at du vet hva som er idiotkjøring eller ikke, enkelte trafikanter blir helt rystet over hendelser som en annen ikke en gang hever øyebrynet for.

Så skal folk begynne å ringe 112 fordi en motor sykkel kom susende mellom to rader med biler som står i kø?
Det har jeg da hverken skrevet eller ment. Ingen grunn til å sette ting på spissen. Jeg bare reagerte prinsipielt på en kommentar som handlet om at man ikke skal bry seg om hva andre gjør. Det blir feil. Vi har alle et ansvar i trafikken, inkludert det å melde fra om farer. Ser du noen som kjører i fylla, så gir du naturligvis beskjed, før noen blir drept. Ser du en idiot på bakhjulet på E18 i 150 blås, så får du sjøl avgjøre om du syntes det var tøft eller farlig. Poenget er at vi kan ikke lukke øynene for alt. Verre var det ikke.
:thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av simpson »

MorganX skrev: 06 apr 2017, 20:23
simpson skrev: 06 apr 2017, 10:36 Jeg gjør absolutt ingen ting.
Men jeg blir irritert når ANDRE forteller meg hva som er korrekt fordi de mener de vet bedre enn andre.
Om du kjører som en idiot i trafikken med fare for andre og bryter trafikkreglene så mener jeg du burde tåle kritikk av andre medtrafikanter, og om muligens som du sier at du ikke bryr deg om denne kritikken synes jeg du er utrolig umoden. Du mener også at andre ikke har noe med hvordan du kjører. Det er bare det at den dagen du feilberegner noe i trafikken og blir invalid eller drept så går dette også utover andre enn deg selv som f.eks den stakkars sjåføren som kjørte på deg eller familien din, samt at om du skader ett annet menneske på pga uvettig kjøring så går det utover andre folk. En som har kjørt ihjel eller skadet ett annet menneske vil slite med dette resten av livet. Derfor mener jeg at du ikke skal være så konsekvent i din fordømmelse av folk som gir deg kritikk om du har kjørt som en idiot i trafikken. Så jo man skal bry seg om andre i trafikken og fortelle dem om at den uvettige kjøringen de foretar ikke er akseptabel i trafikken.
Nå har vi heldigvis noe som heter Politi i dette lande.
Det er folk som har betalt for å passe på andre og myndighet og kunnskap om dette.
I motsetning til mange andre i trafikken.
En sur gammel gubbe i bobil som blinker med lysene og tuter når han blir forbikjørt når han ligger i 70 i 80 sone bør heller passe på seg selv istedenfor å vise sin misnøye med å bli forbikjørt
Med sykkel kan du kjøre forbi på en brøkdel av strekningen kontra bil.
Det er dessverre ikke alle klar over og bruker masse gestikulering fordi DE mener at DU kjører som idiot.
Så har de faktisk ikke noen som helts peiling i det hele tatt.
Det er alt for mange som er mer opptatt av andre i trafikken enn de er av seg selv.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av cannon »

simpson skrev: 07 apr 2017, 07:17
MorganX skrev: 06 apr 2017, 20:23
simpson skrev: 06 apr 2017, 10:36 Jeg gjør absolutt ingen ting.
Men jeg blir irritert når ANDRE forteller meg hva som er korrekt fordi de mener de vet bedre enn andre.
Det er alt for mange som er mer opptatt av andre i trafikken enn de er av seg selv.
Spot on, right, helt enig :thumleft
Overmenneske-besservisser-mentaliteten i trafikken her i landet kjenner ingen grenser (hos enkelte)....

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av TGR »

cannon skrev: 07 apr 2017, 07:40
simpson skrev: 07 apr 2017, 07:17
MorganX skrev: 06 apr 2017, 20:23
simpson skrev: 06 apr 2017, 10:36 Jeg gjør absolutt ingen ting.
Men jeg blir irritert når ANDRE forteller meg hva som er korrekt fordi de mener de vet bedre enn andre.
Det er alt for mange som er mer opptatt av andre i trafikken enn de er av seg selv.
Spot on, right, helt enig :thumleft
Overmenneske-besservisser-mentaliteten i trafikken her i landet kjenner ingen grenser (hos enkelte)....
Jeg håper inderlig dere ikke mener dette bokstavelig. Jeg har ringt 3 ganger, fra bilen. Den ene gangen stoppet jeg en fyr etter at han hadde kjørt inn i en annen bil, og bare fortsatte. Det viste seg at han var dritings, og at bilen var stjålet. Den andre gangen ringte jeg fordi at jeg kjørte bak en bil som kjørte forbi en annen i en lang uoversiktlig høyresving, en livsfarlig manøver. Den tredje gangen ringte jeg fordi jeg kjørte bak en som åpenbart satt og skreiv på telefonen sin, og var langt over midtstripa i et et banka kjør. Alle disse tre episodene var slike som har potensiale til å ta livet av folk, ikke minst oss på to hjul. Det å lukke øynene for slik ting, er direkte uansvarlig.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Idioter i trafikken

Legg inn av Stian87 »

Misforståelse, kan slettes :)
Sist redigert av Stian87 den 07 apr 2017, 08:15, redigert 1 gang totalt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Låst