Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:
KiMedic skrev:Den blå "lille" i bakgrunnen er den jeg har prøvekjørt.. :D
MT07?

Fin sykkel det også, selv om den stiller i en heeelt annen klasse. For meg så blir denne MT07'en for liten. Men det er feit lyd i den! :thumleft
Jupp. prøvde den og tracer 900. Motoren og lyden er fin ja! Hvis jeg skal handle med hjertet blir det mt07. handler jeg med det øverste hodet, blir det tracer.. :-k
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Å handler du med det nederste hodet, så blir det S1000R, haha.

Neida, blir nok bra dette. Min mening er at du skal velge med hjertet. Fornuft er kjedelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av Bjerknez »

I går prøvde jeg noe av det morsomste jeg har gjort på lenge og det er en elektrisk tråsykkel! :lol

Min mor som bor like ved kjøpte seg en slik i går, riktignok til samme pris som det en ny Vespa Scooter koster, men jeg vet ikke hvem som var ivrigst, hun eller jeg, men jeg fikk vertfall lov til å prøve den en runde.

Jeg syklet intet mindre enn to mil på denne og vel hjemme så var jeg riktignok litt støl i ræva, men jeg fantes ikke sliten! Jeg satt og tråkket opp de bratteste bakkene jeg kunne finne uten problemer. Jeg syklet også forbi en Wannabe Tour de France syklist med sykkelshorts sittende opp en lang bratt bakke. Jeg kunne ikke dy meg, så jeg ropte i det jeg passerte han "Kom igjen, trå på nå!" :lol :lol

Jeg forsvant i fra han, men han tok igjen det tapte på rettstrekket etterpå, men da kom det en motbakke igjen. Uhyre artig sak dette som jeg definitivt kommer til å låne når jeg skal en tur på pub'en. :knegg

Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av WikingTnT »

Aha..du vet at Benelli er store på E-bikes :twothumbs: ,masse modeller - også de litt mer macho :thumleft
benelli E-bike 2.jpg
Benelli E-bike.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men nå er det min mor på 62 år som har kjøpt sykkelen og ikke jeg. Jeg kommer nok aldri til å punge ut 20 lapper for en elektrisk tråsykkel. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg definitivt brukt den :)

Hadde jeg hatt 30 lapper til overs som jeg MÅTTE bruke så hadde jeg vertfall heller kjøpt en slik macho El tråsykkel enn en moped/scooter. Faktisk litt festlig :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av Bjerknez »

Strålende vær, 24 forskjellige ØL slag fra polet i kjøleskapet og det er ventet storbesøk fra Ås i ettermiddag (Cutless). Alle skitne boksere er gjemt, ØL'en er kald, har blåst støvet av popannlegget og Webern er sjekket og kontrollert i tilfelle Cutless ikke vil ha frossenpizza. Nå gjenstår det bare en rundtur med bikkja og en kjapp dusj så er jeg klar.

Det er så klart gjort plass i garasjen slik at Triumphen får stå beskyttet.

Sommerferien min startet for en uke siden og jeg har over fire uker igjen, og om en ukes tid så bærer det av sted i retning det store vestland for meg og Cutless, hvis han da har klart å skru sammen sykkelen sin skikkelig.

Kort oppsummert.... dette blir nok en svært så oppegående kveld :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av Bjerknez »

Da her jeg begynt så smått og tenke på Moldeturen inkludert en omvei og overnatting samens med Cutless til helgen. Når vi drar er litt væravhengig. Vi har foreløpig bestilt hytte på Utnedalen Camping i Årdal fra den 14.-15. Juli. Passer det ikke med været så må denne avbestilles og da blir det vel problematisk og skaffe overnatting på denne tiden vil jeg tro. Ikke umulig kanskje, men de beste plassene er nok utleid.

Den foreløpige tiltengte roten går grovet sett fra Moss og til Årdalstangen via hardangervidda. Fra Årdalstangen blir det Tindeveien mot Sognefjellet og deretter i retning Dalsnibba, Geiranger, Valldal, Trollstigen, Åndalsen, Molde.

Tar gjerne i mot ruteforslag og eller ideer rundt flotte steder og overnatte sånn ca. Havleis på ruten. De vanlige flotte stedene er sjekket og der er det intet ledig. Men vet dere om noen alternative plasser så gi beskjed.

Har ikke høye krav, men vi tenker på hytte. Hotell er utelukket. Gjerne med fjordutsikt og en liten veranda vi kan nyte pilsen på. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel i garasjen!!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:
Tar gjerne i mot ruteforslag og eller ideer rundt flotte steder og overnatte sånn ca. Havleis på ruten. De vanlige flotte stedene er sjekket og der er det intet ledig. Men vet dere om noen alternative plasser så gi beskjed.

Har ikke høye krav, men vi tenker på hytte. Hotell er utelukket. Gjerne med fjordutsikt og en liten veranda vi kan nyte pilsen på. :)
Rurta har det vel spikra allerede, vil jeg tro...
Men jeg forslår gjerne at dere kjører om Lier og Hønefoss og at dere tar med dere østsida av Randsfjorden, Fagernes og Valdresflye til Lom, hvor det er greit å overnatte:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=306935#p306935

Lagde for øvrig hele ruta i på tourstart.org hvor disse forslagene er med i tillegg til Geiranger og Trollstigen.
Men ikke Tindevegen... :-k

Nåja...

Her er den alle fulle fall...:
tourstart Moss Molde.pdf
God tur :vs !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Takker for forslag AJ :thumleft

Jeg føler Hardanger og i retning Tindevegen er en opplagt rute. Første delen av ruten du foreslår har jeg kjørt fjorte tusen ganger før. Om ikke med sykkel så vertfall med bil.. begge veier. Jeg har også kjørt Hardanger samt Tyinnveien men det er ikke ofte det har skjedd.

Hotell er helt utelukket. Litt camping følelse må jeg ha, hehe.

Men mulig vi tar ruten du anbefalte hvis dte viser seg at været forhidrer turen over Hardanger, så den skal legges på minnet :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6960
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Kjører dere helt til Hardanger, så dropp denne Tindeveien for en gangs skyld. Den er ikke noe "must", det er jo så innmari mange andre spennende veier å kjøre!

Kjør over Hardangerbrua og nordover til Voss. Fortsett så opp Myrkdalen, over Vikafjellet og ned til Vangsnes. Ferga over Sognefjorden til Dragsvik, og så over Gaularfjellet. Derifra videre nordover til Byrkjelo. Der kan dere velge enten via Stryn, opp Strynefjellet og ned igjen til Geiranger, eller ta til venstre i Byrkjelo, via Nordfjordeid og gjennom Stigedalen.

Skjønner ikke hva som er så innmari spennende med den Tindeveien.. :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Hmmm... det kan faktisk godt tenkes at du har et godt poeng der kjellv. Har kikket litt på Goole maps og Street View nå og det ser jo riktig så bra ut. Noen av stedene har jeg heller aldri vert før...

Er det denne ruten du tenkte på:
https://www.google.no/maps/dir/Moss/Hov ... 211411!3e0

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6960
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Hmmm... det kan faktisk godt tenkes at du har et godt poeng der kjellv. Har kikket litt på Goole maps og Street View nå og det ser jo riktig så bra ut. Noen av stedene har jeg heller aldri vert før...

Er det denne ruten du tenkte på:
https://www.google.no/maps/dir/Moss/Hov ... 211411!3e0
:drg

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Må skrike om dere kjører forbi Voss :) tar meg gjerne 2,5 timer på sykkelen og hilser på over en kopp kaffe :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Det skal vi gjøre

Sendt fra talartuten via tapatalk!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Olav K »

Når du først skal i vesterled, tenk gjerne litt større, og sving innom Heimdal Gaard, kan ikke love deg utsikt utover fjorden, men pils og grill og weiss finnes iallefall. Dagen etter kan dere fortsette langs Hardangerfjorden, kjøre Ulvikfjellet, Voss, Vikafjellet og Gaularfjellet. Og akkurat Gaularfjellet er jo en skikkelig godbit.. :thumleft

Et lite forslag om rute fra Haukeligrend, hvordan dere kommer dere dit, kan dere finne ut selv :prf
https://goo.gl/maps/S1smgwFhEqL2
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar