Parkerings bot i Bergen sentrum

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av cannon »

Å parkere i gågate, og på tvers rett foran en "sittebenk" med registrert motorkjøretøy vil i mitt hode være å be om parkeringsbot.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

cannon skrev: 05 apr 2017, 12:17 Å parkere i gågate, og på tvers rett foran en "sittebenk" med registrert motorkjøretøy vil i mitt hode være å be om parkeringsbot.
Dette er ikke en sitte benk og er heller ikke en gågate...
Om det var min parkering du refererer til cannon
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Rune75 »

Det er vel parkering forbudt på hele plassen. Når du kjører ned Olav Kyrres gate så står det et parkering forbudt skilt i enden til høyere med underskilt 'Gjelder plassen'.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

Det stemmer og bilene får båter når de står der... nå var det 2 mopeder som stod på fortauet ned mot vågsalmenningen som ikke fikk bot og 3 andre mc som stod på enden av plassen.
Ingen andre fikk bot men min sykkel fikk?? Attpå til fant vi boten utenfor Narvesen som ligger på torget, denne hadde de bare lagt på sykkelen slik at den blåste av.....

Kan også nevnes at skiltet som sier parkering forbudt ikke er lett og se da det er sprayet ned av lakk.

Vi holder også på og bygge hotell på denne plassen så biler/lastebiler finnes her til enhver tid!
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av harlex »

KevinmsR6 skrev: 03 apr 2017, 12:58 I dag var en helt vanlig dag da jeg kjørte til jobb og parkerte utenfor som jeg alltid gjør, eneste forskjellen var vell at jeg fikk 900,- i parkerings bot.
Syntes dette er for gale spesielt med tanke på at Bergen kommune ikke har en eneste mc parkering i hele byen!
Men tråsykkel kan en brette rundt hver eneste stolpe i hele byen......

Litt frustrert i dag kan en si. :[-(
Kjedelig men at det ikke er mcparkering noen steder i Bergen er vel ikke sant? Kan vel blant annet parkere utenfor tinghuset?
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

Det er per dags dato ikke en eneste mc parkering i Bergen by dessverre😔
Det som derimot er tilbudt er bystasjonen der det er plass på høyre side for bommen der en kan kjøre inn gratis og parkere.....
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

Tenkte og informere om at jeg slapp og betale boten :) tydeligvis en god klage da🤣
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Stian87 »

Hei,

Jeg skal til Bergen i starten av september og tenker å kjøre MC over fjellet. Hvordan er dette med parkering i Bergen, noen tips? Jeg ser at hotellet jeg skal bo på har en rabatt ordning med citypark.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av kusa »

Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Dansekris »

kusa skrev: 08 jun 2017, 14:38 Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Hei!

Jeg bor rett borti høgget. Du kan parkere i alle gater der det er ordinær gateparkering.

Som f.eks i denne gata:

https://www.google.no/maps/place/Stensb ... 10.7377533

Bare still deg mellom to biler der det er plass.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av KevinmsR6 »

Stian87 skrev: 08 jun 2017, 10:01 Hei,

Jeg skal til Bergen i starten av september og tenker å kjøre MC over fjellet. Hvordan er dette med parkering i Bergen, noen tips? Jeg ser at hotellet jeg skal bo på har en rabatt ordning med citypark.

Hvilke hotell skal du bo på?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Stian87 »

KevinmsR6 skrev: 08 jun 2017, 18:52
Stian87 skrev: 08 jun 2017, 10:01 Hei,

Jeg skal til Bergen i starten av september og tenker å kjøre MC over fjellet. Hvordan er dette med parkering i Bergen, noen tips? Jeg ser at hotellet jeg skal bo på har en rabatt ordning med citypark.

Hvilke hotell skal du bo på?
Thon Hotel Bristol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av kusa »

Dansekris skrev: 08 jun 2017, 15:21
kusa skrev: 08 jun 2017, 14:38 Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Hei!

Jeg bor rett borti høgget. Du kan parkere i alle gater der det er ordinær gateparkering.

Som f.eks i denne gata:

https://www.google.no/maps/place/Stensb ... 10.7377533

Bare still deg mellom to biler der det er plass.
Hei neimen så fint å høre da! Jeg holder mest til i P35 ( pilestredet! ) er student der, kan jeg parkere langs gata der til bilene?
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Dansekris »

kusa skrev: 08 jun 2017, 19:33
Dansekris skrev: 08 jun 2017, 15:21
kusa skrev: 08 jun 2017, 14:38 Jeg har fått en parkeringsbot på Pilestredet i Oslo.. Den eneste motorsykkel parkeringen der rommer 3-4 sykler. Så den er konstand overfylt. Er det noen som har erfaring med å parkere i området rundt Pilestredet / Radisson Blu?
Har vurdert flere ganger å ta med skrujern for å skru av skiltet ved parkering.. Men da kan en vell bli tauet bort? :-k
Hei!

Jeg bor rett borti høgget. Du kan parkere i alle gater der det er ordinær gateparkering.

Som f.eks i denne gata:

https://www.google.no/maps/place/Stensb ... 10.7377533

Bare still deg mellom to biler der det er plass.
Hei neimen så fint å høre da! Jeg holder mest til i P35 ( pilestredet! ) er student der, kan jeg parkere langs gata der til bilene?
Yes, du kan parkere i hele Stensberggata. Rygg inn mellom to biler!

Tar deg halvannet minutt å gå ned til P35 derfra.

Galvheim
Innlegg: 6
Registrert: 22 mai 2017, 22:14
Motorsykkelen din: Kawazaki Versys 1000

Re: Parkerings bot i Bergen sentrum

Legg inn av Galvheim »

KevinmsR6 skrev: 03 apr 2017, 15:40 Parkerte inntil en Stein i vågsalmenningen 3..er ikke til hinder for noen,
To mopeder som hadde parkert rett oppe i gaten på fortau fikk ikke bot.
Men jeg fikk selvfølgelig en bot... som det stod på boten, plassert på frontrute
Hei Kevin

Jeg sto parkert langs veggen på bildet ditt på Vågsallmenningen 3 i 5 år inntil i fjor da jeg fikk bot for første gang (jobber i bygningen på bildet). Forbannelsen var derfor stor når jeg plutselig ut av det blå fikk bot for noe som hadde gått bra så lenge! Sjekket litt med Bergen Parkering, men fikk ikke så mye bedre svar enn at reglene var de samme for mc som bil. Å argumentere for at vi som leietaker disponerer 1 meter fra husvegg hjalp heller ikke. Utfordringen tror jeg er todelt akkurat på denne plassen; mye byggevirksomhet og til tider kaos på plassen OG et par nye ivrige parkeringsvakter. Etter å ha pratet m vaktene har jeg forstått at de stort sett lar oss stå uten bot, men dersom d står mange på kryss og tvers, være seg biler eller sykler gir de bot til alle. Jeg ser det fortsatt står sykler både langs DnB i gaten ned mot plassen og lenger inn på plassen bort mot Kiwibutikken. Jeg har for min del gitt opp å teste ut hvor og når jeg får bot her. Til det er slike bøter for kjipe. Der du im kan stå er på plassen utenfor gamle rådhus. Her er d ikke regulert (ingen skilt). Eneste utfordring her er at du må kjøre over fortau for å komme inn på plassen, men det er vel lov så lenge en kjører i gangfart?

Svar