Larsern skrev:Epylypzon skrev:Prøvesatt noe Hd`er jeg å. Den eneste følelsen jeg fikk var: hvordan gidder folk å kjøre rundt på noe sånn.
Og ja, jeg har prøvekjørt det å-
Heldigvis - jeg gidder!
mvh
Jeg skal ikke bruke ord som
gidder, men heller ordet
orker (som kanskje ikke oppfattes som noe bedre? Hva vet jeg...?) fordi jeg synes den typiske cruiser-kjørestillingen blir plagsom for ryggen. Å sitte å kjøre en motorsykkel omtrent som man sitter i en bil (med beina framover i stedet for tilnærmet vertikalt rettlinjet i forholdt til overkroppen/ryggen), er noe som ikke passer meg overhodet.
Har ikke prøvd allverdens cruiser. Men en lengre testkjøring med Moto Guzzi California 1400 ga klare svar. "Fortbrettkjørestillingen" ga meg ingen god
totalkjøreopplevelse.
Selv om sykkelen jeg kjørte var en av de beste som er å oppdrive
. Flott finish, god funksjonalitet og sprekt maskineri. Sånn sett helt uovertruffen!
Kunne vært noe for meg hvis konstruksjonen hadde vært lik den Belllagio har, hvor beinplasseringen er tilnærmet identisk med den jeg har på Stelvio, som igjen tilsvarer kjørestillingen til de øvrige syklene i adventure-segmentet.
Sånn sett byr Bellagio på gode ting fra to verdener og er en sykkel som i et "svakt" øyeblikk
kan greie å overbevise meg om at cruiser er greia
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering